Cea mai mare investiție a OTL RA, trenurile metropolitane, de 250 de milioane de euro, în parteneriat cu Primăria Oradea și Consiliul Județean Bihor, este pe punctul de a intra în licitație în această primăvară.
„Este proiectul nostru de suflet. Sperăm să dăm drumul la licitație pe partea de investiție în primăvara aceasta. Este un proiect unic în România. Este unic și în Europa Centrală, vorbind de vehicule electrice. Mai există un proiect similar, mult mai mic, la Szeged, unde este folosit un vehicul cu motor termic. Considerăm că acest proiect oferă multe avantaje. Toată Zona Metropolitană care va fi deservită de aceste vehicule are șansa de a se dezvolta din punct de vedere economic și al calității vieții”, a declarat Adrian Revnic, directorul general al OTL.
Traseele vor fi următoarele:
- Gara de Vest – Toboliu;
- Pod CFR – Calea Borșului – Sântion;
- Calea Aradului – Aeroport;
- Nufărul – Băile Felix – Cordău.
Biletele pe trenurile metropolitan vor fi integrate, astfel că doar cu un singur bilet se va putea circula din Toboliu la Băile Felix.
Adrian Revnic a precizat că proiectul întâmpină multe provocări, pentru că este un proiect în colaborare cu Consiliul Județean Bihor, Primăria Oradea, Ministerul Transporturilor, CFR Călători, CFR Marfă, CFR Infrastructură, Regionala CFR Călători Cluj.
„CFR-ul are foarte multe reglementări și cerințe. Foarte multe impuneri pe care noi trebuie să reușim să le trecem. Prin efortul făcut de domnul director Marius Nicoruț, am ajuns cu caietele de sarcini la final. Este un proiect care va avea opt loturi. Șapte loturi însemnând partea de infrastructură și un lot însemnând partea de material rulant”, a explicat directorul general al OTL.
Potrivit lui Adrian Revnic, urmează lansarea licitației pentru partea de proiectare și execuție, care după aceea va exista un termen de câțiva ani până la finalizarea proiectului. Odată cu finalizarea proiectului cu tram – train-urile, calea ferată de rulare a OTL va crește cu 32 km, care se vor adăuga la cei 40 km existenți.