Festivalul de la Castelul Banffy, din comuna clujeană Bonțida, și NEPI Rockcastle au lansat o colectă de haine care vor fi donate pentru o cauză socială.
După succesul ediției 2024, în care o tonă de haine uzate au primit o nouă înfățișare, Electric Castle și NEPI Rockcastle, prin Promenada București, Promenada Sibiu și City Park Mall Constanța, au lansat o nouă campanie dedicată consumului responsabil și reutilizării creative a hainelor.
„It’s Not Goodbye, It’s Rock It Later” oferă publicului din cele trei orașe ocazia de a contribui la creșterea gradului de reciclare și reutilizare sustenabilă. Perechile de jeans uitate într-un sertar, tricoul cu trupa preferată sau pelerina de ploaie de la primele ediții Electric Castle – toate pot primi o nouă viață în campania ce se derulează între 17 martie și 13 aprilie.
Între 17 și 30 martie, hainele vor putea fi aduse la Promenada Mall din București, între 31 martie și 6 aprilie colecta se desfășoară în City Park Constanța, iar din 7 în 13 aprilie donațiile de haine uzate pot fi făcute în spațiul special amenajat din Promenada Mall Sibiu. Pot fi donate orice tipuri de haine, atâta timp cât sunt curate, indiferent de material sau gradul de uzură, cu excepția lenjeriei intime și a încălțămintei.
Toate hainele colectate vor ajunge în atelierele de upcycling textil Velements. Anul acesta, reciclarea ia o nouă direcție. Dacă anul trecut a fost creată o colecție de haine, anul acesta vor fi create obiecte de design interior, precum pături, abajururi, perne, covoare, scaune.
Noile piese decorative vor fi donate către centrele de zi World Vision, nu înainte, însă, de a putea fi admirate, în luna mai, într-o expoziție specială la Romanian Design Week și într-o zonă special amenajată în cadrul Electric Castle 2025.
“Este a doua ediție a acestui proiect, al cărui scop este să atragă atenția asupra importanței reutilizării și reintegrării sub noi forme a hainelor și accesoriilor pe care nu le mai folosim. Alături de Electric Castle și Velements, am creat această platformă integrată de circular fashion care încurajează comunitățile din jurul centrelor comerciale să recicleze”, a menționat Roxana Baias, Group Head of Marketing NEPI Rockcastle.
„Vrem să le arătăm tuturor că sustenabilitatea nu e un concept complicat, e la fel de simplu să faci o schimbarea în bine precum e să îți selectezi artistul preferat în playlist. Iar satisfacția e la fel de mare”, a spus Tudor Costinaș, Head of Communications Electric Castle.
NEPI Rockcastle este a treia mare companie de real-estate comercial listată la bursă din Europa, raportat la valoarea portofoliului, și cel mai mare proprietar, dezvoltator și operator de centre comerciale din Europa Centrală și de Est. Portofoliul său de 8 miliarde de euro cuprinde 60 de proprietăți în opt țări.
Electric Castle, de pe domeniul Castelului Banffy, a primit titlul de cel mai bun festival european de dimensiuni medii, fiind unul dintre puținele din Europa în care muzica și petrecerile continuă pe toată durata evenimentului.