Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Becleanul își modernizează transportul cu proiecte europene de 9 milioane €

Cele două inițiative vizează extinderea mobilității urbane în oraș și dezvoltarea Drumului Gării, ambele finanțate majoritar din fonduri nerambursabile.

Contractul de finanțare nerambursabilă din etapa II, cel care privește o extindere a dezvoltării mobilității urbane din Beclean este finanțat în cadrul Programului Operațional Regional (POR) 2014-2020 prin Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR).



Obiectivul general al proiectului vizează creșterea calității vieții în orașul Beclean prin dezvoltarea mobilității urbane a locuitorilor în noi arii de intervenție în acord cu Planul de Mobilitate Urbană Durabilă, revizuit.

Proiectul presupune reabilitarea sistemului rutier aferent transportului public, amenajarea de alei de traseu pentru transportul în comun, reabilitare trotuare, amenajare de piste de biciclete pe străzile modernizate dar și piste de biciclete independente, extindere zone pietonale și intermodale, achiziția de autobuze noi și de biciclete, dezvoltarea sistemelor de bilete integrate pentru călători și pentru biciclete.

Care sunt obiectivele specifice

  • Reducerea utilizării autoturismelor și a emisiilor de echivalent CO2 prin extinderea transportului public durabil/nepoluant în orașul Beclean. Cele două trasee de transport public înființate prin proiectul DGB vor fi extinse și se vor înființa două noi trasee de transport public.
  • Creșterea numărul de utilizatori ai sistemelor de transport electric și nemotorizat prin dezvoltarea infrastructurii necesare transportului electric și nemotorizat. Obiectivul presupune înființarea unor noi trasee de biciclete și pietonale pentru legătura/mobilitatea cartierului izolat Beclenuț și dezvoltarea zonelor cu posibilități intermodale/ pietonale ca alternativă la transportul motorizat.
  • Creșterea utilizării transportului electric și nepoluant prin modernizarea condițiilor de rulare, îmbunătățirea condițiilor de siguranță.

“Impactul proiectului îl reprezintă îmbunătățirea reală și vizibilă a calității vieții în orașul Beclean prin promovarea unui model de mobilitate urbană durabilă, accesibilă și ecologică.

Proiectul a contribuit la reducerea emisiilor poluante, la descongestionarea traficului și la încurajarea alternativelor de transport nepoluant, prin extinderea infrastructurii pentru transportul public și pentru mobilitate nemotorizată (piste de biciclete, alei pietonale, sisteme de bike-sharing)”, a precizat primarul Nicolae Moldovan.

Rezultatele proiectului: 

  • Scăderea anuală estimată a gazelor cu efect de seră la nivelul coridorului cu 5020 tone pe an,
  • Construirea / modernizarea/ extinderea infrastructurii rutiere (cu statut de stradă urbană) utilizate prioritar de transportul public de călători în vederea reducerii emisiilor de echivalent CO2 în lungime de 7,5 km
  • Achiziționarea a trei autobuze electrice și a trei stații de încărcare care vor fi instalate în depou
  • Construirea a 20 de stații de transport public
  • Crearea a trei sisteme de e-ticketing
  • Construirea/modernizarea/extinderea pistelor/ traseelor de biciclete în lungime de 2,7 km
  • Achiziționarea a 50 de biciclete
  • Crearea a trei sisteme de închiriere de biciclete
  • Construirea /modernizarea / extinderea traseelor / zonelor pietonale / de 8,2 km

 

Proiectul se ridică la 22,8 milioane lei, din care valoarea nerambursabilă POR: 21,9 milioane. Valoarea eligibilă nerambursabilă din FEDR este de 19 milioane lei (85%), cea eligibilă nerambursabilă acordată de Guvernul României, de 2,9 milioane lei (13%). Început în 2017, proiectul se va finaliza în această lună.

Al doilea proiect se referă la îmbunătățirea mobilității urbane a orașului prin  Drumul Gării din Beclean. La ambele proiecte, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației este Autoritate de Management, iar Agenția de Dezvoltare Regională Nord-Vest, Organism Intermediar pentru POR. Beneficiar este orașul Beclean.

Contractul de finanțare nerambursabilă este finanțat în cadrul POR 2014-2020, prin FEDR. Proiectul vizează creșterea calităţii vieţii prin îmbunătăţirea mobilităţii urbane a locuitorilor, în acord cu Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD), principalul indicator fiind reducerea emisiilor de CO2 în zonele urbane.

Obiectivele specifice:

  • Reducerea utilizării autoturismelor şi a emisiilor de echivalent CO2 prin înființarea transportului public durabil / nepoluant în orașul Beclean. Au fost implementate: achiziționarea de autobuze și înființarea unei companii municipale de transport local; construirea autobazei aferente transportului public, infrastructura tehnică aferentă; stații de transport public (autobuz urban); sisteme de bilete integrate pentru călători („e-bilete”, „e-ticketing”)
  • Creșterea numărul de utilizatori ai sistemelor de transport electric și nemotorizat prin dezvoltarea / înființarea infrastructurii necesare transportului electric și nemotorizat.
  • Creșterea utilizării transportului electric și nepoluant prin modernizarea condițiilor de rulare, îmbunătățirea condițiilor de siguranță și asigurarea unui management al traficului în vederea reducerii timpilor de deplasare

Rezultate: 

  • Lungimea/suprafața traseelor/zonelor pietonale construite/modernizate/extinse: 4427 ml / 11.000 mp
  • Lungimea/suprafața infrastructurii construite/ modernizate (km/kmp) 3649 ml /19.974 mp
  • Construirea unui depou
  • Achiziționarea a 5 autobuze electrice 
  • Construirea a 31 de stații de transport public 
  • Lungimea pistelor de biciclete construite: 6731 ml /13642 mp
  • Crearea a trei sisteme de închiriere de biciclete 
  • 1 stație / punct de reîncarcare a automobilelor alimentate electric achiziționate și instalate
  • Scăderea anuală estimată a gazelor cu efect de seră (tone echivalent CO2/an) cu 4,2%
  • Creșterea progresivă a numărului de persoane care utilizează transportul public – număr mediu de călători pe zi: 198 de persoane în 2022, respectiv 247 de persoane/zi în 2026. 
  • Creșterea numărului de bicicliști pe coridorul studiat, valoare medie pe ora de vârf cu 20% în 2022, respectiv cu 40% până în 2026. 
  • Implementarea unui sistem de management al traficului, precum și alte sisteme de transport inteligente

Impactul proiectului îl reprezintă îmbunătățirea calității vieții urbane, prin crearea unui sistem de mobilitate modern, eficient și ecologic. Proiectul contribuie la reducerea poluării, creșterea siguranței în trafic și stimularea transportului alternativ (biciclete, mers pe jos) pentru toți locuitorii.

Proiectul este de 22,8 milioane lei, din care valoare eligibilă nerambursabilă din FEDR de 19,4 milioane (85%), cea eligibilă nerambursabilă acordată de Guvernul României, de 2.9 milioane (13%). Acesta a debutat în august 2017 și se va termina în această lună.





Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Horațiu Moldovan, președinte CNAS: „În sănătate se impune un catalog cu standarde de cost!”

Articolul următor

Transilvania IT devine hub regional pentru digitalizare și inovare

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Brașov, Covasna și Harghita 2024
The Voices of Business Awards Arad, Timiș și Caraș-Severin 2024
The Voices of Business Awards Bistrița-Năsăud, Mureș, Sălaj și Cluj 2024
The Voices of Business Awards Sibiu, Alba și Hunedoara 2024
The Voices of Business Awards Bihor, Satu Mare și Maramureș 2024
Citește și:
Citeste mai mult

Crama Corbuț a scos vinul care cântă

Una dintre cele mai elegante crame boutique din România, după cum spune Dorin Popa, președintele Asociației pentru Cultura…
Investiții
Infrastructură
Turism
Educație
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share