Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Investitorii arabi sunt tot mai aproape de colaborarea cu Portul Constanța și Aeroportul Internațional Timișoara

Discuțiile purtate în vară de o delegație guvernamentală românească, deplasată în Emiratele Arabe Unite, încep să se concretizeze, spune ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. În prim planul întâlnirii de atunci s-a discutat despre două obiective din domeniul ministerului amintit, anume Portul Constanța, respectiv viitorul Terminal Cargo al Aeroportului Internațional Timișoara.

Acum se fac pași pentru realizarea unor investiții emirateze.

„Sunt în acea perioadă în care se elaborează planuri de afaceri, studii de fezabilitate. Se schimbă informații între Aeroportul Timișoara, Portul Constanța și companiile din Emirate. Acele întâlniri de afaceri cu cei din Emirate sunt periodice pentru că așa ne-am angajat în urma vizitei din Abu Dhabi de acum două trei luni. Lucrurile merg în direcția bună. Săptămânal se cer date, se transmit date. Ceea ce este foarte important pentru că în momentul în care își termină toate calculele vom putea veni în fața românilor, sunt proiecte nu doar din domeniul transporturilor, se referă la energie, agricultură”, a declarat Grindeanu.

Unul dintre domeniile abordate în discuțiile cu arabii se referă la extinderea terminalului cargo de la AIT. Acolo lucrurile merg înainte, acum se lucrează la terminalul plecări externe, dar acesta trebuie finalizat în cursul anului 2023, când se încheie Programul Operațional Infrastructură Mare.

”E un lucru bun, cei de la aeroport (n.r. Aeroportul Internațional Timișoara) au reuit să facă partea birocratică, vom reuși să dăm autorizația de construire, că se va intra în construcția noului terminal de plecări de la aeroport pentru că finanțarea este pe poim, iar banii de la POIM se pot folosi până la finalul lui 2023. la ritmul în care se lucrează e prima dată că am termina și noi banii europeni. Cred că în februarie 2023 suma alocată va fi terminată. Ministerul Transporturilor va avea 100% bani cheltuiți, cu un an înainte. Dar, pe total, pe proiecte care nu au legătură cu Transporturile, apă și canal, inclusiv de BMW-uri pentru poliție, rămâne o sumă importantă care România trebuie să o dea înapoi. Am depus deja cerere ca din cele două trei miliarde necheltuite, așa că suma să fie folosită ș să nu o depunem înapoi. Noi vom cere un miliard la anul din cele 2 3 miliare. Proiecte sunt, datoria noastră este să asigurăm finanțare”, a mai spus Grindeanu.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
Compania de Apă Someș (CAS) și-a anunțat intenția de a mări, din 1 iulie, prețurile la apă și canalizare în județele Cluj, Sălaj și Mureș.

Operatorul regional de apă și canal din Timiș, Aquatim, își face sistem automat de management a rețelelor de apă și canal, în valoare de 39 milioane de lei

Articolul următor

Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Timiș a finalizat Topul Județean al Firmelor

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Ne dorim să fim punctul de contact pentru toți cei care vor să facă transformarea digitală – care este un drum lung și dificil, dar și să găsim cele mai bune servicii pentru a facilita acest proces”, a rezumat coordonatorul The European Digital Innovation Hub in Transilvania (TEDIHT), Bianca Muntean, manager al Transilvania IT Cluster (TITC).
Citeste mai mult

“Bursa digitală” a Clujului

Mai multe entități și furnizori IT&C și-au pus în gând să ridice nivelul de digitalizare a IMM-urilor din…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share