Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Rottaprint: “Companiile din Vest ne cer mai multe etichete eco”

Cele mai multe solicitări pentru etichetele prietenoase cu mediul au fost înregistrate, în acest an, din comerț și industria agroalimentară, conform Rottaprint.

Tipografia din Apahida înregistrează un procent mai mare de solicitări pentru soluții prietenoase cu mediul în țările din Vestul Europei comparativ cu România.

Cele mai multe solicitări pentru etichetele prietenoase cu mediul au fost înregistrate, în acest an, din comerț, conform Rottaprint. Țările vestice sunt mai interesate de aceste soluții de etichetare deoarece au un avans natural, având în vedere istoricul mult mai înaintat față de cel al României în practicile sustenabile și de reciclare.

“Din ce în ce mai multe companii optează pentru materiale facil de îndepărtat de pe recipient, precum etichetele termocontractibile mai subțiri sau cele perforate, care permit ruperea facilă de pe ambalaj. Se observă tendința producătorilor din Vestul Europei de a se îndrepta către materiale compostabile în mediu controlat sau soluții care să susțină economia circulară. Și companiile din România au început să fie mai atente la taxele de mediu care li se impun”, potrivit analizei Rottaprint.

„Deși anul acesta accentul s-a pus foarte mult pe disponibilitatea materialelor și pe optimizarea costurilor în contextul în care în industrie au fost creșteri repetate de prețuri la toate componentele pentru etichete și ambalaje flexibile, una dintre direcțiile noastre strategice rămâne sustenabilitatea.

Ne dorim să reducem la maximum impactul producției asupra mediului înconjurător. E direcția pentru toată lumea, nu doar pentru România: produse și soluții sustenabile care să respecte principiile economiei circulare”, spune Cristian Nechita-Rotta, director general al Rottaprint.

Solicitări în creștere pentru etichetele inovative

La nivelul pieței, Rottaprint estimează o creștere a cererii pentru aceste soluții, astfel încât tot ambalajul produsului să îndeplinească cerințele legislative din țara în care urmează să fie distribuit. Printre motivele care susțin această creștere se află reglementările la nivelul UE și faptul că Europa și-a propus să fie primul continent neutru climatic până în 2050, având o economie sustenabilă.

În iunie, compania a finalizat un proiect de dezvoltare de etichete inovative în cadrul căruia s-au investit 3,7 milioane de euro în tehnologii și utilaje pentru producția sustenabilă a produselor din portofoliu. Acesta a fost finanțat cu sprijinul granturilor acordate de Islanda, Liechtenstein și Norvegia prin mecanismele financiare SEE și Norvegian 2014-2021.

Rottaprint este cea mai mare tipografie flexografică producătoare de etichete autoadezive și ambalaje flexibile din România. Compania deține două centre logistice în România: Brașov și Ilfov, două centre logistice în Ungaria și Germania, în care lucrează peste 280 de angajați. În 2021, Rottaprint a livrat produse în 13 țări din Europa și Asia.

Care sunt țintele în Europa

Mijloacele prin care Europa vrea să îndeplinească acest obiectiv sunt crearea de produse sustenabile cu accent pe colectarea produsului la sfârșitul ciclului de viață încă din faza de proiectare ecologică, responsabilizarea consumatorilor, circularitatea în procesele de producție. Există țări europene care și-au asumat anumite ținte de sustenabilitate ale căror termene se apropie.

Germania își propune creșterea ratei de reciclare a ambalajelor din plastic de la 58 la 63% în 2022. Franța are în plan să utilizeze 100% plastic reciclat la nivel național din ianuarie 2025. Marea Britanie își propune să ajungă la zero deșeuri de plastic care pot fi evitate până în 2042 și să impoziteze ambalajele din plastic cu un conținut reciclat mai mic de 30% începând cu aprilie 2022.

Printre tendințele în domeniu, potrivit Euromonitor, se numără cererea mai mare din partea brandurilor în conformitate cu măsurile UE de a avea cel puțin 30% conținut reciclat în sticlele de pet până în 2030, trecerea de la flexibilitatea multimaterială la cea monomaterială, 100% din ambalajele din plastic să fie reutilizabile, reciclabile sau compostabile până în 2025.

Se observă interesul global pentru utilizarea unor materiale mai subțiri, adică mai puține materiale, resurse, deșeuri, transport și depozitare decât în cazul produselor convenționale, dar și un cost mai mic.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Perdea de protecție verde și noi coridoare verzi pentru Oradea

Articolul următor
Modernizarea Grădiniței Floare de Iris, din cartierul cu acest nume al Clujului, a costat 1,6 milioane de euro.

Axial Construct a finalizat proiectul Floare de Iris

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share