Primaria Cluj devine prima din tara care emite acorduri de funcționare pentru agenții economici în format digital.
Pe pagina de socializare, primarul Emil Boc a scris: „Primăria Municipiului Cluj-Napoca: prima din România care emite acorduri de funcționare pentru agenții economici în format digital. Această procedură se adresează celor aproximativ 9.600 de agenți economici înregistrați la nivelul municipiului care desfășoară activități de comerț și servicii de piață și vizează scurtarea termenului de procesare a documentațiilor de la aproximativ 70 de zile la 25 de zile.
Prin implementarea procedurii online se reduce timpul de acordare a acordului de funcționare dat fiind că:
– dosarul ajunge direct la Serviciul de specialitate, fiind înregistrat în sistemul intern al Primăriei de management al documentelor;
– există explicații la secțiunea “Procedură” de pe platforma edirect.e-guvernare pentru fiecare tip de act care trebuie depus la dosar, astfel încât solicitantului îi este mai ușor să întocmească dosarul;
– prin configurația procedurii, nu se poate lansa solicitarea dacă nu sunt toate actele depuse, astfel se limitează riscul ca dosarul să fie incomplet. În cazul în care s-au atașat alte documente decât cele solicitate sau există neclarități, inspectorul de specialitate comunică direct cu solicitantul pentru a-i solicita clarificarea acestor neclarități;
– solicitantul nu mai trebuie să se prezinte fizic la ghișeu; de asemenea, se elimină timpul de transmitere prin poștă a înștiințării de ridicare a acordului sau a faptului că dosarul este incomplet și trebuie ridicat de la ghișeu și redepus.
Informații detaliate despre noua procedură online sunt disponibile în comunicatul de presă de mai jos. De asemenea, va prezentăm și în format video pașii descriși.
— Comunicat de presă —
Primăria Cluj-Napoca oferă agenților economici care desfășoară activități de comerț și servicii de piață, pe raza municipiului Cluj-Napoca, în conformitate cu prevederile Ordonanței de Guvern nr.99/2000 privind comercializarea produselor și serviciilor de piață, posibilitatea de a solicita emiterea în format electronic, online, prin intermediul platformei edirect.e-guvernare.ro, a acordurilor de funcționare.
Pentru acest lucru, este necesară parcurgerea următorilor pași:
– Se accesează platforma https://edirect.e-guvernare.ro
– CREARE CONT
Se merge la secțiunea CONT NOU-Cont persoană fizică, se completează rubricile din secțiune cu datele personale; se alege un nume de utilizator și o parolă. Confirmarea creării contului se primește pe adresa de email indicată de către solicitant. Se accesează link-ul primit în email-ul de confirmare, contul fiind astfel creat.
– INTRARE IN SISTEM
Se merge la secțiunea CONECTARE
La secțiunea Autentificaţi-vă cu, se selectează eDirect
La secțiunea Selectare tip cont, se bifează Cont personal
Se completează numele de utilizator și parola, se bifează secțiunea Nu sunt robot.
– DEPUNERE DOCUMENTAȚIE
Se accesează Creează solicitare. La secțiunea Localitate se selectează Cluj-Napoca. La secțiunea Structură se selectează Direcția Patrimoniul municipiului și evidența proprietății – serviciul Autorizări comerț. La secțiunea Procedură se găsesc informații legate de documentația care trebuie depusă pentru eliberarea acordurilor de funcționare, iar la secțiunea Acțiune se poate încărca documentația respectivă. Unde acest lucru se impune, documentaţia ataşată trebuie să fie semnată electronic.
După încărcarea documentației, dacă este cazul, pot fi transmise Observaţii în rubrica dedicată. Apoi se apasă butonul Lansează solicitare şi astfel documentația a fost depusă. Apare imediat o notificare: „Solicitarea cu nr.PISEG # …. împreună cu documentele depuse a fost înregistrată cu succes.”
– PRELUARE DOCUMENTAȚIE
După descărcarea documentelor de către Serviciul de specialitate şi înregistrarea solicitării în Sistemul Intern de management al documentelor (INFOCET) al Primăriei Cluj-Napoca, se primeşte de către cetăţean prin email un mesaj prin care i se comunică atât numărul de înregistrare generat de către platforma edirect.e-guvernare.ro (numărul PISEG), cât și numărul de înregistrare intern, generat de către Sistemul intern de management al documentelor (INFOCET).
– Stadiul soluționării cererii poate fi urmărit pe site-ul Primăriei, folosind numărul de înregistrare intern primit (numărul din INFOCET) la Rubrica Servicii online /Registratura.
– După soluţionarea solicitării şi urcarea documentelor de către Serviciul de Specialitate pe platforma edirect.e-guvernare.ro, cetăţeanul primeşte prin email un mesaj prin care este înștiințat că solicitarea i-a fost soluționată. Documentul final poate fi descărcat de pe platforma edirect.e-guvernare.ro.
Primăria municipiului Cluj-Napoca oferă totodată cetăţenilor posibilitatea de a achita online taxele pentru acordul de funcționare pe site-ul Primăriei www.primariaclujnapoca.ro, secţiunea Plăţi online.
Această procedură se adresează celor aproximativ 9.600 de agenți economici înregistrați la nivelul municipiului Cluj-Napoca și vizează scurtarea termenului de procesare a documentațiilor de la aproximativ 70 de zile la 25 de zile.
”La fel ca și în cazul emiterii documentațiilor în materie de urbanism, Primăria Municipiului Cluj-Napoca este prima din România care emite acorduri de funcționare pentru agenții economici în format electronic, online. Este în primul rând o formă de respect pentru timpul și banii cetățenilor, o modalitate de a utiliza tehnologia în folosul oamenilor”, a declarat primarul Emil Boc.
Sursa foto: facebook
Citește și:
Sibiu și Timișoara, prospectate de companii din Germania pentru potențiale colaborări și investiții
Vizita de informare a unei delegații de oameni de afaceri din Germania în România a constituit o ocazie…
26 aprilie 2024
Launch of a Memorandum of Understanding for Architectural Excellence in Georgia
In a major step forward to promote architectural excellence and technological integration in the construction sector, SHARE Architects,…
26 aprilie 2024
Art Safari este deschis în perioada 1-5 mai. Mini-vacanța începe cu o nouă expoziție temporară, „Acasă la Brâncuși”
Satul pe care Constantin Brâncuși l-a făcut celebru, Hobița, se află în centrul unei noi expoziții temporare la…
26 aprilie 2024
Co-fondatorul Shazam, Dhiraj Mukherjee, speaker principal la Bucharest Tech Week
Pionier al industriei tech, Mukherjee va prezenta noi perspective despre reinventarea afacerilor în cadrul Bucharest Tech Week 2024, care…
25 aprilie 2024
Săptămâna Haferland 2024: cel mai îndrăgit festival al sașilor transilvăneni începe pe 8 august
Cea de-a XII-a ediție a Săptămânii Haferland, cel mai îndrăgit festival cultural și etnologic al sașilor din Transilvania…
25 aprilie 2024
Techsylvania 2024: 2 zile pline de networking, inovatie și inspirație
Techsylvania, cel mai așteptat eveniment de business&tech, pregătește o nouă ediție în 2024. Cu accent pe încurajarea colaborării,…
25 aprilie 2024
Dr. Adriana Cioca, managing director Artemis România, a fost aleasă președinte al Camerei de Comerț Elveția-România
Antreprenorii și investitorii români și elvețieni, membri ai Camerei de Comerț Elveția-România (CCE-R), au ales un nou Consiliu…
24 aprilie 2024
Misiune economică a Asociației Regale olandeze de prelucrare metalică “Metaalunie” în România
În organizarea Camerei de Comerț, Industrie și Agricultură Sibiu, în parteneriat cu Federația Patronală din Industria Construcțiilor de…
16 aprilie 2024