Parteneriatul economic strategic care leagă Franța de România contribuie la competitivitatea celor două țări: societățile franceze găsesc prin prezența lor în România un releu de creștere, o diversificare a riscului, talente și bune practici și o sursă competitivă de valoare adăugată, combinată cu savoir-faire-ul francez, crescând competitivitatea lor atât în Franța, cât și în alte piețe.
În prima jumătate a anului 2017, economia românească a cunoscut cea mai mare creștere economică, față de celelalte state membre ale Uniunii Europene: 5,6 % în raport cu 2016 și 1,7 % în raport cu al IV-lea trimestru din anul precedent. Această creștere, plus estimarea Comisiei Europene cu privire la o rată de creștere a economiei anuale de 4,4 %, nu a făcut decât să crească interesul investitorilor francezi pentru România.
Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Franceză în România (CCIFER) este încrezătoare că prezența franceză în România este solidă și încurajatoare, fapt demonstrat și de misiunile pe care Camera le are pentru societățile franceze, fie că este vorba de prospectare a pieței, căutare de clienți, identificare de furnizori sau cumpărare de societăți în România. Fundamentele parteneriatului economic între Franța și România sunt de viitor, cu precizarea că imaginea României prezintă un factor de risc în momentul de față.
Comunitatea de afaceri franceză în România este foarte variată și dinamică, menționând aici mari investiții prezente de mai bine de 20 de ani și mici antreprenori care au găsit în România un cadru favorabil dezvoltării afacerii lor. De exemplu, 75 % din membrii CCIFER sunt IMM-uri și start-up-uri care contribuie la dezvoltarea economică a țării și, alături de ceilalți membri, cumulează un total de 18 miliarde de euro și peste 125.000 de locuri de muncă directe.
Numeroasele activități ale Camerei urmăresc trei axe fundamentale: să creeze opotunități pentru și între membri, la fel și pentru potențialii investitori francezi, să formeze și să dezvolte resursele umane din societățile membre, sa dialogheze în numele societăților cu autoritățile române pentru a propune reforme în mediul economic, să susțină dezvoltarea internațională a membrilor săi și să îi ajute pe antreprenori.
La CCIFER s-a dovedit a fi în cei 21 de ani de existență un punct de sprijin pentru societățile franceze care prospectează piața românească, dar în aceeași măsură și pentru societățile franceze deja instalate în România.
Putem constata că interesul firmelor franceze pentru piața românească a crescut în ultimii ani. Făcând un bilanț al anului 2016, CCIFER a fost implicată în 50 de proiecte comerciale, menționând că interesul companiilor franceze s-a îndreptat către achiziția de societăți românești sau achiziția de la producători locali de: ambalaje (carton); industrie în special în auto; IT; lemn; textile; transport pe apă; aeronautică; destocking.
În primele 6 luni ale anului 2017, CCIFER a finalizat 50 de proiecte de dezvoltare a afacerilor, fie că a ajutat companiile franceze să-și deschidă o filială în România, să se dezvolte pe o piață nouă sau să identifice noi canale de achiziții.
În anul 2017, companiile franceze au fost interesate de următoarele sectoare: automatică; inginerie, servicii și agricultură.
Aceste proiecte de investiții au o mare probabilitate de realizare dacă atractivitatea României nu este afectată de noile măsuri anunțate recent.
De la începutul anului, CCIFER a organizat 35 de evenimente (fie că este vorba de ateliere, conferințe, dejun dezbatere) și 10 formări, plus Executive Management Programme cu ESCP Europe (ExMP). Misiunea noastră rămâne la fel de ambițioasă, urmărind punctele cheie ale misiunii noastre: crearea de oportunități pentru membri; formarea și dezvoltarea resurselor umane; reprezentarea intereselor comunității franco-române; susținerea dezvoltării internaționale a companiilor și susținerea antreprenorilor în România.
CCIFER est implicată activ în reprezentarea vocii societăților franceze în dialogul cu autoritățile publice: flexibilitatea codului muncii, salariul minim, legea dialogului social, sistemul de formare tehnică, legea retailului, extinderea codurilor profesionale eligibile finanțărilor europene. CCIFER este un membru permanent în Coaliția pentru Dezvoltarea României și este reprezentată în mai multe Task Force-uri, menționând că, începând cu acest an, Camera este leader în Task Force Agricultură și Raportor în Task Force-ul Fonduri Europene.
Beneficiind de o poziție geostrategică, România se află la intersecția a trei mari piețe: Uniunea Europeană, Țările CSI și Orientul Mijlociu, fiind traversată de culoare de transport pan-europene și având o poartă de acces la Marea Neagă, prin intermediul Portului Constanța.
Regiunile cele mai ofertante din punct de vedere al oportunităților de afaceri sunt cele situate în jurul capitalei București, vestul României, cu centrele Cluj-Napoca, Timișoara, Oradea, în est, la Iași, dar și centrul țării, la Brașov. Un focus important al activităților noastre sunt evenimentele organizate în regiuni și acordarea unui sprijin mai mare pentru comunitățile noastre de afaceri locale. De exemplu, CCIFER organizează în diferite orașe ale țării evenimentul Investiți la…, exportați în Franța. În cadrul acestor evenimente, făcute deja la Brașov, Iași și Timișoara prezentăm împreună cu partenerii locali și membrii CCIFER care sunt oportunitățile de afaceri în regiune și care sunt demersurile și posibilitățle de export în Franța.
România și-a creat o imagine puternică în ultimii ani pe care ar trebui să o păstreze. Membrii CCIFER au contribuit la crearea acestei imagini și au rămas în România în anii de criză 2009-2013.
Barometrul de conjunctură economică, realizat de CCIFER încă din 2011, arată percepția de moment a membrilor Camerei de Comerț, Industrie și Agricultură Franceză din România (CCIFER) – 500 de societăți membre, companii mari, mici și mijlocii – cu privire la situația economică și a mediului de afaceri român.
Fiind un instrument de coeziune și de înțelegere a mediului de afaceri, Barometrul CCIFER propune tendințe în sectoare cheie ale economiei române. Fiecare director general trebuie să fie la curent cu tendințele economice ale pieței unde societatea este prezentă pentru a putea lua decizii și a face planuri de viitor.
În acest moment, ultima ediție a Barometrului din luna iunie 2017 arată că moralul societăților chestionate este în ușoară scădere față de 2016, mai ales în contextul incertitudinilor legate de schimbările politice. Impactul se resimte la nivel de barometru general. Totuși, există mai mulți factori care contribuie la moralul oamenilor de afaceri care au răspuns chestionarului: slabă absorbție a fondurilor europene; lipsă de personal tehnic calificat; corupție; starea proastă a infrastructurii; imprevizibilitate fiscală; birocrație etc.
Pentru a-și menține atractivitatea pentru investitorii străini, România ar trebui să continue să-și dezvolte infrastructura, să creeze mai multe parcuri industriale, să pună mai mult accent pe formarea profesională a oamenilor, să reușească o transformare a sistemului de sănătate.
**********
CCIFER exprimă o poziție comună a societăților membre și a investitorilor francezi în România în dialogul cu autoritățile publice. O comunitate de afaceri fondată pe savoir-faire-ul francez, CCIFER este un lider angajat în dezvoltarea durabilă a persoanelor, a companiilor și a României.
Foto: Adriana Record, Director executiv CCIFER
Citește și:
16 saci cu bani furați de la Poșta din Timișoara VIDEO
Captură uriașă a polițiștilor timișeni după ce au oprit un autoturism suspect în Timișoara: 16 saci cu aproximativ…
1 iunie 2025
Alba Iulia, evaluat de OECD în categoria orașelor intermediare
Alba Iulia urmează să fie evaluată de o misiune a Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică. Experții internaționali…
31 mai 2025
Banca Transilvania, partener oficial al echipei McLaren Formula 1
Datorită colaborării sale cu Mastercard, banca din Cluj devine partener de cursă, la Marele Premiu al Ungariei, al…
30 mai 2025
Centru de arte performative pe fosta platformă industrială Carbochim
Cel mai amplu proiect de reconversie și regenerare urbană din România propus de compania Iulius la Cluj va…
30 mai 2025
Strabag și Beanverse, noii chiriași ai birourilor Clujului
Orașul de pe Someș a pierdut în favoarea Timișoarei primul loc în topul centrelor office din afara capitalei,…
30 mai 2025
Evenimentul „Secretele Antreprenorului de Succes” revine la Oradea pe 4 iunie
Tema ediției din acest an, „Cum pot IMM-urile să atragă și să mențină talentele: Este Salariul elementul Cheie?”,…
30 mai 2025
Asociația Businessului European Moldova pregătește investiții, în așteptarea proiectelor de infrastructură rutieră RO-MD
Interconectarea cu România reprezintă obiectivul principal pentru mediul de business din Republica Moldova. Asociația Businessului European și-a setat…
30 mai 2025
Oradea, cel mai dinamic ecosistem de startup-uri din România în 2025
Oradea își continuă creșterea accelerată ca ecosistem de startup-uri și inovare emergent, marcând cea mai spectaculoasă creștere dintre…
30 mai 2025
Investiții
Alba Iulia, evaluat de OECD în categoria orașelor intermediare
Alba Iulia urmează să fie evaluată de o misiune a Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică. Experții internaționali…
31 mai 2025
Evenimentul „Secretele Antreprenorului de Succes” revine la Oradea pe 4 iunie
Tema ediției din acest an, „Cum pot IMM-urile să atragă și să mențină talentele: Este Salariul elementul Cheie?”,…
30 mai 2025
Asociația Businessului European Moldova pregătește investiții, în așteptarea proiectelor de infrastructură rutieră RO-MD
Interconectarea cu România reprezintă obiectivul principal pentru mediul de business din Republica Moldova. Asociația Businessului European și-a setat…
30 mai 2025
Oradea, cel mai dinamic ecosistem de startup-uri din România în 2025
Oradea își continuă creșterea accelerată ca ecosistem de startup-uri și inovare emergent, marcând cea mai spectaculoasă creștere dintre…
30 mai 2025
400 de specialiști din peste 10 țări, la cea mai mare conferință de Employer Branding din CEE
PORR România – partener principal în cadrul EBcon 2025. EBcon – conferința de employer branding, cel mai…
29 mai 2025
Oradea, capitala energiei verzi: Lider național în termoficarea geotermală
Municipiul Oradea a marcat joi, 29 mai 2025, finalizarea unuia dintre cele mai importante proiecte de eficiență energetică…
29 mai 2025
Inteco Holding va moderniza „Drumul Regelui”, pe porțiunea din județul Arad
Modernizarea drumului dintre Vața de Jos (Hunedoara) și Petriș (Arad), cunoscut sub numele de „Drumul Regelui”, a ajuns…
29 mai 2025
AAF: Numărul investitorilor în fonduri a crescut în ultimul an cu 34%, iar piața a depășit active de 47 mld. lei
”Piața fondurilor de investiții din România a făcut față cu brio perioadei tensionate de la începutul anului, dând…
29 mai 2025
Infrastructură
Alba Iulia, evaluat de OECD în categoria orașelor intermediare
Alba Iulia urmează să fie evaluată de o misiune a Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică. Experții internaționali…
31 mai 2025
Asociația Businessului European Moldova pregătește investiții, în așteptarea proiectelor de infrastructură rutieră RO-MD
Interconectarea cu România reprezintă obiectivul principal pentru mediul de business din Republica Moldova. Asociația Businessului European și-a setat…
30 mai 2025
Oradea, capitala energiei verzi: Lider național în termoficarea geotermală
Municipiul Oradea a marcat joi, 29 mai 2025, finalizarea unuia dintre cele mai importante proiecte de eficiență energetică…
29 mai 2025
Inteco Holding va moderniza „Drumul Regelui”, pe porțiunea din județul Arad
Modernizarea drumului dintre Vața de Jos (Hunedoara) și Petriș (Arad), cunoscut sub numele de „Drumul Regelui”, a ajuns…
29 mai 2025
Șase oferte pentru construirea pasajului suprateran de pe Centura Oradea peste linia de tram-tren
Trenurile metropolitane ale Oradiei încep să prindă contur. Șase firme sau asocieri de firme au depus oferte pentru…
28 mai 2025
Vineri, 30 mai 2025, se inaugurează „Podul Transilvania” din Satu Mare
Podul hobanat din Satu Mare, cunoscut și sub denumirea de „Podul Transilvania”, va fi inaugurat oficial vineri, 30…
26 mai 2025
Angajări în domeniul feroviar
Târgul de Carieră Feroviară în România revine în luna iunie cu cea de-a X-a ediție și aduce în…
26 mai 2025
Termoline va eficientiza energetic Bazinul Acoperit „Crișul” Oradea
Au fost semnate contractele de execuție pentru lucrările de eficiență energetică la patru unități de învățământ și la…
26 mai 2025
Turism
Românii sunt așteptați la Festivalul Baloanelor Zburătoare de la Kikinda
Zboruri, pleșcăviță și vorbă românească la înălțime la Festivalul Baloanelor Zburătoare din Kikinda Festival internațional cu echipaj…
30 mai 2025
Inteco Holding va moderniza „Drumul Regelui”, pe porțiunea din județul Arad
Modernizarea drumului dintre Vața de Jos (Hunedoara) și Petriș (Arad), cunoscut sub numele de „Drumul Regelui”, a ajuns…
29 mai 2025
Clujul are un nou hotel de cinci stele, parte dintr-un complex ridicat de la zero în locul fostului camping din Făget
Hotelul Elania Resort & Spa este situat în cartierul Făget, găzduieşte 53 de camere și restaurantul Eratto, urmând…
28 mai 2025
Răsfăț gastronomic, vinuri și socializare la Bucuresti, Craiova și Tulcea
“Tezaur de gusturi” și “Masterclass de praz”, “Enoturism și dezvoltare locală”, “Brandul oltenesc în HoReCa și retail” –…
27 mai 2025
Salariul mediul brut în Cluj, cu 300 € mai mare față de anul trecut
Câștigul salarial mediu brut în județ, în martie, era de 2.300 de euro, iar cel net, de 1.400…
26 mai 2025
Hotelul Univers, furnizorul nr. 1 de dividende al județului Cluj
Veniturile din încasarea dividendelor pe 2024 cuvenite Consiliului Județean (CJ) s-au ridicat la 1,8 milioane €, cele cinci…
20 mai 2025
Crama Jelna a luat bronzul la Top Hotel Awards
Pentru a treia oară consecutiv vinarii bistrițeni se clasează pe podiumul competiției destinate industriei ospitalității din România. „Suntem…
16 mai 2025
Peste 3 milioane de euro pentru modernizarea zonei de agrement Căsoaia
Zona de agrement Căsoaia beneficiază de două proiecte importante de modernizare, menite să transforme această destinație într-un pol…
16 mai 2025
Educație
Evenimentul „Secretele Antreprenorului de Succes” revine la Oradea pe 4 iunie
Tema ediției din acest an, „Cum pot IMM-urile să atragă și să mențină talentele: Este Salariul elementul Cheie?”,…
30 mai 2025
Oradea, cel mai dinamic ecosistem de startup-uri din România în 2025
Oradea își continuă creșterea accelerată ca ecosistem de startup-uri și inovare emergent, marcând cea mai spectaculoasă creștere dintre…
30 mai 2025
Trei din patru antreprenori români cred în șansă ca factor al succesului în afaceri
Antreprenorii români rămân optimiști în ciuda provocărilor economice și cred că șansa are un rol important…
30 mai 2025
351 de persoane înoată pentru o cauză nobilă la Swimathon Oradea 2025
Fundația Comunitară Oradea îi invită pe bihoreni la evenimentul caritabil Swimathon Oradea 2025 ce are loc sâmbătă, 31…
30 mai 2025
Ministrul educației: “O fuziune a universităților clujene trebuie să pornească de jos în sus”
Daniel David propune ca reforme în educație concentrarea academică, majorarea bugetelor pentru învățământ și cercetare, reducerea analfabetismului funcțional.…
29 mai 2025
Superlaborator finanțat de E-Infra la UTCN. „Avem un proiect în premieră mondială”
Unitatea dată în funcțiune de Universitatea Tehnică și grupul de companii va permite implicarea sa în proiecte precum…
29 mai 2025
Viitorii profesioniști ai Formulei 1 se pregătesc la Universitatea din Oradea
Studenții de la specializarea Autovehicule Rutiere (AR), a Facultății de Inginerie Managerială și Tehnologică (IMT) – Universitatea din…
29 mai 2025
CONAF, prima organizație patronală din România care își duce misiunea în Europa
Confederația Națională pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF) marchează un moment de referință pentru antreprenoriatul românesc, și își extinde oficial…
29 mai 2025
Zi de Zi știri economice:
