Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Sorin Sucală, Imobiliare 360: “Va trebui să fim consultanți, nu simpli agenți”

Imobiliare 360 este o agenție specializată în vizionări de proprietăți de la distanță cu ajutorul ochelarilor de realitate augmentată și a tehnologiei avansate. Prin inteligența artificială sunt create tururi virtuale detaliate, în special pentru persoanele aflate în străinătate.
Expertul clujean se așteaptă la un an al scumpirilor pe piața proprietăților | Foto: Imobiliare 360

Prețurile locuințelor vor crește la Cluj în 2024 ca urmare a restrângerii ofertei, majorării TVA, scumpirii materialelor și a mâinii de lucru, estimează expertul imobiliar.

Imobiliare 360 este o agenție specializată în vizionări de proprietăți de la distanță cu ajutorul ochelarilor de realitate augmentată și a tehnologiei avansate. Prin inteligența artificială sunt create tururi virtuale detaliate, în special pentru persoanele din străinătate.



“Agențiile imobiliare din Cluj vor trebui să se confrunte, în acest an, cu creșterea prețurilor, majorarea cotei de taxă pe valoarea adăugată (TVA) de la 5 la 9%, dar și cu calificarea clienților care vor să achiziționeze proprietăți.

În Cluj-Napoca și zonele limitrofe prețurile sunt pe un trend ascendent, year-on-year avem o creștere de 10%, creșteri cauzate de cerere și ofertă, de diferitele măsuri economice, scumpirea materialelor de construcții sau a mâinii de lucru.

Majorarea prețurilor afectează cererea și eligibilitatea unor clienți de a accesa produse de credit. Totodată, nu prea se mai găsesc imobile în Cluj-Napoca care să se încadreze în cerințele programului Noua Casă”.

Cu ochii pe modificările fiscale

“Modificarea cotei preferențiale de TVA, pentru prima achiziție, de la 5 la 9% se va reflecta în tot în preț și va afecta bugetul cumpărătorilor. Aceste noi imobile vor trebui predate finisate, ceea ce va regăsi tot în preț.

Există interes și cerere în piață, însă de multe ori unii doar încearcă “marea cu degetul”, vor să știe dacă și ce și-ar putea cumpăra. Din acest motiv este nevoie de un proces de calificare și validare a solicitărilor.

Este necesar să fim cu ochii pe orice modificări, să ținem aproape de clienții și să fim consultați imobiliari, nu simpli agenți. Să le oferim soluții, răspunsuri la întrebări și recomandări, atunci când este cazul”.

Transilvania Business a îndemnat antreprenorii locali să anticipeze cele mai mari provocări ale unui nou an cu patru runde de alegeri, dar și să împărtășească măsurile pe care le au în vedere pentru a le surmonta și a se dezvolta.





Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

România a fost la târgurile internaționale de turism Les Thermalies și FITUR

Articolul următor

Gratuități și beneficii pentru turiștii care vizitează Oradea în anul 2024

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Brașov, Covasna și Harghita 2024
The Voices of Business Awards Arad, Timiș și Caraș-Severin 2024
The Voices of Business Awards Bistrița-Năsăud, Mureș, Sălaj și Cluj 2024
The Voices of Business Awards Sibiu, Alba și Hunedoara 2024
The Voices of Business Awards Bihor, Satu Mare și Maramureș 2024
Citește și:
Investiții
Infrastructură
proiecte
Citeste mai mult

Clujul marilor proiecte pe hârtie

Metroul, trenul metropolitan și centura metropolitană propriu-zisă încă nu au ajuns în faza de șantier, conform listei proiectelor…
Turism
Educație
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share