Borsec este, din nou, cel mai puternic brand autohton, potrivit Topului 100 al celor mai puternice branduri româneşti, lansat de Biz împreună cu compania de cercetare Unlock Market Research. Borsec este campioana brandurilor româneşti ocupând prima poziţie în top.
BORSEC revine în fruntea clasamentului după o absență de trei ani. Deși detronată în 2014, ”regina apelor minerale” își recapătă coroana în topul mărcilor românești, subliniaza revistabiz.ro.
Anul trecut, Borsec a împlinit 210 ani de exploatare industrială. Marca Borsec are o tradiție de sute de ani și este în egală măsură oraș, stațiune și apă minerală, binecunoscută peste hotare și exportată în 19 țări, precum SUA, Canada, Australia, Africa de Sud, China, Taiwan, Germania sau Spania și lider de piață în România. Borsec este un produs premium, nu doar datorită evidentelor sale calități naturale, ci și datorită tehnologiilor de ultimă oră pe care le utilizează compania Romaqua Group în procesul de îmbuteliere. Anul acesta a fost implementată o nouă tehnologie, ce împiedică orice intervenție umană asupra apei în procesul de producție, de la captarea și transportul apei minerale naturale de la izvor la locul de îmbuteliere și până la obținerea produsului finit. Prin aplicarea unui sigiliu pe dopul sticlei s-a dorit o originalizare suplimentară și o garantare a produsului, argumentul primordial fiind: “Ești primul care pune mâna pe dop!”. În acest fel, ai siguranță deplină că tu ești primul care atinge dopul, că apa ta preferată este exact așa cum a fost creată de natură, absolut fără nicio intervenție din exterior. Borsec se menține în top nu doar prin tradiția și vechimea sa pe piață, ci și prin faptul că este o marcă 100% românească, fără capital străin, care a reușit să rămână așa, ”de-a noastră”, aspect pe care omenii îl menționează cu mândrie, subliniaza studiul.
GEROVITAL, fostul lider de anul trecut, a avut un an excepțional. A fost desemnat ”Superbrand al anului 2017, dar și “Produsul anului 2017” în categoria sa de piață, a împlinit 50 de ani de tradiție, s-au lansat noi game de produse și s-a extins rețeaua de magazine de brand.
ARCTIC revine pe o poziție mult mai favorabilă decât cea de anul trecut, urcând pe locul 3. Anul acesta Arctic a demarat lucrările de construcție pentru o nouă fabrică de mașini de spălat rufe. Noua investiție este una de tip greenfield și va fi prima unitate de producție din grupul Arçelik construită conform standardelor conceptului digital de Industrie 4.0. Astfel, va integra tehnologii de ultima oră, precum comunicarea wireless a liniilor de producție cu cele din alte țări, dar și utilaje inteligente.
FARMEC este brandul omonim al celui mai mare producător român de cosmetice și devine în acest an sponsor al festivalului de muzică alternativă Electric Castle. Parteneriatul se înscrie în demersurile companiei clujene de a susține evenimentele culturale, muzicale şi sportive din țară.
DERO, prezent încă din 1966 în România, este cu adevărat un produs perceput ca 100% românesc. Anul acesta a avut loc campania ”Dero susține visurile româncelor”, în care se direcționau 1% din vânzări către organizații nonprofit care creează oportunități pentru femeile românce.
DORNA urcă patru poziții în topul general și își menține direcția de respect pentru natură și tehnologia ambalajului prezentat în campania #NaturaUndeNuTeAstepti. Accentul cade pe ambalajele PlantBottle, realizate dintr-o combinație de materiale clasice și până la 30% conținut din plante, iar o parte dintre componentele clasice pe bază de petrol au fost înlocuite cu trestia de zahăr, având o amprentă mult mai redusă asupra mediului și asupra resurselor și devenind 100% reciclabile.
eMAG nu mai este o surpriză în top 10 mărci românești, menținându-se pe locul 7 în topul general și primul în categoria de retail. Continuă să se dezvolte și să își lărgească perspectivele. Astfel, anul acesta eMAG a cumpărat compania de curierat Sameday Courier.
ELMIPLANT coboară în top 3 poziții, ocupând, în prezent, locul 8. În acest an, brandul de cosmetice Elmiplant își extinde prezența pe piață și intră în lanțurile de farmacii cu o linie nouă de îngrijire specializată a pielii, dedicată în exclusivitate acestui canal de distribuție – Care Lab, crește portofoliul de produse cu 11 unități și previzionează o creștere anuală a cifrei de afaceri cu 5%.
NAPOLACT își menține poziția în top și a anunțat recent că a investit 1,3 milioane de euro într-o nouă linie de producție de telemea în fabrica din Cluj. Capacitatea procesată în cadrul acesteia se va tripla și va ajunge la 300-350 de tone de telemea pe lună.
AQUA CARPATICA urcă trei poziții, fiind una dintre multele ape minerale din top, și este anul acesta, al șaptelea consecutiv, partener al Transylvania International Film Festival de la ClujNapoca.
Analiza subliniază că, în acest an, avem new entry-uri în această categorie — mărcile de vin par a urca în clasament cu fiecare an, detronând supremația mărcilor de bere.
Ca și în edițiile anterioare, băuturile răcoritoare au o performanță și o vizibilitate mult mai scăzute decât ale apelor; din nou este vizibilă ideea de stil de viață sănătos din ce în ce mai adoptat de români.
Se poate observa o polaritate în ceea ce privește topul bunurilor de folosință îndelungată: IT&C și produse pentru casă. Astfel se evidențiază o prezență din ce în ce mai ridicată a mărcilor de IT&C, românii identificându-se din ce în ce mai mult cu domeniul — mergând pe ideea “putem face și noi”.
În ediția de anul acesta, s-a produs un schimb între ocupantele locurilor 1 și 2, Heidi detronând Poiana.
Băncile au o prezență ridicată în top, la fel și serviciile medicale, acestea înmulțindu-se în ultimii ani, iar clinicile particulare fiind din ce în ce mai mult o alternativă la sistemul de stat.
Sursa foto: revistabiz.ro
Citește și:
Topul înscrierilor timpurii la UBB: 1. Psihologie, 2. Drept, 3. Economice
Numărul candidaților din prima zi a admiterii la facultățile universității din Cluj este aproape dublu față de anul…
11 iulie 2025
Top 25 de companii din Transilvania și Banat în funcție de cifra de afaceri
Primele 25 de companii din regiunile de dezvoltare Vest, Nord – Vest și Centru au o cifră de…
11 iulie 2025
Băile Cojocna, „resuscitate” în stațiune balneară
Baza de tratament subdimensionată necesită intervenții consistente, restaurantul este utilizat doar parțial, iar clădirea hotelului a funcționat foarte…
11 iulie 2025
Atmosferă istorică la Timișoara: Festivalul Medieval al Castelului Huniade te poartă înapoi în timp, printre cavaleri și domnițe
Festivalul Medieval al Castelului Huniade are loc între 11–13 iulie și aduce în prim plan cavaleri, ateliere, muzică…
11 iulie 2025
Când va fi gata construcția celui mai mare aquapark din Nord – Vestul României
Cel mai mare aquapark din Nord – Vestul țării se va construi între stațiunile Băile Felix și Băile…
11 iulie 2025
13 ani pentru primul drum expres de Cluj
Cea dintâi șosea cu acest regim din județ, DEx 4, a devenit funcțională, însă fără soluționarea optimă a…
10 iulie 2025
Opt oferte pentru construirea pasajelor pietonale subterane de pe Centura Oradea
Interes crescut din partea firmelor de construcții pentru una dintre cele mai importante investiții în infrastructura pietonală a…
10 iulie 2025
Andreea Marinescu: „Hotelul modern trebuie să fie un spațiu viu, sustenabil și relevant pentru comunitate”
“Ne dorim să fim mai mult decât o destinație de cazare. Vrem să fim o alegere conștientă, un…
10 iulie 2025
Investiții
Top 25 de companii din Transilvania și Banat în funcție de cifra de afaceri
Primele 25 de companii din regiunile de dezvoltare Vest, Nord – Vest și Centru au o cifră de…
11 iulie 2025
Când va fi gata construcția celui mai mare aquapark din Nord – Vestul României
Cel mai mare aquapark din Nord – Vestul țării se va construi între stațiunile Băile Felix și Băile…
11 iulie 2025
Opt oferte pentru construirea pasajelor pietonale subterane de pe Centura Oradea
Interes crescut din partea firmelor de construcții pentru una dintre cele mai importante investiții în infrastructura pietonală a…
10 iulie 2025
Oportunități de investiții în Bihor: licitații deschise pentru PSI în cinci orașe
Agenția de Dezvoltare Locală Oradea (ADLO) a demarat procesul de licitație publică pentru concesionarea de parcele în cele…
10 iulie 2025
inVest organizează la Timișoara un Speed Beer-a-thon
Evenimentul are loc în această seară la CoWork Timișoara, cu începere de la ora 18. Sunt așteptați antreprenori…
10 iulie 2025
Pasajul Oșorhei: Începe turnarea betonului pe cel mai aglomerat drum din Bihor
Pas important în construcția unuia dintre cele mai așteptate proiecte de infrastructură din județul Bihor. Miercuri, 9 iulie…
9 iulie 2025
Memorandum de Colaborare între Hainan (China) și Zona Liberă Curtici-Arad
Biroul de Afaceri Externe al Provinciei Hainan (China) și Zona Liberă Curtici-Arad au semnat, miercuri, 9 iulie 2025,…
9 iulie 2025
Pod peste continente: Arad și Hainan sărbătoresc 25 de ani de înfrățire
Un sfert de secol de cooperare, schimb de bune practici și solidaritate reciprocă. Relația dintre Județul Arad și…
9 iulie 2025
Infrastructură
13 ani pentru primul drum expres de Cluj
Cea dintâi șosea cu acest regim din județ, DEx 4, a devenit funcțională, însă fără soluționarea optimă a…
10 iulie 2025
Opt oferte pentru construirea pasajelor pietonale subterane de pe Centura Oradea
Interes crescut din partea firmelor de construcții pentru una dintre cele mai importante investiții în infrastructura pietonală a…
10 iulie 2025
Oportunități de investiții în Bihor: licitații deschise pentru PSI în cinci orașe
Agenția de Dezvoltare Locală Oradea (ADLO) a demarat procesul de licitație publică pentru concesionarea de parcele în cele…
10 iulie 2025
ARL Cluj montează grinzile de la Pasajul Italsofa
Administrația județeană susține că nu se lucrează concomitent și la Pasajul Văcarilor din Baia Mare pentru a nu…
9 iulie 2025
Pasajul Oșorhei: Începe turnarea betonului pe cel mai aglomerat drum din Bihor
Pas important în construcția unuia dintre cele mai așteptate proiecte de infrastructură din județul Bihor. Miercuri, 9 iulie…
9 iulie 2025
Memorandum de Colaborare între Hainan (China) și Zona Liberă Curtici-Arad
Biroul de Afaceri Externe al Provinciei Hainan (China) și Zona Liberă Curtici-Arad au semnat, miercuri, 9 iulie 2025,…
9 iulie 2025
Pod peste continente: Arad și Hainan sărbătoresc 25 de ani de înfrățire
Un sfert de secol de cooperare, schimb de bune practici și solidaritate reciprocă. Relația dintre Județul Arad și…
9 iulie 2025
Noul prefect al Clujului: “Mulți investitori importanți vor să vină aici”
Cinci companii din domeniile automotive, construcții de mașini, farmaceutic sau industria ospitalității au solicitat informații despre terenurile disponibile…
8 iulie 2025
Turism
Băile Cojocna, „resuscitate” în stațiune balneară
Baza de tratament subdimensionată necesită intervenții consistente, restaurantul este utilizat doar parțial, iar clădirea hotelului a funcționat foarte…
11 iulie 2025
7 lucruri care nu trebuie să lipsească din bagajul pentru plajă
Sosirea sezonului cald marchează momentul perfect pentru planuri la mare, zile relaxante sub soare și ieșiri pe nisip.…
11 iulie 2025
Atmosferă istorică la Timișoara: Festivalul Medieval al Castelului Huniade te poartă înapoi în timp, printre cavaleri și domnițe
Festivalul Medieval al Castelului Huniade are loc între 11–13 iulie și aduce în prim plan cavaleri, ateliere, muzică…
11 iulie 2025
Când va fi gata construcția celui mai mare aquapark din Nord – Vestul României
Cel mai mare aquapark din Nord – Vestul țării se va construi între stațiunile Băile Felix și Băile…
11 iulie 2025
Andreea Marinescu: „Hotelul modern trebuie să fie un spațiu viu, sustenabil și relevant pentru comunitate”
“Ne dorim să fim mai mult decât o destinație de cazare. Vrem să fim o alegere conștientă, un…
10 iulie 2025
Târgul de Turism al României – Ediția de Toamnă
Cel mai mare târg de turism are loc la ROMEXPO! După succesul remarcabil al ediției din februarie, care…
8 iulie 2025
Megaproiect de 25 milioane € la Salina Turda. “Să evităm un dezastru ca la Praid”
Municipalitatea cere statului bani pentru lucrări urgente de punere în siguranță și consolidare pentru obiectivul care atrage anual…
7 iulie 2025
Peste 260.000 de pasageri în semestruI I 2025 și noi rute ce deschid orizonturi
În primele șase luni ale anului 2025, Aeroportul Internațional Sibiu a fost alegerea a 260.234 de călători, față…
7 iulie 2025
Educație
Topul înscrierilor timpurii la UBB: 1. Psihologie, 2. Drept, 3. Economice
Numărul candidaților din prima zi a admiterii la facultățile universității din Cluj este aproape dublu față de anul…
11 iulie 2025
Universitatea Babeș-Bolyai va sprijini tinerii cercetători în DeepTech
Instituția clujeană de învățământ superior participă la un proiect finanțat prin programul Horizon Europe al Uniunii Europene (UE).…
8 iulie 2025
Mai puțini șomeri în județul Bihor: cifrele AJOFM Bihor arată o tendință pozitivă
La sfârșitul lunii iunie 2025, rata șomajului în județul Bihor a coborât la 2,05%, potrivit datelor centralizate de…
7 iulie 2025
EU GREEN aduce inovația sustenabilă la Universitatea din Oradea
Timp de cinci zile, între 7 și 11 iulie 2025, Universitatea din Oradea este gazda întâlnirilor directe din…
7 iulie 2025
Conexiuni și lecții de business: eveniment special la Incubatorul CRESC Oradea Mare
Incubatorul de Afaceri Cresc Oradea Mare a reunit joi, 3 iulie 2025, reprezentanții unora dintre companiile reprezentative din…
5 iulie 2025
Parteneriat strategic între Universitatea Babeș-Bolyai și Palo Alto Networks
Colaborarea cu liderul mondial în securitate cibernetică (CS) se va reflecta în formarea academică, programele de licență, masteratul…
4 iulie 2025
900 de copii din România, sprijiniți pentru educație și dezvoltare socio-emoțională
În anul școlar 2024–2025, Fundația Regală Margareta a României a oferit sprijin educațional, material, social și emoțional pentru…
3 iulie 2025
Rețeaua, valoarea în business și cinnamon rolls, într-un eveniment marca Sibiu IT Cluster
Într-un mediu economic aflat în continuă transformare, succesul unei afaceri nu mai poate fi separat de formarea profesională…
2 iulie 2025
Zi de Zi știri economice:
