Peste 80 de kilometri de cale ferată de pe Coridorului IV paneuropean sunt în plin proces de modernizare pentru a permite circulația trenurilor cu o viteză de până la 160 km/h. Constructorii desemnați de CFR SA pentru reabilitarea a două tronsoane între Simeria și Arad așteaptă autorizațiile finale din partea Ministerului Transporturilor pentru a putea continua lucrările. Mai mult, în acest an, CFR SA așteaptă finalizarea lucrărilor la peste 170 de kilometri, între Simeria și Sighișoara, scrie capital.ro.
În următorii trei ani, este prevăzută finalizarea lucrărilor de modernizare a căii ferate între Simeria şi Arad. La sfârşitul anului trecut, pentru secţiunile Km 614-Gurasada şi Gurasada-Simeria, loturi în lungime de circa 80 kilometri, oficialii CFR SA au predat amplasamente pentru lucrări, proiect în valoare de circa 770 milioane euro, fără TVA. Mai mult, în toamna anului trecut, asocierea Astaldi SpA – FCC Construccion SA – Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA – SC Thales Systems România SRL, câştigătoarea celor două contracte pentru reabilitarea secţiunilor feroviare km 614 – Cap Y Bârzava (2a) şi Bârzava (cap Y) – Ilteu (cap Y)(2b), a primit autorizaţia pentru începerea lucrărilor.
Totodată, pe traseul proiectat, pe raza judeţelor Hunedoara şi Arad, afectat de modernizarea liniei de cale ferată Frontieră-Curtici-Simeria, parte componentă a Coridorului IV Pan-European, pentru circulaţia trenurilor cu viteza maximă de 160 km/h, pe tronsoanele km 614 – Cap Y Bârzava (2a) şi Bârzava (cap Y) – Ilteu (cap Y)(2b) se execută săpături arheologice, notează sursa citată.
Muzeul Civilizaţiei Dacice şi Romane şi firma Topo Systems se ocupă de descărcarea arheologică pentru cele două proiecte privind modernizarea a circa 80 kilometri de cale ferată.
Odată cu demararea celor două contracte de lucrări de modernizare a celor 80 km de cale ferată, între Simeria şi Arad, proiecte în valoare totală de circa 770 milioane euro, fără TVA, antreprenorii au demarat un proces de selecţie a forţei de muncă. Peste 400 de muncitori a angajat asocierea de firme pentru modenizarea tronsoanele de cale ferată km 614 – Cap Y Bârzava (2a) şi Bârzava (cap Y) – Ilteu (cap Y)(2b). Lucrările de modernizare a celor 80 km de cale ferată sunt finanţate din bani europeni (85%) şi fonduri de la buget (15%).
Citește și:
Marinela Ardelean e dublu premiată la Wine Travel Awards
Wine Travel Awards 2023-2024 și-a anunțat astăzi premianții, iar Marinela Ardelean, Ambasadoarea vinurilor românești, a obținut nu unul,…
1 mai 2024
Terminalul 1 al Aeroportului Oradea, o clădire nZEB, va fi inaugurat în 18 mai
Procesarea pasagerilor și a bagajelor lor se va face prin sisteme digitalizate. Clădirea noului terminal este o investiție…
1 mai 2024
“Bursa digitală” a Clujului
Mai multe entități și furnizori IT&C și-au pus în gând să ridice nivelul de digitalizare a IMM-urilor din…
1 mai 2024
Răzvan Pîrjol vrea să facă din Băile Felix o stațiune pentru toate lunile anului
Felixul ar putea deveni Mamaia de Oradea; Stațiune balneară pentru toate cele 12 luni ale anului; Afilierea la…
1 mai 2024
Aproape 49 de milioane de euro pentru modernizarea a 5 drumuri din Arad
Primul proiect contractat în Regiunea Vest prin Programul Regional Vest 2021-2027, componenta de Drumuri Județene: o investiție finanțată din fonduri…
30 aprilie 2024
11 oferte pentru pasajele Oneștilor din Oradea și ieșirea din Oșorhei
11 firme și asocieri de firme sunt interesate de proiectarea și execuția a două noi pasaje care vor…
30 aprilie 2024
Pod pe râul Tisa spre Ucraina, în Maramureș
Acesta este prevăzut în zona localităților Sighetu Marmației (România) – Bila Tserkva (Biserica Albă – Ucraina). Guvernul a…
30 aprilie 2024
Brașovul, peste Cluj în topul mall-urilor din România
Județul din centrul României contabilizează patru mari centre comerciale, față de numai două ale Clujului. Agenția Brand Management,…
30 aprilie 2024