Măsurile de fluidificare a traficului şi de eficientizare a transportului public reprezintă prioritatea municipalităţii clujene în 2018, a declarat primarul Emil Boc, luni, în cadrul dezbaterii proiectului de buget pentru acest an.
Potrivit acestuia, măsurile dedicate transportului şi eficientizării traficului beneficiază de sume consistente, respectiv de aproximativ 50 la sută din bugetul de dezvoltare al oraşului Cluj-Napoca.
“Priorităţile sunt legate de trafic, din această perspectivă, realizarea centurii metropolitane a Clujului, cu primii paşi care se fac în 2018, de departe este cea mai importantă preocupare pe care o avem. În al doilea rând este supralărgirea şi lărgirea unor străzi pentru a se putea permite o decongestionare a traficului, în al treilea rând realizarea unor parkinguri subterane şi supraterane în diverse zone ale oraşului, care de asemenea să ajute la decongestionarea traficului. Nu în ultimul rând şi la fel de importantă este politica de a continua liniile dedicate pentru transportul în comun. Ceea ce s-a făcut anul trecut va fi continuat, în sensul că vom avea şi alte trasee cu destinaţie specială pentru transportul în comun”, a declarat, pentru presă, Emil Boc, la finalul dezbaterii.
La toate aceste măsuri se adaugă achiziţionarea a 11 autobuze electrice, care vor fi puse în circulaţie până în luna mai. De asemenea, în buget se regăseşte şi o alocare pentru realizarea unui studiu prefezabilitate, care să arate oportunitatea construirii metroului în Cluj-Napoca. Despre acest proiect, primarul Emil Boc a declarat, vineri, în cadrul dezbaterii publice pe marginea proiectului de buget pe anul 2018, că nu ar trebui ca locuitorii să se aştepte să fie realizat în următorii 10 ani, ci că ideea face parte dintr-o perspectivă pe termen lung. Pentru studiul de prefezabilitate referitor la realizarea unui metrou în Cluj-Napoca vor fi alocate, în acest an, 3,4 milioane, dintr-un total de 10 milioane de lei prevăzuţi a fi cheltuiţi în viitorii ani.
“Ca un proiect pe termen lung, începerea studiului de prefezabilitate pentru a ne spune specialiştii când, unde cum, se poate sau nu se poate justifica un metrou în municipiul Cluj-Napoca, având în vedere dimensiunea demografică a oraşului, în creştere, precum şi configuraţia geografică. Dacă nu apăsăm butonul astăzi, peste 25 de ani va fi prea târziu să ne apucăm de metrou’, a spus primarul clujean.
Emil Boc a subliniat că municipiul Cluj-Napoca pierde, în acest an, 28 de milioane de euro din cauza măsurilor fiscale adoptate de Guvern în ultimele luni, respectiv din cauza cotelor defalcate din impozitul pe venit, dar şi pentru că o parte din banii pentru şcoli sunt acum alocaţi direct către unităţile de învăţământ.
Astfel, bugetul total al municipiului Cluj-Napoca va fi în 2018 de 257 de milioane de euro, în timp ce bugetul anului 2017 a fost de 295 de milioane de euro.
Emil Boc a anunţat şi că în acest an taxele şi impozitele locale nu vor fi majorate în municipiul Cluj-Napoca, dar şi că pentru capitole precum sănătate, ONG, sport şi culte sumele nu vor fi diminuate faţă de anul trecut.
Având în vedere că municipiul Cluj-Napoca este în 2018 un oraş european al sportului, primăria susţine atât activităţile sportive de masă, cât şi evenimentele sportive care vor avea loc în oraş în acest an. De asemenea, în buget va fi prevăzută o linie dedicată finanţării programului “Cluj 100”, dedicat centenarului Marii Uniri.
Alte proiecte prevăzute în buget se referă la reabilitarea unor poduri, construirea a două noi creşe şi modernizarea a două grădiniţe din fonduri europene, realizarea unor parcuri noi, amenajarea malurilor Someşului sau reabilitarea Turnului Pompierilor.
Citește și:
Răzvan Pîrjol vrea să facă din Băile Felix o stațiune pentru toate lunile anului
Felixul ar putea deveni Mamaia de Oradea; Stațiune balneară pentru toate cele 12 luni ale anului; Afilierea la…
1 mai 2024
Aproape 49 de milioane de euro pentru modernizarea a 5 drumuri din Arad
Primul proiect contractat în Regiunea Vest prin Programul Regional Vest 2021-2027, componenta de Drumuri Județene: o investiție finanțată din fonduri…
30 aprilie 2024
11 oferte pentru pasajele Oneștilor din Oradea și ieșirea din Oșorhei
11 firme și asocieri de firme sunt interesate de proiectarea și execuția a două noi pasaje care vor…
30 aprilie 2024
Pod pe râul Tisa spre Ucraina, în Maramureș
Acesta este prevăzut în zona localităților Sighetu Marmației (România) – Bila Tserkva (Biserica Albă – Ucraina). Guvernul a…
30 aprilie 2024
Brașovul, peste Cluj în topul mall-urilor din România
Județul din centrul României contabilizează patru mari centre comerciale, față de numai două ale Clujului. Agenția Brand Management,…
30 aprilie 2024
Deficit major în comerțul Clujului: 1,8 miliarde euro
Balanța comercială a județului pe anul trecut s-a înclinat foarte mult spre importuri: 4,6 miliarde €, față de…
30 aprilie 2024
Final de proiect ”2023 Cluj Innovation Year”
“2023 Cluj Innovation Year” încheie un an de inovare și colaborare pentru dezvoltarea durabilă în România Transilvania IT…
30 aprilie 2024
Universitatea din Oradea îi așteaptă pe viitorii absolvenți la „Târgul Facultăților”
Liceeni, părinți și profesori sunt invitați să ia parte la cea de a patra ediția a „Târgului Facultăților”.…
30 aprilie 2024