Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Marile orașe ale Transilvaniei, amenințate de Europa pentru poluare

Trei municipii din regiunile Transilvania și Banat se află în procedură de infringement pentru depășiri constante ale emisiilor de dioxid de carbon: Brașov, Cluj-Napoca și Timișoara.

“Am convocat videoconferințe cu toate cele cinci orașe aflate sub procedură de infringement pentru depășirile constante la NO2: București, Timișoara, Cluj, Brașov și Iași. Acestea au rolul de a formula răspunsul la scrisoarea de punere în întârziere transmisă României de către Comisia Europeană (CE).

Ca autoritate centrală de mediu, vom acționa ca avocați ai acestor orașe în fața CE, însă apărarea României în această procedură se va face exclusiv pe baza soluțiilor fiecărui oraș în parte. Deși termenul limită pe care îl avem pentru răspunsul la scrisoarea de întârziere este 14 septembrie, vreau ca până la jumătatea lunii august să fim gata cu întreaga comunicare” a transmis ministrul mediului, Costel Alexe.

Acesta a instistat asupra credibilității măsurilor care vor fi prezentate CE. “Credibilitatea vine din termene comprimate de implementare și din indicatori de cuantificare a eficienței fiecărei măsuri în parte. În privința Timișoarei, vestea bună este că 2020 întrerupe tendința de depășire la NO2 înregistrată în ultimii trei ani.

Scăderea concentrațiilor a fost posibilă ca urmare a finalizării de către primărie a unor lucrări de infrastructură vitale pentru trafic. Aștept de la Timișoara adoptarea cât mai urgentă a Planului Integrat de Calitate a Aerului (PICA) și revenirea asupra unora dintre termenele de implementare a măsurilor prinse în PICA.

În ceea ce privește Clujul, vestea bună este că PICA e deja aprobat. Această administrație are o țintă extrem de ambițioasă: până în 2026 transportul în comun să fie 100% electric. Planul municipalității este de a realiza coridoare verzi pietonale pe malurile Șomeșului, centura metropolitană, inclusiv restricția traficului în centrul orașului.

Vreau ca echipele tehnice ale instituțiilor noastre să se întâlnească în perioada următoare cu toate cele cinci orașe sub procedură de infringement și să se asigure că răspunsul României ține cont de toate observațiile CE. E important ca toate primăriile să înțeleagă rolul pe care îl au în lupta cu poluarea aerului din orașe și să nu ducă România în fața Curții Europene de Justiție”.

Primăria Cluj-Napoca a lansat un sondaj online în rândul cetățenilor privind interzicerea accesului în municipiu cu autoturismele cu motorizări Non-Euro, Euro 1 și Euro 2. Până acum, majoritatea respondenţilor sunt de acord cu interzicerea lor.

CE poate iniția proceduri judiciare (de constatare a neîndeplinirii obligațiilor – infringement) împotriva unui stat membru care nu aplică legislația UE. Aceasta poate introduce o acțiune la CEJ care, în anumite cazuri, impune sancțiuni financiare, sub forma unei sume forfetare sau a unei plăți zilnice.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Infrastructura de apă și canalizare în Transilvania: miliarde de euro pentru apă curată și sanitație

Articolul următor

Liebrecht and wooD investește 25 de milioane de EURO în dezvoltarea celui de-al doilea FASHION HOUSE OUTLET CENTRE în București

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share