Contractul de revizuire a studiului de fezabilitate pentru autostrada Sibiu-Piteşti a fost atribuit prin procedură de licitaţie publică asocierii Spea Ingegneria Europea, sucursala din Bucureşti, contractul având o durată de implementare de 17 luni, potrivit unui comunicat transmis luni de CNAIR.
Contractul „Revizuire/Actualizare Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Sibiu-Piteşti” a fost atribuit prin procedura de licitaţie publică deschisă asocierii Spea Ingegneria Europea SA Milano Italia Sucursala Bucureşti Tecnic Consulting Engineering România SRL, anunţă Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Finanţarea proiectului este asigurată din Fonduri de Coeziune (85%) şi bugetul de stat (15%).
CNAIR a supus dezbaterii publice cele cinci variante de traseu ale Autostrăzii Sibiu-Piteşti, încă din faza realizării Studiului de Fezabilitate şi a declanşat discuţii cu autorităţile locale şi cu toţi cei interesaţi.
Având în vedere importanţa acestui proiect, autostrada Sibiu-Piteşti, la nivelul CNAIR s-a înfiinţat încă de anul trecut colectivul de lucru – Unitatea de Implementare pentru Revizuirea/Actualizarea Studiului de Fezabilitate (SF) pentru „Autostrada Sibiu-Piteşti”. Această unitate, în cadrul căreia au fost desemnaţi 18 angajaţi ai CNAIR de diferite specializări, va urmări procesul de realizare a SF-ului şi, în mod special, realizarea studiilor de specialitate la nivel de detalii, astfel încât să fie respectate standardele de calitate impuse de UE.
Pentru realizarea eficientă a Studiului de Fezabilitate, compania a decis în luna decembrie 2016 suspendarea contractului pentru o perioadă de trei luni întrucât în sezonul de iarnă nu se pot realiza investigaţii de teren, în special studii geotehnice.
În cadrul CTE-CNAIR din noiembrie 2016 a fost avizat traseul pentru ultimele secţiuni ale autostrazii Sibiu – Piteşti, după cum urmează: secţiunea 2 (Boiţa – Racoviţă, de la km 15+000 la km 43+000) şi secţiunea 3 (Racoviţă – Văleni, de la km 43+000 la km 72+000).
Astfel, traseul întreg al Autostrăzii Sibiu – Piteşti, în lungime de aproximativ 123 km, este compus din şase secţiuni:
– Secţiunea 1, Sibiu – Boiţa, de la km 0 la km 15+000, asigură legătura între DN 7 (Defileul Văii Oltului) prin continuarea autostrăzii existente;
– Secţiunea 2, Boiţa – Racoviţă de la km 15+000 la km 43+000, leagă localitatea Boiţa cu localitatea Racoviţă;
– Secţiunea 3, Racoviţă-Văleni de la km 43+000 la km 72+000, asigura continuitatea autostrazii prin Valea Baiasului făcând conexiunea dintre Defileul Oltului şi Defileul Văii Topologului;
– Secţiunea 4, Văleni – Curtea de Argeş, de la km 72+000 la km 90+000 traversează Valea Topologului, face conexiunea cu localitatea Curtea de Argeş;
– Secţiunea 5, Curtea de Argeş – Piteşti, de la km 90+000 to km 123+037, leagă localitatea Curtea de Argeş cu oraşul Piteşti şi autostrada existentă prin valea Argeşului;
– Secţiunea 6, această secţiune constă în reabilitarea a 14 km de Drum Naţional, respectiv DN 73C fiind drum de legătură între Nodul Rutier Tigveni şi Râmnicu Vâlcea, precum şi construcţia a 2,5 km de drum nou.
Citește și:
Încă două pasaje subterane în Oradea, unul lână Magazinul Crișul, altul la Gară
Oradea devine din ce în ce mai mult un model de mobilitate urbană. După pasajele subterane pe sub…
26 aprilie 2024
Caravana ADR Nord Vest la Oradea. Bihorul, model de bune practici
O delegația a ADR Nord Vest, în frunte cu directorul general – Csilla Hegedus și Petru Alboi –…
26 aprilie 2024
Un pod pietonal și ciclist va traversa Crișul Repede în zona Hotelului Hilton
În ultimii 13 ani în Oradea au fost construite patru poduri peste Crișul Repede destinate circulației auto: Podul…
25 aprilie 2024
Varianta Ocolitoare Sibiu Sud bifează etapa despăgubirilor
Varianta Ocolitoare Sibiu Sud a îndeplinit încă o etapă din foaia de parcurs. ♦ Inelul de autostradă din…
23 aprilie 2024
Asfamixt, OPR Asfalt și Dacia Faber montează primele grinzi la viaductul de ieșire din Felix
Marți, 23 aprilie 2024, a început montarea primelor grinzi din beton armat la viaductul care traversează DN 76,…
23 aprilie 2024
Drumul spre Padiș, asfaltat doar până la limita cu Bihorul
Consiliul Județean (CJ) Cluj a demarat lucrările de întreținere pe Drumul Județean 763 Doda Pilii – Ic Ponor…
22 aprilie 2024
Pasajul suprateran din Oșorhei (la ieșirea spre Cluj) se face din fonduri europene
Luni, 22 aprilie, s-a semnat, de către Consiliul Județean Bihor și Agenția de Dezvoltare Regională Nord-Vest, contractul de…
22 aprilie 2024
Băile Felix, pe locul întâi în preferințele turiștilor pentru minivacanța de 1 Mai
Stațiunea Băile Felix depășește stațiunile de pe litoralul românesc și alte stațiuni din România în funcție de numărul…
20 aprilie 2024