CFR a anunțat că a finalizat în proporție de 85% lucrările de modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare pe 180 de kilometri de cale ferată între Simeria – Sighișoara, fiind recepționați peste 100 km de cale ferată modernizată. În plus, compania a semnat contracte și a lansat în execuție alți 141 kilometri pe secțiunea Radna – Gurasada – Simeria, a lansat procedura de licitație pentru 120 kilometri de cale ferată pe secțiunea Brașov – Sighișoara, a obținut finanțare pentru modernizarea secțiunii Predeal-Brașov (Studiu de Fezabilitate) și a a promovat proiectul de modernizare a infrastructurii feroviare în zona Portului Constanta.
Totodată, CFR a semnat contractul pentru reactualizarea studiului de fezabilitate în vederea electrificării și dublării liniei Cluj – Episcopia Bihor care asigură o nouă ieșire pe granița cu Ungaria, a obținut finanțare și a lansat pregătirea execuției lucrărilor pentru modernizarea a 480 km cale ferată din Coridorul IV, ramura sudică, Arad – Caransebeș – Drobeta Turnu Severin – Craiova – Calafat, a identificat și obținut sursă de finanțare si a lansat procedurile pentru construirea noului pod de la Grădiștea și modernizarea liniei București – Giurgiu, redeschiderea Podului de la Grădiștea fiind estimată pentru anul 2019.
Prin programul de redresare economico-financiară s-au alocat peste 500 milioane lei pentru lucrări de reparații și investiții în infrastructura feroviară în vederea reducerii numărului de restricții de viteză pe întreaga rețea de cale ferată. În acest an, CFR SA a câștigat în instanța contestațiile depuse de constructori pentru 3 mari tronsoane feroviare – Km 614-Bârzava, Bârzava-Ilteu și Gurasada-Simeria – a căror valoare financiară se ridică la 6.08 miliarde lei, contestații bazate pe anumite lacune legislative care au întârziat practic demararea lucrărilor de modernizare pe cei aproximativ 120 km de cale ferată.
În primele 8 luni ale acestui an, CFR SA a realizat plăți pentru lucrări/servicii executate de peste 1,5 miliarde de lei pe proiecte finanțate din fonduri europene și estimează că până la sfârșitul anului 2017 se va depăși pragul de 2 miliarde lei, sume care vor fi solicitate la rambursare și vor crește gradul de absorbție al fondurilor europene.
Citește și:
Romgaz repornește forajele la Caragele
Într-un comunicat al Ministerului Energiei se anunță faptul că Romgaz repornește forajele la Caragele. Investiția va depăşi 1…
28 aprilie 2024
La Brașov s-a lansat apelul de finanțare din cadrul programului City RAPTOR 2024
Lansarea oficială a apelului de finanțare din cadrul programului City RAPTOR 2024 a avut loc la Brașov. Startup-uri…
28 aprilie 2024
Capitala Europene a Culturii 2023 își culege roadele cu programul Legacy Timișoara
Programul Legacy Timișoara oferă Capitalei Europene a Culturii 2023 posibilitatea să își continuă parcursul cultural desfășurat de-a lungul…
28 aprilie 2024
Transapuseana, traversând ținutul pădurilor de basm
Transpuseana, cea mai mare investiţie pentru un drum judeţean din România, a fost inaugurată cu primul său episod…
28 aprilie 2024
Sorin Maxim, director general ADR Vest: „Investim, nu cheltuim!”
Regiunea Vest a reușit să atragă cu peste 40% mai mulți bani decât i-au fost alocați inițial prin…
28 aprilie 2024
Dumexim a semnat contractul pentru Parcul de Specializare Inteligentă Beiuș
Vineri, 26 aprilie 2024, s-a semnat contractul pentru proiectarea și execuția lucrărilor la Parcul de Specializare Inteligentă Beiuș.…
28 aprilie 2024
IMOTECA își mărește portofoliul din România și își extinde activitatea în Spania
Imoteca, The residential experts, își anunță extinderea semnificativă a portofoliului său din România și lansarea operațiunilor de consultanță…
28 aprilie 2024
Vine Iarmarocul la Cluj
Peste 50 de meșteșugari, artiști, creatori locali, din toată România, a căror metodă de producție este complet sustenabilă,…
27 aprilie 2024