Ministrul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, Petre Daea, i-a primit la sediul instituției pe reprezentanții crescătorilor de ovine și pe cei ai marilor rețele comerciale (Asociația Marilor Rețele Comerciale din România) în data de 15 ianuarie 2018.
Scopul întâlnirii a fost acela de a facilita legătura dintre producători și comercianți astfel încât să fie identificate căile optime de colaborare pentru a exista interes de ambele părți implicate. La întâlnirea de astăzi au participat și experții din cadrul Direcției Generale de Industrie Alimentară împreună cu secretarul de stat coordonator, Mihai Vișan.
Reprezentanții retailerilor i-au asigurat pe cei care au luat parte la discuții că există deschidere și disponibilitate pentru a comercializa produse românești în marile lanțuri de magazine, fie că este vorba de carne și produse din carne de oaie, ori din alte tipuri de carne, fructe, legume etc., cu condiția să fie respectate anumite criterii. Între acestea, referindu-se la cele din carne de oaie îndeosebi, cei de la AMRCR au menționat următoarele: carnea să provină de la abatoare autorizate, să fie controlată sanitar-veterinar și să fie tranșată.
La rândul lor, reprezentanții crescătorilor de ovine au precizat că animalele fermierilor sunt sacrificate în abatoare autorizate sanitar-veterinar, din acest punct de vedere fiind îndeplinite toate exigențele impuse, dar au subliniat că este important să existe un dialog între producători și comercianți pentru a cunoaște care sunt cerințele consumatorilor, în așa fel încât să existe interes de ambele părți. În acest context, ministrul Petre Daea a afirmat că acest parteneriat între fermieri și retail-eri trebuie să debuteze, chiar dacă mai sunt unele aspecte ce trebuie perfectate: ”Este important să înceapă corect această colaborare, avem animale bune în România și în funcție de cerințele consumatorului sunt sigur, în timp, că se vor pune la punct toate detaliile.”
Reprezentanții retailerilor au adăugat că sunt alături de producătorii români pentru a găsi cele mai bune soluții în vederea dezvoltării unei relații de lungă durată în beneficiul consumatorilor.
Sursa foto: madr.ro
Citește și:
Universitatea din Oradea îi așteaptă pe viitorii absolvenți la „Târgul Facultăților”
Liceeni, părinți și profesori sunt invitați să ia parte la cea de a patra ediția a „Târgului Facultăților”.…
30 aprilie 2024
S-a lansat licitația pentru modernizarea drumului Padiș – Ic Ponor
Consiliul Județean Bihor a lansat marți, 30 aprilie 2024, licitația pentru execuția lucrărilor de modernizare a drumului județean…
30 aprilie 2024
Românca Tincuța Marin magnetizează vizitatorii Bienalei de Artă de la Veneția
Galeria Jecza din Timișoara alături de Fundația Interart Triade magnetizează publicul din Veneția cu o expoziție în premieră…
30 aprilie 2024
ROCA Management devine cel mai nou membru al Asociației Administratorilor de Fonduri din România
ROCA Management SRL, administratorul ROCA Investments, una dintre cele mai dinamice companii de private equity din România, a…
30 aprilie 2024
Măsurile fiscale recente au schimbat metodele de remunerare și fidelizare a angajaților din industria serviciilor pentru afaceri
Evoluția salariilor în industria serviciilor pentru afaceri urmează evoluția generală a pieței cu o creștere de 4% pentru…
30 aprilie 2024
Elevii bihoreni, ajutați să își dezvolte abilitățile sociale și emoționale
Asociația CREFOP Oradea, partener educațional în programul național „Săptămâna verde”, i-a ajutat pe elevii de la mai multe…
30 aprilie 2024
CNIPMMR, îngrijorat față de scăderea investițiilor în inovare ale IMM-urilor
Conform ultimelor date publicate de Institutul Național de Statistică (INS) cu privire la situația întreprinderilor inovatoare din România,…
30 aprilie 2024
Cinci ofertanți pentru studierea șoselei de mare viteză Cluj – Dej
Trei asocieri și două companii independente vor să întocmească documentația pentru drumul de 75 km. “Au fost depuse…
29 aprilie 2024