O casă care stătea în calea lucrărilor de construcţie, pe tronsonul 1 al autostrăzii care leagă A1 de A3 între Sebeş (Alba) şi Tuda (Cluj), a fost demolată.
Antreprenorul general al lotului I de pe Autostrada Sebeș-Turda, Impresa Pizzarotti, a montat, săptămâna trecută, de jur-împrejurul casei, mai multe panouri antifonice, astfel încât construcția să poată fi demolată fără ca vecinii să fie deranjați de zgomote. Imobilul a fost demolat în această săptămână, la fața locului fiind mobilizate mai multe buldoexcavatoare, scrie ziarul Unirea. Casa aflată pe culoarul autostrăzii, respectiv în cartierul albaiulian Oarda, fusese expropriată, fiind singura construcție de pe traseu care bloca lucrările. Deasupra ei și a drumului la care avea ieșire se va construi un pod.
Autostrada Sebeş-Turda va avea o lungime totală de 70 de kilometri şi va traversa parțial judeţele Alba și Cluj, fiind împărţită în patru loturi. Primul lot se întinde pe 17 kilometri, de la intrarea pe autostradă în Sebeş, până la Pârâul Iovului, după Alba Iulia. Lotul doi are o lungime de 24,3 kilometri şi se întinde de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud, iar lotul trei, care are 12,5 km, se întinde de la intrarea în Aiud până la Decea. Ultimul lot are 16,3 km şi se termină în Turda.
Autostrada Sebeș – Turda:
Lot 1 – 17,0 km – de la intrarea pe autostradă în Sebeş până la Pârâul Iovului
Constructori: asocierea Impresa Pizzarotti – Pomponio
Cost: 541 mil. lei, fără TVA
Lot 2 – 24,3 km – de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud
Constructori: asocierea Aktor – Euroconstruct Trading
Cost: 549 mil. lei, fără TVA.
Lot 3 – 12,5 km – de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea
Constructori: asocierea Tirrena Scavi – Societa Italiana per Condotte d’Acqua
Cost: 420 mil. lei, fără TVA
Lot 4 – 16,3 km – de la nodul Decea până în Turda
Constructori: asocierea Porr Construct – Porr Bau
Cost: 470 mil. lei, fără TVA
Citește și:
CNIPMMR, îngrijorat față de scăderea investițiilor în inovare ale IMM-urilor
Conform ultimelor date publicate de Institutul Național de Statistică (INS) cu privire la situația întreprinderilor inovatoare din România,…
30 aprilie 2024
Cinci ofertanți pentru studierea șoselei de mare viteză Cluj – Dej
Trei asocieri și două companii independente vor să întocmească documentația pentru drumul de 75 km. “Au fost depuse…
29 aprilie 2024
Sălajul verifică fezabilitarea drumului expres spre Autostrada Transilvania
Proiectul șoselei de mare viteză către A3 a intrat în linie dreaptă, susțin reprezentanții forului județean. Consiliul Județean…
29 aprilie 2024
Trei studenți din Timișoara și Cluj-Napoca au câștigat ediția a III-a a RESPO CITY
Trei studenți din Timișoara și Cluj-Napoca au câștigat premiul cel mare, în valoare de 5.000 de euro, în…
29 aprilie 2024
Nou eșec al Clujului cu centura metropolitană. “Bihorul a avut 15 ofertanți”
Administrația municipală a consemnat a doua anulare a licitației pentru Centura Metropolitană Cluj-Napoca (CMC), fiind acuzată de ineficiență.…
29 aprilie 2024
Firma Habau va construi 134 km rețea de gaz în Aleșd, Aștileu, Țețchea și Tileagd
Luni, 29 aprilie 2024 a fost semnat ordinul de începere al lucrărilor și predarea amplasamentului în vederea începerii…
29 aprilie 2024
Firmele lui Umbrărescu a ajuns la peste 80% cu realizarea Centurii Timișoara Sud
Stadiul lucrărilor la Varianta Ocolitoare Timișoara Sud a depășit 80%. În prezent se lucrează la montarea panourilor fonoabsorbante,…
29 aprilie 2024
Control la service-urile auto din Cluj. Amenzi, avertismente și echipamente oprite
În perioada 23-26 aprilie, Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) Cluj a verificat angajatorii care desfășoară activități de întreținere…
29 aprilie 2024