Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Sălajul verifică fezabilitarea drumului expres spre Autostrada Transilvania

Șantierul aproape pustiu lăsat de grupul UMB pe traseul Nădășelu – Zimbor -Poarta Sălajului | Foto: API

Proiectul șoselei de mare viteză către A3 a intrat în linie dreaptă, susțin reprezentanții forului județean.

Consiliul Județean (CJ) Sălaj a lansat licitația pentru elaborarea studiului de fezabilitate pentru Drumul Expres (DEx 4) Jibou – Românași. Contractul are o durată de 20 de luni, fiind estimat la 15 milioane lei, fără taxa pe valoarea adăugată. Ofertele pentru proiectarea preliminară DEx 4 pot fi depuse până la 3 iunie.

Viitoarea arteră de 20,5 km urmează să asigure legătura rutieră între A3, în zona Românași, și drumul de mare viteză Baia Mare – Jibou – Dej, în zona Jibou. Noul nod rutier are rolul de a descărca traficul de pe A3 până la finalizarea tronsonului dintre Poarta Sălajului și Zalău, susține șeful autostrăzilor din România, Cristian Pistol.

Orașul Jibou urmează să fie conectat la A3 pe Drumul Expres (DEx 4) prin nodul de la Românași (traseu 20 km). Construirea nodului va fi finalizată până la încheierea investiției pentru tronsonul Zimbor – Poarta Sălajului al A3.

Aceasta înseamnă legătura între A3, DN 1F Cluj Napoca – Zalău – Satu Mare – Petea și viitorul DEx 4 Jibou – Românași care ar urma să asigure legătura la A3. Nodul rutier urmează să fie edificat de CJ Sălaj și să conecteze lotul (construit de grupul UMB) al A3 Zimbor – Poarta Sălajului. Acest lot ar putea fi deschis în decembrie 2024, deși are termen contractual iulie 2025, conform Asociației Pro Infrastructură (API).

Licitația pentru lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău (41 km) cuprinde un tunel de 2,8 km prin Munții Meseș. Contractul e estimat la 2 miliarde €. CNAIR a prevăzut pentru tronsonul Poarta Sălajului – Nușfalău o durată de execuție de 78 de luni, deci finalizarea este prevăzută până în 2031.

Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte, București – Brașov și Brașov – Cluj-Napoca – Borș, lungimea sa fiind de 584 km.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Trei studenți din Timișoara și Cluj-Napoca au câștigat ediția a III-a a RESPO CITY

Articolul următor
Au fost depuse cinci oferte pentru contractul privind elaborarea studiului de fezabilitate (SF) pentru Drumul Expres Cluj – Dej.

Cinci ofertanți pentru studierea șoselei de mare viteză Cluj – Dej

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share