Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

DP World stimulează comerțul european prin investiții de peste 130 mil. € în România

  • Fluxurile de marfă se estimează să crească cu aproximativ două milioane de tone anual, stimulând comerțul, creșterea economică și oportunitățile României în Europa
  • Legăturile dintre Marea Neagră, Marea Nordului și Marea Adriatică cu Europa continentală vor trece prin transformări
  • Investițiile marchează 20 de ani de prezență a DP World în România, compania devenind un hub din ce în ce mai important pentru comerțul european



În prezența E.S. Sultan Ahmed bin Sulayem, Chairman al Grupului & CEO al DP World, și a prim-ministrului României, Marcel Ciolacu, DP World a anunțat astăzi, la Constanța, deschiderea a trei noi locații majore în România, oferind un impuls semnificativ în consolidarea poziției țării drept centru cheie al comerțului european și facilitând astfel creșterea economică în întreaga regiune.

Constanța, cel mai mare port de containere de la Marea Neagră, găzduiește acum două noi facilități în urma unei investiții de 65 milioane de euro: un terminal cargo de 5 hectare pentru mărfuri grele, voluminoase și complexe și un nou terminal „roll-on, roll-off” (RO-RO) care va gestiona până la 80.000 de vehicule pe an în perioadele de vârf. Încă 50 de milioane de euro vor fi investite într-o nouă platformă multi-transport în Constanța, care se va deschide în 2025. A treia unitate nou lansată a DP World se află la Aiud, în inima industrială a României, care acum găzduiește un nou hub logistic intermodal de 8 hectare ce leagă transportul rutier cu cel feroviar, în urma unei investiții de 21 de milioane de euro.

Noile facilități vor îmbunătăți conectivitatea dintre serviciile existente de transport maritim, feroviar, pe barje și rutier ale DP World în toată România și vor îmbunătăți circulația mărfurilor între Europa continentală și Marea Neagră, Marea Nordului și Marea Adriatică. DP World a investit peste 250 de milioane de euro în România, începând din 2004, suma incluzând și granturi din partea Uniunii Europene.

Cele mai recente proiecte ale DP World au fost anunțate cu prilejul aniversării a 20 de ani de prezență în România, prima ţară europeană în care compania s-a extins. În această perioadă, DP World și-a majorat considerabil operațiunile, contribuind la creșterea impresionantă a portului. În intervalul de 20 de ani, și România s-a dezvoltat rapid și este acum a doua economie ca mărime a Europei de Est, după Polonia.

DP World anticipează că cele mai recente investiții vor permite și vor încuraja marile companii să își mute sau să își extindă unitățile de producție din regiune. Conceptele de nearshoring și reshoring au devenit din ce în ce mai răspândite în Europa, în ultimii ani, pe măsură ce tensiunile geopolitice s-au intensificat[1].

Un exemplu de nearshoring și reshoring poate fi văzut în industria automotive, care a crescut rapid în ultimii ani în regiune și este de așteptat să crească în continuare. Piața automotive reprezintă deja 13% din PIB-ul României, Mercedes-Benz, Dacia, deținută de Renault, și Ford operând deja unități de producție locale. De asemenea, companiile din industria auto investesc din ce în ce mai mult în țările din vecinătate, precum Ungaria, Polonia și Turcia. Acest aspect face ca lanțurile de aprovizionare robuste și infrastructura logistică, așa cum este cazul terminalului RO-RO, să devină din ce în ce mai esențiale nu doar pentru România, ci și pentru regiune[2].

Rashid Abdulla, CEO și Managing Director, DP World Europe, care și-a început cariera în poziția de Manager al DP World România în 2004, a declarat: „România este o economie dinamică și bine poziționată pentru a beneficia de creșterea sectorului nearshoring și a producției. DP World așteaptă cu nerăbdare să își consolideze prezența pe plan local și să implementeze noile investiții pentru a sprijini România, deoarece aceasta joacă un rol tot mai important în comerțul și creșterea economică din regiune”.

Cosmin Cârstea, CEO DP World România a afirmat, de asemenea: „Cele mai recente investiții ale DP World în România vor crește fluxurile de marfă din țară cu aproximativ două milioane de tone pe an. Credem că, prin această investiție, DP World Constanța își va consolida semnificativ poziția de unul dintre cele mai importante hub-uri de containere și RO-RO din Europa Centrală și de Est, asigurând cea mai mare parte a comerțului UE cu Turcia și Asia Centrală. Pentru a ajuta acest lucru, intenționăm să deschidem și un centru de excelență pentru servicii în Balcani, facilitând comerțul pentru țările din jurul României”.

Sorin Grindeanu, Ministrul Transporturilor în România, a adăugat: „Guvernul României salută cea mai recentă investiție a DP World în infrastructura logistică a României. DP World este un partener puternic al României, de douăzeci de ani. Portul Constanța a deschis România către noi piețe și oportunități comerciale, a oferit locuri de muncă stabile și calificate și a catalizat dezvoltarea unei serii de business-uri adiacente”.

Noile facilități ale DP World din România sunt cele mai recente dintr-o serie de noi investiții în toată Europa, deoarece compania urmărește să își dezvolte capacitățile adresate clienților care caută soluții mai rapide și mai rezistente pentru lanțul de aprovizionare. Alte investiții realizate în Europa în ultimii ani au inclus programe de extindere a porturilor în șase dintre cele 11 terminale majore de pe continent, inclusiv la Anvers (Belgia), Novi Sad (Serbia) și London Gateway (Marea Britanie).

De asemenea, DP World se bazează pe activele sale și pe expertiza substanțială pentru a oferi o soluție de lanț de aprovizionare end-to-end, oferind partenerilor săi, dar și clienților acestora, soluții integrate, durabile și rezistente.

Despre DP World în România

  • Creștere: DP World în România și-a crescut volumele de containere de cinci ori în primii patru ani de funcționare, ceea ce a condus la venituri fiscale substanțiale pentru autoritățile române.
  • Conectivitate: DP World operează servicii de transport maritim, feroviar, rutier și fluvial în România printr-o rețea care se întinde de la portul Constanța de la Marea Neagră până la granița de Vest.
  • Forță de muncă: În 2004, DP World avea 220 de angajați la Constanța, dintre care 40% sunt încă în companie. Odată cu adăugarea de cca. 100 locuri de muncă create de noile facilități, numărul de angajați ai DP World România va crește la cca. 700 în 2024.
  • Planuri de viitor: DP World își menține angajamentul de a-și extinde infrastructura logistică în toată România și explorează crearea unei rețele de terminale multimodale, oferind o multitudine de servicii logistice importatorilor și exportatorilor din regiune. De exemplu, în 2025, DP World va deschide și o nouă platformă multimodală la Constanța, care va conecta perfect modurile de transport maritime, fluviale, feroviare și rutiere și va include și un nou depozit.

Parcursul DP World în România

  • 2004 – Operarea primei nave DP World la Constanța. DP World operează o cotă de 322.000 mp a portului. Portul Constanța, în ansamblu, gestionează aproximativ 250.000 de TEU anual.
  • 2008 – DP World atinge un volum record – aprox. 1,2 milioane de TEU la Constanța.
  • 2019 – Prelungirea contractului de concesiune a terminalului cu încă 30 de ani.
  • 2020 – Diversificarea operațiunilor, începerea investițiilor; crearea noii entități DP World Logistics România.
  • 2024 – Inaugurarea terminalului RO-RO, deschiderea terminalului de marfă cargo, începerea lucrărilor la încă 12 hectare de platformă pentru activități logistice în Portul Constanța, deschiderea terminalului multimodal din Aiud. Operațiunile DP World la Constanța cresc la cca. 810.000 mp.

Despre operațiunile DP World în Constanța

  • Investiții: DP World a investit în România peste 250 de milioane de euro, începând din 2004, sumă incluzând și granturi din partea Uniunii Europene, dintre care un procent important destinat operațiunilor din Constanța.
  • Volume: DP World operează anual cca. 700.0000 TEU anual în portul Constanța.
  • Conectivitate: Terminalul Constanța este situat la 35 km de Aeroportul Mihail Kogălniceanu, la 40 km de granița cu Bulgaria și la 150 km de portul Varna.
  • Securitate: Un nou scaner drive-through de ultimă generație va fi instalat la port în 2024. Odată operațional, va scana până la 70 de unități pe oră; un salt major de la capacitatea actuală a scanerului autorităţii publice de cca. 4 unități pe oră.
  • Impact local: Odată cu sosirea DP World în Constanța, terminalul a oferit beneficii importante afacerilor locale, facilitând conexiuni pe care nu le aveau anterior cu restul lumii, inclusiv cele intercontinentale directe cu Asia și Orientul Mijlociu.
  • Planuri de viitor: DP World Constanța se va dezvolta în cel mai important hub de containere și RO-RO din Europa Centrală și de Est, asigurând cea mai mare parte a comerțului UE cu Turcia și Asia Centrală. Mărfurile care vor veni pe mare vor fi operate într-un terminal neutru dpdv al amprentei de carbon și transportate în continuare pe uscat, folosind, în principal, trenuri și șlepuri, cu un impact total minim asupra mediului.

[1] Demand for Europe factory space rises 29% amid ‘nearshoring’ rush, Financial Times, June 2023 and The rise of nearshoring FDI close to Europe, February 2024

[2] Mercedes begins works at EUR 135 mln e-vehicle engine factory in Romania, Romanian Insider, February 2023; Exclusive: China’s Leapmotor to build EVs at Stellantis’ Polish plant, sources say, Reuters, March 2024; Mercedes-Benz Vans plans first electric-only plant in Jawor, Reuters, December 2023; Chinese Tesla rival BYD to open its first European EV manufacturing plant in Hungary, Euronews, December 2023; Renault to invest over $430M to turn Türkiye into export hub, Daily Sabah, December 2023

Vom reveni.





Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Poftiți de luați cultură! Hrană pentru suflet! S-a deschis Târgul de Carte Gaudeamus Oradea

Articolul următor

TIFF face Garden Party la Domeniul Banffy din Răscruci

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Bistrița-Năsăud, Mureș, Sălaj și Cluj 2024
The Voices of Business Awards Sibiu, Alba și Hunedoara 2024
The Voices of Business Awards Bihor, Satu Mare și Maramureș 2024
Citește și:
Investiții
Infrastructură
Turism
Citeste mai mult

Crama Jelna a luat bronzul la Top Hotel Awards

Pentru a treia oară consecutiv vinarii bistrițeni se clasează pe podiumul competiției destinate industriei ospitalității din România. „Suntem…
CNIPT
Citeste mai mult

Peregrinări prin Țara de Jos a Călatei

Centrul Național de Informare și Promovare Turistică (CNIPT) Zalău va promova această zonă a județului Sălaj printr-un tur…
Educație
Citeste mai mult

KINDER EXPO în Timișoara

KINDER EXPO, târg dedicat femeilor însărcinate, bebelușilor și copiilor , va avea loc în Timișoara, între 23 și…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share