Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Nou eșec al Clujului cu centura metropolitană. “Bihorul a avut 15 ofertanți”

O singură ofertă la suma propusă de municipalitatea clujeană exista, în decembrie 2023, pentru tronsonul 2 al CMC, venită din partea asocierii CON-A Operations, Dimex 2000, Hydrostoy, Concelex, Automagistral-Pivden. Asocierea Viarom – Electrogrup se ocupă de tronsonul 1. Valoarea acestuia este de 92 de milioane de lei, fără TVA, iar perioada de contract, de 20 de luni (6 luni proiectarea, 14 luni execuția). Tronsonul 1 (2 km) include traseul Florești – Cluj-Napoca, iar tronsonul 2 (24 km și drumuri de legătură), Cluj-Napoca – Centura Vâlcele – Apahida.
Traseul propus pentru varianta ocolitoare de 26 km a municipiului Cluj-Napoca | Foto: API

Administrația municipală a consemnat a doua anulare a licitației pentru Centura Metropolitană Cluj-Napoca (CMC), fiind acuzată de ineficiență.

“Primăria se face vinovată de lipsă de transparență și un management ineficient al proiectului CMC. I-au trebuit mai mult de cinci luni să analizeze unica ofertă prezentă în licitație, pentru a decide anularea ei, fără să prezinte și motivele”, a amintit deputatul Viorel Băltărețu.

Centura Bihariei a atras la licitație șase ofertanți, iar inelul metropolitan al Oradiei, nouă, susține parlamentarul clujean. El a argumentat că documentația proastă pregătită de echipa din primărie reprezintă cauza principală a lipsei interesului constructorilor pentru CMC.

“În studiul de fezabilitate era inclusă toată centura, de la Căpușu la Apahida, 1,4 miliarde de euro. Nu ați reușit să găsiți o soluție de finanțare. V-am propus mai multe variante, pentru cei 400 milioane de euro care lipseau, ca să scoatem toată centura la licitație o singură dată.

Ați tăiat proiectul cu regula de trei simplă și l-ați împărțit în bucățele, ne-am trezit la sfârșit că nu vin constructorii. Nu sunteți în stare să puneți prețurile și condițiile corecte”, a arătat Băltărețu.

Unica ofertă: CON-A – Dimex

„Anulare-nainte de Săptămâna Mare pe CMC. Pe 9 aprilie ceream un deznodământ. Acesta a venit: anularea licitației după cinci luni în care primăria a clocit singura ofertă depusă de către sibienii de la CON-A și bistrițenii de la Dimex, în noiembrie 2023. Este neverosimil felul în care administrația clujeană se chinuie, realmente, să “implementeze” acest proiect.

Studiul de fezabilitate gestionat din 2017 trebuia să fie gata în 12 luni, dar a durat patru ani. La prima licitație pornită în februarie 2023 n-a participat nimeni și a fost anulată în mai. La a doua au avut nevoie de cinci luni ca să descalifice unica ofertă, deși puteau face asta în 3-4 săptămâni. Poate a treia oară-i cu noroc”, potrivit Asociației Pro Infrastructură (API).

O singură ofertă la suma propusă de municipalitatea clujeană exista, în decembrie 2023, pentru tronsonul 2 al CMC, venită din partea asocierii CON-A Operations, Dimex 2000, Hydrostoy, Concelex, Automagistral-Pivden. Asocierea Viarom – Electrogrup se ocupă de tronsonul 1.

Prețul acesteia este de 92 de milioane de lei, fără taxa pe valoarea adăugată, iar perioada de contract, de 20 de luni (6 luni proiectarea, 14 luni execuția). Tronsonul 1 (2 km) include traseul Florești – Cluj-Napoca, iar tronsonul 2 (24 km și drumuri de legătură), Cluj-Napoca – Centura Vâlcele – Apahida.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Firma Habau va construi 134 km rețea de gaz în Aleșd, Aștileu, Țețchea și Tileagd

Articolul următor

Trei studenți din Timișoara și Cluj-Napoca au câștigat ediția a III-a a RESPO CITY

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share