Luna cadourilor a adus vânzări record pentru comercianţii din România, care au înregistrat încasări mai mari cu până la 80% pe fondul creşterii salariului mediu şi a scăderii TVA în 2016, iar românii au alocat mai mulţi bani pentru cumpărături decât în luna decembrie a anului 2015, arată datele centralizate de News.ro.
Potrivit reprezentanţiilor Carrefour, cele mai mari vânzări au fost înregistrate în ziele de 21, 22, 23 şi 30 decembrie şi au reprezentat 22% din vânzările companiei în luna decembrie. În decembrie şi magazinele din marile centre comerciale au înregistrat vânzări în creştere, având în vedere că unele dintre ele au funcţionat chiar şi de sărbători.
Majorarea valorii coşului mediu achiziţionat se datorează şi măsurilor legislative, respectiv scăderea TVA şi creşterea salariului mediu, potrivit jucătorilor din piaţă.
Potrivit unui studiu publicat în luna decembrie de compania de cercetare Mednet Marketing Research Center, persoanele din marile oraşe din România, cu peste 100.000 de locuitori, erau dispuse să aloce, în medie, un buget de 1.698 de lei (377 de euro) pentru cheltuielile de sărbătorile de iarnă, în creştere cu 4,4% faţă de bugetul alocat în aceeşi perioadă din 2015, de 1.626 de lei.
Unele dintre cele mai mari creşteri au fost înregistrate de retailerii de electronice şi electrocasnice.
Spre exemplu, retailerul Altex România, controlat de omul de afaceri Dan Ostahie, a înregistrat o creştere de 40% în decembrie 2016, faţă de aceeaşi perioadă din 2015, ritm de creştere similar pe întreg anul 2016, notează news.ro.
“Printre cele mai căutate categorii de produse din ultima lună a anului se numără gadgeturile şi electrocasnicele mici, fiind produse potrivite pentru cadouri, dar şi electrocasnicele mari”, susţin reprezentanţii Altex, pentru sursa citată.
Altex estimează un avans de 40% al vânzărilor şi în luna ianuarie a acestui an, faţă de aceeaşi lună a anului trecut.
Şi datele transmise de platforma online de anunţuri Olx.ro arată că cele mai vândute produse în luna cadourilor au fost electronicele şi electrocasnicele, fiind realizate peste 160.000 de tranzacţii la această categorie pe platforma online.
Cea mai mare creştere din rândul comercianţilor consultanţi de News.ro a fost înregistrată de Fashion Days, unul dintre cei mai mari retaileri online de modă din România.
Retailerul de bricolaj Praktiker a înregistrat, în ultima lună a anului 2016, o creştere de 2,9% comparativ cu luna decembrie a anului 2015 şi estimează un avans de 10% al vânzărilor în luna ianuarie a acestui an, faţă de aceeaşi lună a anului trecut.
Citește și:
Rebrenduire pentru Hotelul Coroana de Aur din Bistrița: Grand Hotel Coroana
Fostul Hotel Coroana de Aur din municipiul Bistrița își schimbă nu doar aspectul, ci și numele, devenind Grand…
26 aprilie 2024
Co-fondatorul Shazam, Dhiraj Mukherjee, speaker principal la Bucharest Tech Week
Pionier al industriei tech, Mukherjee va prezenta noi perspective despre reinventarea afacerilor în cadrul Bucharest Tech Week 2024, care…
25 aprilie 2024
Săptămâna Haferland 2024: cel mai îndrăgit festival al sașilor transilvăneni începe pe 8 august
Cea de-a XII-a ediție a Săptămânii Haferland, cel mai îndrăgit festival cultural și etnologic al sașilor din Transilvania…
25 aprilie 2024
Techsylvania 2024: 2 zile pline de networking, inovatie și inspirație
Techsylvania, cel mai așteptat eveniment de business&tech, pregătește o nouă ediție în 2024. Cu accent pe încurajarea colaborării,…
25 aprilie 2024
CONVOCATOR AL ADUNĂRII GENERALE ORDINARE A ACȚIONARILOR ȘI AL ADUNĂRII GENERALE EXTRAORDINARE A ACȚIONARILOR SOCIETĂȚII AISA Invest S.A.
12, jud. Cluj, cod unic de înregistrare 10443641, având număr de ordine în Registrul Comerțului J12/2442/2005, în temeiul…
25 aprilie 2024
Get to know the 50 most influential people in Romanian real estate
Property Forum is excited to announce the fourth edition of its annual listing of the 50 most influential people in…
24 aprilie 2024
Dr. Adriana Cioca, managing director Artemis România, a fost aleasă președinte al Camerei de Comerț Elveția-România
Antreprenorii și investitorii români și elvețieni, membri ai Camerei de Comerț Elveția-România (CCE-R), au ales un nou Consiliu…
24 aprilie 2024
Companiile PPC din România își dezvăluie noua identitate de brand
Grupul de companii PPC din România a demarat recent prima sa campanie de imagine, marcând astfel trecerea la…
24 aprilie 2024