Analize Importate

Perspective economice pentru 2016

Peste 1.000 de companii franceze și germane alături de companii cu capital românesc, membre ale Camerei Franceze de Comerț și Industrie din România (CCIFER) și ale Camerei de Comerț și Industrie Româno – Germană (AHK România), se poziționează la început de 2016 cu așteptări mari cu privire la situația economică din România.

Două barometre realizate de cele două Camere de Comerț au fost prezentate în cadrul conferinței „Perspective Economice ale României”, joi, 10 decembrie, la Novotel, în prezența managerilor companiilor din sectoare de activitate precum energie, IT, construcții, turism, agricultură sau finanțe – bănci. Barometrele arată percepția membrilor celor două Camere de Comerț asupra situației economice, a mediului de afaceri din România și arată cum evoluțiile în plan politic, social și economic pe care le prevăd pentru începutul anului 2016 influențează deciziile lor de investiții.

Directorii companiilor membre CCIFER care au răspuns chestionarului consideră că România este mult mai atractivă pentru investitorii străini în noiembrie 2015 față de anii anteriori, în contextul în care și percepția față de climatul economic, politic și social românesc înregistrează o creștere în comparație cu ultimii trei ani. Și tendința în ceea ce privește mediul intern al companiilor este în creștere față de anii precedenți. Pe de altă parte, rezultatele sondajului pun în evidență o înrăutățire a percepției asupra situației companiilor în ce privește cifra de afaceri, rentabilitatea, angajații sau investițiile între începutul anului 2015 și finalul acestuia. O analiză realizată pe sectoare de activitate arată că în 2015 sectorul care a înregistrat cea mai mare creștere în rândul respondenților este cel energetic, cu o creștere a percepției constantă din 2012. Sectorul IT&C înregistrează o scădere netă față de 2014. Sectorul serviciilor, sectorul bancar și construcțiile își păstrează o evaluare mai degrabă moderată în 2015. Agricultura, comerțul și industria înregistrează o dinamică superioară față de media barometrului, deși în anii anteriori perspectivele erau pesimiste. În ansamblu, anul 2015 este perceput în mod pozitiv de majoritatea sectoarelor față de 2014, an marcat de o perspectivă negativă generală.

Din chestionarul de conjunctură realizat de AHK România în septembrie 2015 reiese că firmele germane sunt încrezătoare în ce privește situația actuală a propriei companii. Pentru următoarele 12 luni 68% din companii se așteaptă la o îmbunătățire a situației (primăvară: 75%). Principalii factori de risc pentru dezvoltarea economică identificați în rândul respondeților barometrului lansat de AHK sunt condițiile-cadru economice și politice. Este vorba de factori precum infrastructura, administrația publică și achizițiile publice, unde România se clasează sub media celorlalte state din Europa Centrală și de Est. Companiile sunt mai puțin optimiste. Ceea ce ar putea pe de-o parte să țină de faptul că în 2016 vor avea loc alegeri locale și parlamentare, că există nesiguranță în ce privește efectele măsurilor fiscale adoptate și planificate, dar și de evenimentele din branșa auto care duc la reținere și atenție sporită. Dar și provocările pe plan european, precum problema refugiaților, au fost factori care au dus la acest rezultat.

În cadrul conferinței organizată de cele două Camere de Comerț a fost realizat, în premieră, un sondaj live, la care au răspuns participanții la eveniment, majoritatea directori de companii. Rezultatele acestui sondaj indică o atitudine foarte pozitivă a comunității de afaceri în legătură cu situația companiilor lor pe piața din România. Astfel, 97,2% dintre participanți sunt optimiști cu privire la evoluția mediului de afaceri din România, iar pentru 84,5% dintre aceștia compania lor a avut o performanță mai bună în anul 2015 față de anii anteriori. Întrebați dacă ar dori să atragă fonduri europene în anul următor, doar 45,3% au răspuns afirmativ. Totodată, 72,8% dintre respondenți resimt lipsa mâinii de lucru calificate.

CCIFER reunește în prezent aproape 500 de companii membre, cu capital francez și românesc, reprezentând 15% din PIB-ul României și peste 125 000 de locuri de muncă.

Înființată în 2002, AHK România, este reprezentanța oficială a economiei germane în România și numără peste 530 de firme-membre. AHK România susţine firmele germane la intrarea lor pe piaţa românească şi companiile româneşti interesate de piaţa germană.

Related posts

Jumătate dintre români ar prefera încălzirea prin utilizarea energiei solare

Ligia Voro

Şeful BNR, Mugur Isărescu, anticipează o scădere a inflaţiei până la Paşte

Traian Dan

UVT în topurile internaționale

Transilvania Business

Primele măsuri pe 2016 din PNDR

Transilvania Business

Revista Vinul.Ro apare lunar în română și engleză, cu recomandări de locuri, oameni și gusturi bune

Stefana Muresan

Comunicarea internă – factor esențial pentru engagementul angajaților

Stefana Muresan

Curaj, băncilor! – Investițiile în agricultură, profitabile pe termen lung

Deszăpezirea și salubritatea un business de 4 miliarde de lei. Topul firmelor de profil

Papuc Irina

Ce buget a avut Sebeșul în 2016, municipiu în care se află cei mai mulți investitori din Alba, iar șomajul e aproape zero

Stefana Muresan

Daniela Maier: “Vom aduce la Cluj mediatori urbani din Italia și Japonia”

Stefana Muresan

Abordare non-conformistă în industria textilă, la Cluj-Napoca

Transilvania Business

Centric IT, extindere in Palas Iasi

Transilvania Business

Residential neighbourhoods and transportation – Sibiu: the city of investors and mobility

Stefana Muresan

Manifest cu floarea soarelui de 4 milioane de euro

Transilvania Business

Arhitecti premiati la Cluj-Napoca in aceasta toamna

Strategia de marketing – determinanta intr-un business online

Transilvania Business

Umbrărescu, ”kamikaze”. Lucrează în pierdere pe Autostrada Lugoj – Deva și înregistrează cel mai mare progres pe Centura Bacău

Stefana Muresan

Sanex finalizeaza un proiect de 1,4 milioane euro

Arçelik, producătorul Arctic, alege între Timișoara și Iași pentru cel mai important birou de cercetare-dezvoltare din afara Turciei

redactia

Cele mai mari tranzacții din al doilea trimestru al anului 2019

Ligia Voro

Fermieri din 10 țări vin la București în noiembrie, la RALF 2016

LOT va conecta Cluj-Napoca cu Polonia și întreaga lume

Transilvania Business

Transilvania Broker de Asigurare, aproape de listare

Stefana Muresan

Şcoala profesională trebuie să funcționeze ca o întreprindere

Leave a Comment