Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Cesiro SA Sighişoara ţinteşte o creştere a afacerii cu 10%

Cesiro SA Sighisoara, cel mai mare producător de articole de menaj din ceramică din Europa, a reuşit în 2015 să pătrundă pe noi pieţe de desfacere şi să menţină nivelul vânzărilor la 4,5 milioane de bucăţi pe lună. Singura problemă pe care producătorul sighişorean a întâmpinat-o a fost deficitul de personal. Pentru 2016, prognozele sunt de creştere a cifrei de afaceri cu 10-15 %.

În fabrica Cesiro, utilajele de fasonare şi cuptoarele de ardere funcţionează la viteza maximă, producţia e aproape de 100 % din capacitate, iar camioanele cu boluri, farfurii, ceşti şi alte articole din ceramică într-o paletă de culori extrem de variată pleacă zilnic spre ţările de unde provin comenzile.

Lunar, în laboratorul de testare a glazurilor şi în atelierul de modelaj – matriţe ale fabricii, se testează mostre şi apoi se introduc, cu predilecţie la cererea clienților, noi modele, astfel că numărul lor ajunge într-un an la peste 100 modele noi.

Producţia neîntreruptă a determinat şi în 2015 o constanţă a pieţelor de desfacere şi cucerirea unora noi şi alţi clienţi mulţumiţi. În jur de 4,5 milioane de piese produse la Sighişoara au fost livrate pe pieţele externe şi pe cea internă.

“Din punct de vedere a comenzilor am fost tot timpul la maxim, avem o piață de 35 de țări, majoritatea europene, având ca și în ceilalți ani, ca principali clienți Carrefour, Ikea, Tesco, Auchan, Homebase și am început anul acesta cu Metro. Indirect suntem furnizori și pentru alte lanțuri de magazine din aproape toate țările europene”, subliniază Daniel David, directorul comercial al Cesiro SA.
 
Dacă, în continuare, piaţa europeană rămâne cea mai importantă pentru Cesiro SA Sighişoara, totuşi, anul acesta, compania a reuşit să treacă şi primul test peste Ocean unde livrează o parte din producţie.

“Am reușit să găsim un lanț de hypermarketuri – TJX Canada si TJX SUA, aveam temeri în ceea ce privește piața americană, am intrat cu o gamă restrânsă. Produsele noastre au fost primite neaşteptat de bine, iar cererea este în creștere, ceea ce se va reflecta în cifra de afaceri”, povesteşte  Daniel David despre descinderea pe piaţa nord-americană.

Vânzările de boluri și cești pentru SUA şi Canada vor însemna în bilanţul companiei câteva sute de mii de euro.
Produsele Cesiro mai ajung, în baza comenzilor, în Nordul Africii, în Maroc şi Tunisia, în timp ce pătrunderea pe piaţa japoneză rămâne încă în stand-by.

Singura piață pentru care Cesiro nu mai furnizează articole este Rusia,  din cauza blocadei economice care a generat devalorizarea rublei cu 70-80 %.

Fabrica sighişoreană şi-a păstrat cota şi pe piaţa internă, unde a livrat prin propriul distribuitor, Cesiro House All, 10-15 % din produse către toate lanțurile de hypermarketuri.

Soluții pentru deficitul de personal

Al doilea angajator privat din judetul Mures, Cesiro SA s-a lovit în 2015 de problema stringentă a lipsei de personal, problemă care s-a agravat în primăvară şi a generat ca un efect imediat reducerea producţiei cu aproximativ 10 % şi, implicit, întârzieri în livrarea comenzilor.

“Anul trecut, în ianuarie, la Cesiro munceau 1770 de persoane, în 2015, în aceeași lună, erau 1550 de anagajați, iar până în august mai activau în fabrică 1280 de salariați.

În iunie am fost nevoiți să oprim un cuptor din secția nouă și la sfârșitul lui august să oprim și pe cel de-al doilea. După o lună, la sfârșitul lui septembrie, am reușit să repornim un cuptor în secția nouă, doar cu sectorul de fasonare.

Sperăm să reușim în luna ianuarie să repornim și cel de-al doilea cuptor, pentru a putea reduce timpul de livrare către clienți și să ajungem la zi cu onorarea comenzilor”, spune directorul comercial al Cesiro SA.
 
Lipsa de personal a fost generată de două cauze: s-au deschis noi capacități de producție în Sighișoara, iar unii s-au îndreptat spre acestea, iar o mare parte din sighișoreni pleacă în fiecare an, din aprilie până octombrie, la muncă sezonieră în Germania.

Anii trecuți, prin diverse facilităţi, spre exemplu asigurarea transportului pe o rază de 50-60 km în toate direcțiile, spre Târnăveni, Sovata, Cristuru Secuiesc, Laslea, Apold, conducerea Cesiro a reușit să recruteze noi angajaţi, însă acum este mai dificil.

Pentru rezolvarea acestei probleme, conducerea companiei a apelat la firme de recrutare care lucrează în leasing de persoane pentru a aduce personal din alte zone ale țării.

“Sunt zone în Nordul Moldovei, în Oltenia, unde mai există excedent de personal raportat la locurile de muncă oferite acolo. Pentru aceste persoane trebuie să asigurăm cazare și masă. Masa nu este o problemă, pentru că avem cantina proprie, pentru cazare ne-am gândit la internatele scolare și la alte spații.

E o experiență nouă, sperăm să reușim să ne asigurăm personalul pentru ca anul viitor să producem la capacitatea pe care o avem, de aproape 5 milioane de bucăți pe lună”, menţionează Daniel David.  

Investiții pentru reducerea costurilor

Conducerea Cesiro SA a menținut la același nivel costurile cu materiile prime, gazul, energia, inclusiv printr-o investiţie tehnologică proprie.

“Anul acesta am reușit să realizăm o nouă instalație de recuperare a aerului cald, care a dus la oprirea multor arzătoare din zona uscătoarelor și la o economie de gaz în jur de 10 %. Încercăm să investim în această zonă de reducere a consumului de gaz și energie”, subliniază directorul comercial al Cesiro SA.
 
Singurul cost care ar putea influența rezultatele financiare pe 2015, în jur de câteva procente, este creșterea salariului minim care de trei ani încoace se tot majorează.

“Din 2013 încoace, salariul minim a crescut la fiecare șase luni între 75 si 100 de lei, de la 650 de lei în 2012 la 1050 lei în prezent, ceea ce înseamnă peste 70 %. La un număr de angajați de peste 1500 a dus la o creștere de 15-18 % în totalul costurilor.

Dacă salariul minim va crește la 1200 de lei, cum se preconiza, această majorare va mai duce la un plus de 6 % în costurile totale ale Cesiro. Am încercat să obținem înțelegere de la clienți pentru majorarea prețurilor, cu unii încă mai purtăm negocieri, astfel încât să putem fi profitabili sau măcar să echilibrăm veniturile și cheltuielile”, analizează managerul Daniel David.

În urma tuturor provocărilor anului 2015, care se reflectă şi în rezultatele financiare, Cesiro SA va avea în bilanţ o cifră de afaceri mai mică cu 10 % faţă de precedentul.

“Anul acesta o să realizăm undeva la 23 de milioane de euro din exporturi și vânzări pe piața internă, din celelalte afaceri adiacente, cantina și supermarketul, care au rămas constante ca volum, vom mai realiza alte 2 milioane de euro, iar distribuitorul nostru pe România va ajunge, probabil, la 3 milioane de euro. Deci undeva vom ajunge aproape de 30 de milioane de euro, dar în scădere cu 10 % față de anul trecut”, trage linie directorul comercial.

Provocările pentru 2016

Pentru anul 2016, cea mai importantă direcţie în strategia companiei este menținerea clienților, a pieței, dar şi păstrarea nivelului de calitate. “Reclamațiile din ultimii ani au fost aproape de zero, nu am avut niciun retur”, spune, cu mândrie, Daniel David.

În acest scop, vor continua investiţiile în fabrica Cesiro.

“La anul intenționăm să cumpărăm o mașină de decorat modernă, asemănătoare celor care sunt utilizate pentru decorarea plăcilor de faianță, pavaje și pereți. Este asemănătoare cu o imprimantă. Poate fi utilizată în industria ceramicii fine, de menaj pentru decorarea bolurilor și a farfuriilor”, precizează directorul comercial. Valoarea investiţiei se ridică la 200.000 de euro, iar finanţarea va fi asigurată prin contractarea unui credit.
 
Cu această investiţie, cu noi salariaţi recrutaţi şi cu repornirea încă a unui cuptor, conducerea companiei Cesiro poate să privească mai optimist spre 2016 şi să spere că prognoza de 10-15 % creștere, peste 30 de milioane de euro cu toate afacerile şi o producţie la capacitate maximă – în jur de 5 milioane de piese livrate lunar, se va atinge atunci când se va trage linie la finele anului viitor.

Aproape 60 de ani de tradiţie

Cesiro SA Sighişoara continuă tradiţia fabricii sighişorene înfiinţate în 1957. Dacă în anii 90, compania desfăcea aproape întreaga producţie pe piaţa internă, astăzi se întâmplă exact invers. Exporturile masive au fost susţinute de un plan riguros de retehnologizare a fabricii.

Producţia curentă a Cesiro se evidenţiază printr-o gamă foarte largă de produse, într-o paletă coloristică fără egal, precum: farfurii şi platouri, ceşti şi boluri, produse turnate (ceainice, vaze, suporturi de ou, suporturi de şerveţele, căniţe, doze etc). De asemenea, Cesiro poate crea produse decorate cu decalcomanii, dungi, linii, sitografie, tampografie, pictură manuală ş.a.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Strategia de Dezvoltare Inteligentă a Regiunii Nord-Vest 2014-2020

Articolul următor

CJ BN și Aquabis, parteneriat investițional pentru calitatea serviciilor de apă

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share