BusinessMark a organizat “Supply Chain & Logistics Forum. Linking innovation in business”, o conferință care a abordat cele mai noi subiecte, tehnologii și inovații din zona de aprovizionare și logistică, dedicată factorilor de decizie din companii, pentru a oferi soluții realiste, practice și implementabile pentru creșterea eficienței operaționale, experienței clienților și, implicit, a business-ului. Evenimentul a avut loc pe 20-21 octombrie la București, Hotel InterContinental.
În prima zi a evenimentului, Deloitte România și Sfera Business au susținut workshop-urile ” MĂRIREA RITMULUI DE VĂMUIRE A MĂRFURILOR-O METODĂ DE FLUIDIZARE A LANȚULUI LOGISTIC” și ” DE LA HARTA FLUXULUI DE VALOARE LA CEA A LANŢULUI DE APROVIZIONARE. O APLICAŢIE PRACTICĂ”. Speakerii au fost Mihai Petre, Senior Manager servicii fiscale, Deloitte România, Cosmin Dincă, Customs Senior Consultant,Deloitte România , Alexandru Crăciun, Director Comercial, Administrația Porturilor Maritime Constanța, Logistics and Operations Senior Consultant, Sfera Business și Cătălin Stancu, Managing Partner, Sfera Business.
În cea de-a doua zi, în prima sesiune de discuții, speakerii invitați au fost: LAURA SIMION, Director de Logistică, LC Waikiki, Vicepreședinte, ARILOG, ALEXANDRU CRĂCIUN, Director Comercial, Administrația Porturilor Maritime Constanța, Logistics and Operations Senior Consultant, Sfera Business, LAURENȚIU DUICĂ, Associate Director Industrial Agency, Colliers International, MIHAI PETRE, Senior Manager, Customs & Global Trade, Deloitte România și SPECIAL GUEST: THIERRY BRUYNEEL, Partner, Delaware Consulting Belgium.
”Ideea unui audit intern sau a unei singure persoane care să se asigure că lucruri rele nu se întâmplă în companie nu înseamnă să ai pe cineva de arătat cu degetul. Controlul intern trebuie să identifice punctele critice din activitatea companie, să monitorizeze aceste puncte și să aibă grijă să nu se întâmple. Cu toții folosim diverse instrumente din ce în ce mai complexe dar trebuie să ne întoarcem în interiorul companiei și să avem grijă să punem totul în ordine. Managerii trebuie să-și asume să aibă un department de control intern pentru a se asigura că acele puncte critice sunt identificate și ținute sub control”, a declarat LAURA SIMION, Director de Logistică, LC Waikiki, Vicepreședinte, ARILOG.
Specialistul ARILOG a explicat că un audit făcut greșit este foarte periculos, la fel ca un control intern prea strict, care poate bloca activitățile companiei.
ALEXANDRU CRĂCIUN, Director Comercial, Administrația Porturilor Maritime Constanța, Logistics and Operations Senior Consultant, Sfera Business, a vorbit despre ”Rolul porturilor pe lanțurile de aprovizionare”.
”Este nevoie de transparență și numai sistemele informatice pot face acest lucru. Porturile sunt centrale în procesul de integrare a sistemelor de management a informațiilor din lanțul de aprovizionare. Tot mai multe persoane spun că sistemul informatic este din ce în ce mai important. O altă schimbare este integrarea. De la relațiile adversiale între entități economice, se trece la concurența între lanțurile de aprovizionare”, a declarat ALEXANDRU CRĂCIUN.
În opinia sa, Portul Constanța are în prezent posibilitatea de a-și dubla capacitatea.
LAURENȚIU DUICĂ, Associate Director Industrial Agency, Colliers International, a atras atenția asupra importanței infrastructurii din România.
”Avem un sistem de cale ferată foarte dezvoltat. În schimb, dacă ai 20 de km pe oră pentru un tren de marfă cine să folosească această variantă? Folosind varianta feroviară am avea și avantajul de green și costuri mult mai mici. Toată lumea vrea rapiditate însă. Putem numai să tragem din nou un semnal de alarmă despre condițiile precare ale infrastructurii din România și să ne ducem spre autorități cu alte propuneri și cereri. Sperăm ca până în 2050 să avem o infrastructură normală. Avem cale ferată suficientă, dar trebuie să fie modernizată”, a explicat LAURENȚIU DUICĂ.
În opinia sa, transportul feroviar, maritim sau pe Dunăre sunt variante mult mai eficiente financiar, dar care prezintă probleme în prezent, birocrația fiind și ea una dintre cele mai importante.
MIHAI PETRE, Senior Manager, Customs & Global Trade, Deloitte România, a vorbit despre modificările legislative din sectorul vamal și de implicațiile asupra TVA:
”În România avem foarte multă marfă și avem oameni foarte competenți în domeniu. Ne lipsește însă marketingul pentru a atrage noi clienți. De aceea apelăm la terți pentru a face asta. În ceea ce privește noua legislație din domeniu, legiuitorul s-a gândit să ducă exportatorul cât mai aproape de momentul în care marfa iese din comunitate pentru a evita tot felul de situații problematice, inclusiv tentativele de fraudă”, a declarat MIHAI PETRE.
Speciaistul Deloitte România a prezentat două studii de caz despre exportul în noile condiții pe teritoriul vamal al UE și în afara acestuia.
THIERRY BRUYNEEL, Partner, Delaware Consulting Belgium, a vorbit despre importanța cunoașterii propriilor clienți.
”Știți unde sunt clienții dumneavoastră profitabili? Trebuie să știți că pentru a fi relevanți ca și companie trebuie să vă înțelegeți clienții și să aveți grijă să fie mulțumiți. Profitabilitatea companiei dumneavoastră nu este în balanță ci în loialitatea clienților. Aveți grijă să aveți clienți mulțumiți pentru că în asta să profitul firmei. Nu implementați aiurea automatizări ale sistemelor fără să știți ce fac acestea efectiv”, a declarat THIERRY BRUYNEEL.
Un alt sfat al său pentru specialiștii în domeniu este: ”Nu vă fie teamă să mergeți la negocieri cu clienții dumneavoastră și arătându-le date și cifre să obțineți noi condiții de colaborare. Nu vă bazați numai pe oamenii de vânzări care spun mereu ”da”.
Vorbitorii celei de-a doua sesiuni au fost: GEORGE PLUMBUITU, Head of Operations, Elefant.ro, LUCIAN GABRIEL POPA, Supply Chain Director, Albalact, LAURENȚIU CIOINAC, Site Warehousing Manager, Bergenbier – Molson Coors, VICTOR ROCA, Director National Logistica, Fabryo-Atlas Corporation, IRINA ANDERSEN, National Demand Planner, Colgate Palmolive și KEYNOTE SPEAKER: MICHAEL BOURLAKIS, Director of Demand Chain Management Community & Head of Centre for Logistics & Supply Chain Management, Demand Chain Management, Cranfield School of Management, UK.
”Managementul stocurilor este ceva ce ne preocupă pe toți. Am nevoie de stoc?, Ce să țin în stoc? etc sunt întrebări foarte importante. Fluxul de preluare comandă – livrare este de asemenea un punct critic. Toți jucătorii trebuie să fie implicați în flux: management vânzări, management depozit, financiar contabil, logistic etc”, a explicat VICTOR ROCA, Director National Logistica, Fabryo-Atlas Corporation.
Potrivit acestuia, ”În logistică, în afară de fluxurile de lucru care sunt foarte importante, partea de siguranță este de asemenea un factor important în companie. Recomand un plan prin care să monitorizăm pericolele eventuale. Acest format trebuie să ne ajute și pe noi în departamentul de logistică, dar și pe ceilalți, să evităm problemele în companie”, a mai precizat , VICTOR ROCA.
GEORGE PLUMBUITU, Head of Operations, Elefant.ro, a vorbit despre specificul zonei de cumpărături online în care activează:
”Clienții noștri sunt cei care au accesat internetul acum 10 ani. Din spate vin cei care au crescut cu internetul dar care nu au în prezent putere de cumpărare. Ei sunt viitori clienți. Clienții de acum sunt cei care au fost nevoiți să adopte internetul și care acum îi descoperă b
eneficiile. Cei care vin din urmă vor îmbrățișa mult mai ușor tehnologia și în speță cumpărăturile online”, a declarat GEORGE PLUMBUITU, Head of Operations, Elefant.ro.
Elefant.ro a deschis până acum 32 de puncte de livrare.
”Avem în prezent 32 de puncte de livrare pentru a aduce în acestea clienții care sunt nemulțumiți de condițiile de curierat și care nu se mulează pe programul acestora. Acești clienți preferă ca acest serviciu să fie asigurat de cel care îi livrează produsul”, a declarat GEORGE PLUMBUITU. ”Elefantul” de la începutul businessului a crescut în fiecare an cu peste 80% potrivit specialistului companiei.
LUCIAN GABRIEL POPA, Supply Chain Director, Albalact, a vorbit despre tendințele consumatorilor în ceea ce privește alimentația:
”Ce își doresc clienții? Cel mai mult, mâncare fresh și sănătoase: fructe legume, dar și lactate. Implicațiile în logistică înseamnă flotă auto cu temperatură controloată. Asta este foarte complicat pentru că avem magazine foarte mici la care trebuie să ajungem de 2-3 ori pe săptămână. O altă tendință a consumatorului este să se deplaseze cât mai puțin pentru a face cumpărăturile. De asemenea, consumatorul dorește mereu produse noi”, a explicat LUCIAN GABRIEL POPA.
LAURENȚIU CIOINAC, Site Warehousing Manager, Bergenbier – Molson Coors a vorbit despre logistica în FMCG Manufacturing.
”Am observat dorința angajatorilor de a avea angajați perfecți care fac totul fără niciun risc. Acesta nu există dar managerul trebuie să găsească soluții. Personal cred în automatizare, dar un partener specializat mi-a spus că outsourcing-ul este soluția. Părerile sunt împărțite. Ideal este să folosești un depozit 100% și corect. De aceea eu cred în automatizare. Pentru partea de depozitare există mai multe variante de eficientizare. Asta înseamnă desigur costuri pe care unele firme nu și le permit. Automatizarea este viitoul. Văd în viitor un accent foarte mare pe automatizare”, a declarat LAURENȚIU CIOINAC.
El a început un astfel de proiect în Bergenbier cu rafturi gravitaționale.
IRINA ANDERSEN, National Demand Planner, Colgate Palmolive, a vorbit despre importanța planificării în companie:
”Planificarea există în viața cotidiană, ne ușurează activitatea, ne dă ocazia să realizăm mai mult și ne ajută să terminăm cu success ceea ce ne propunem. Previziunile și planul de cerere sunt două elemente importante. Demand planul trebuie să fie cu un număr comun agreat și asumat. Colaborarea este cheia. Este necesar un singur proces de planning la nivel de companie”, a afirmat IRINA ANDERSEN.
MICHAEL BOURLAKIS, Director of Demand Chain Management Community & Head of Centre for Logistics & Supply Chain Management, Demand Chain Management, Cranfield School of Management, UK, a vorbit despre Omni-channels and supply chains : EVOLUȚIA REVOLUȚIEI?
În deschiderea discursului său MICHAEL BOURLAKIS a vorbit despre Cranfield School of Management, una dintre cele mai mari universități de management din Europa.
”Lucrăm foarte aproape de industrie. Avem astfel o reputație fantastic fiind în Top 10 școli de management din lume. Avem unul dintre cele mai mari grupuri de facultăți din Europa specializate în managementul logisticii și al lanțului de furnizare. Dacă excludem SUA suntem pe locul 1 în lume în ceea ce privește predarea logisticii”, a explicat MICHAEL BOURLAKIS.
”Pot spune că de-a lungul timpului au existat diferite nivele ale logisticii din retail, primul fiind Supplier Control. Asta însemna livrarea directă către magazine, ceea ce se traducea în timp lung de livrare, cantități mari de produse depozitate. Asta nu mai merge. Este total ineficient. Magazinele există pentru a vinde produse nu pentru a le stoca. A urmat centralizarea cu mișcarea către controlul retailului. Din 2010 până în prezent ne aflăm în perioada Omni Channel”, a explicat MICHAEL BOURLAKIS.
BusinessMark este o companie ce ofera servicii integrate de B2B, oferind clientilor sai modele de dezvoltare complexe, conectandu- i in mod direct cu mediul de afaceri si creand oportunitati de parteneriat strategic.
Atat prin organizarea de evenimente business, cat si prin serviciile de B2B Public Relations oferite, BusinessMark isi propune sa vina in intampinarea partenerilor sai cu strategii de comunicare si promovare centrate pe business matchmaking si crearea de oportunitati de dezvoltare.