BMW a pierdut titlul de cel mai mare producător de automobile de lux din lume în favoarea Mercedes-Benz, încheindu-și dominația de peste un deceniu, deoarece nu și-a înnoit gama de modele, potrivit Agerpres.
Brandul BMW a anunțat luni că vânzările sale au crescut cu 5,2% în 2016, la 2.003.359 autoturisme, cu aproximativ 80.000 mai puține decât Mercedes, divizia de automobile de lux a grupului german Daimler, care a livrat 2.083.888 vehicule, un avans de 11,3% față de 2015, susține sursa citată. Pe locul trei în topul producătorilor de automobile de lux s-a clasat Audi, care a livrat anul trecut 1,87 milioane de vehicule, în creștere cu 3,8% față de 2015.
În 2017, creșterea vânzărilor nu va depăși 10%, din cauza cererii mai slabe în Marea Britanie și a încetinirii economiei chineze, a afirmat luni Ian Robertson, directorul de vânzări al BMW.
Din 2005, BMW a vândut în fiecare an mai multe automobile decât Mercedes, care a reușit să-și îndeplinească mai devreme cu patru ani obiectivul său strategic de a recâștiga poziția de cel mai mare producător de automobile de lux, după lansarea unor modele noi și introducerea altor tehnologii.
Îndeplinirea obiectivului reprezintă o reușită pentru șeful Daimler, Dieter Zetsche, care nu a reușit să redreseze compania după despărțirea dificilă de brandul Chrysler, în 2007. Acționarii Daimler au amenințat să-i retragă sprijinul lui Zetsche, îngrijorați că Mercedes-Benz era mult în urma rivalelor BMW și Audi, divizia de lux a grupului german Volkswagen AG.
Incluzând vânzările brandului Smart, Daimler a vândut anul trecut 2,23 milioane de autoturisme. În 2011, la cea de-a 125-a aniversare a Daimler, Zetsche a anunțat ca obiectiv recâștigarea titlului de cel mai mare producător de automobile de lux până în 2020. În 2013, Daimler a inaugurat oficial, la Sebeș, în România, unitatea de producție pentru montaj cutii de viteză automate pentru autoturismele de lux Mercedes-Benz.
Citește și:
Sales Partner primește o finanțare de la Fortech Investments și vizează extinderea internațională
Sales Partner anunță ridicarea unei runde de investiții de tip seed prin achiziția unui pachet minoritar de către…
21 septembrie 2023
Asocierea condusă de Construcții Erbașu trage tare la Centura Sânmartin
Lucrările la Centura Sânmartin se derulează concomitent în mai multe zone ale șantierului. Constructorii aștern straturile de asfalt…
20 septembrie 2023
Car of the year 2023 și o mașina făcută în colaborare cu Bocelli, la Top Auto 2023
Jeep Avenger, primul vehicul cu baterii al modelului – Car of the year 2023, Fiat 500 E La…
16 septembrie 2023
Top Auto 2023, în weekend la Oradea
Cea de-a XIV-a ediție a expoziției de automobile Top Auto se va desfășura în perioada 15 – 17…
14 septembrie 2023
Microbuze electrice pentru elevii arădeni
Contractele de finanțare destinate achiziției de microbuze electrice pentru transportul elevilor din județul Arad sunt în valoare totală…
13 septembrie 2023
Încă 22 de microbuze pentru școlile din Bihor, prin programul AFM
Consiliul Județean Bihor a aprobat în ședința extraordinară de îndată de miercuri, 6 septembrie, depunerea spre finanțare…
6 septembrie 2023
Centura Aleșd, deschisă parțial
De miercuri, 6 septembrie, începând cu ora 12:00, se deschide parțial circulația pe Centura Aleșd, pe tronsonul de…
6 septembrie 2023
ZF creează un motor electric fără magneți, cu un design compact, unic și competitiv
ZF a dezvoltat un motor electric care nu necesită magneți. În contrast cu conceptele fără magneți ale motoarelor…
5 septembrie 2023
Zi de Zi știri economice:
