Agricultura Alba

Alba: Primul magazin cu produse 100% naturale şi româneşti

17 producători din Alba, nemulţumiţi de preţul pe care îl primeau pentru roadele muncii lor, au deschis în Alba Iulia un magazin unde îşi comercializează propriile produse, 100% naturale şi româneşti, între care brânzeturi, cărnuri, cozonaci, murături, dulceţuri sau sucuri, potrivit Mediafax.
Magazinul ”Bunătăţuri Româneşti” din Alba Iulia a fost deschis în luna decembrie. Cei 17 patroni fac parte din Cooperativa Agricolă Horticolă Alba (CAHA), iar, potrivit preşedintelui acesteia, Tudor Man, care este şi unul dintre producători, vânzările au fost peste aşteptări.
Potrivit sursei citate, ideea de la care s-a născut înfiinţarea acestui magazin a fost una cât se poate de simplă. Mai mulţi producători şi fermieri din judeţul Alba, care se cunoşteau între ei, erau nemulţumiţi de preţurile pe care le primeau pe produse de la lanţurile comerciale, iar altora le era foarte greu să intre pe această piaţă. Astfel, ei s-au gândit să-şi deschidă propriul magazin, unde să-şi comercializeze marfa, pe care o produc în gospodărie, de la A, la Z, oferind garanţia prospeţimii şi calităţii.
Magazinul a fost deschis fără credite, iar acţionarii au depus, pe lângă propriile produse, un capital de 1.000 de lei fiecare.
Tudor Man a adăugat că 90% dintre clienţii care le-au trecut pragul au fost mulţumiţi, iar producătorii nu s-au aşteptat la un impact atât de bun într-un timp atât de scurt.
Alin Bobeanu, alt producător, a declarat, corespondentului MEDIAFAX, că adaosul comercial este de circa 20%, iar preţurile sunt mai mici decât în alte magazine.
”Toţi suntem din judeţul Alba, însă primim produse naturale şi din alte judeţe. Am încercat să avem câte doi producători la un tip de produs, pentru diversificare. Adaosul comercial este de 20% pentru că noi mergem pe rulaj mare. Fără doar şi poate avem adaos mai mic decât în alte magazine. La noi veţi găsi strict produse româneşti, de sezon. Este exclus să vedeţi, spre exemplu, banane şi portocale”, a spus Alin Bobeanu.
El a adăugat că, în viitor, producătorii vor să deschidă şi alte astfel de magazine în judeţ, iar apoi în ţară.
Unul dintre produsele autentice tradiţionale, comercializat în acest magazin este pâinea de Sântimbru, care este făcută din făină, maia, apă caldă şi sare, pe tăvi de fier unse cu puţin ulei. Nu are compuşi chimici, cuptorul este din cărămidă artizanală, iar vatra din argilă, la fel ca acum 100 de ani. Administratorul brutăriei, Călin Matieş, a declarat corespondentului MEDIAFAX că pâinea de Sântimbru are o tradiţie de circa 45 de ani şi păstrează o reţetă veche de sute de ani.
Un alt produs apreciat este caşcavalul de la Loman, produs de familia Cîndea, după o reţetă proprie, păstrată cu sfinţenie de peste 20 de ani. ”Caşcavalul este un produs natural, la un preţ bun, astfel încât să ne putem acoperi cheltuielile. Caşcavalul este de foarte bună calitate, fiind un brand al familiei”, a spus Maria Cîndea, precizând că nu şi-ar fi putut vinde produsul în supermarketuri din cauza taxelor.
Cei 17 acţionari ai magazinului fac parte din Cooperativa Agricolă Horticola Alba, care este formată din peste 60 de producători locali din judeţele Alba, Cluj, Mureş, Sibiu şi Hunedoara, legumicultori şi horticultori.
Aceştia, împreună, administrează peste 500 hectare de pământ cu un efectiv cuprins din peste 100 de capete de bovine, 100 de capete de porcine, peste 500 de ovine şi 100 de capre, culturile se dezvoltă atât afară, cât şi în solarii.

Related posts

Food Hub, șansa micilor fermieri de a performa pe piață

Stefana Muresan

Micii producători bihoreni și-au mutat afacerile pe internet

Traian Dan

Timișul, campion la vânzările de terenuri agricole. Agro Nevada Tim a cumpărat terenuri de milioane de euro

Stefana Muresan

Concurență mare pentru un contract de 19 milioane de euro care prevede colectarea deşeurilor în Alba

Stefana Muresan

Phil Hogan: Plăţile directe pentru fermierii români vor creşte după 2020

redactia

Brânza frământată de Sângeorz Băi, atestată ca produs tradiţional

Stefana Muresan

Consolidarea fermelor de familie, primul obiectiv pentru 2021-2024 al Ministerului Agriculturii: 1 miliard de euro pentru investiții în sector vegetal și zootehnic

Ion Surdu

Două produse tradiţionale româneşti, prezentate de studenţii USAMV Cluj-Napoca, în procedură de atestare naţională

Stefana Muresan

Premieră națională: ”Gloria” – berea cu miere, produsă de Apidava Blaj

Stefana Muresan

Reabilitarea Parcului Unirii din Alba Iulia intră în licitație; contract de 3 mil. euro

Stefana Muresan

Drumul vinului în Bistrița-Năsăud, pregătit să primească turiști din toată lumea

Stefana Muresan

Grupul Jidvei a mizat pe comunicare, investiții și inovație în 2019

Ligia Voro

Timişul, patria culturilor bio a investitorilor italieni

Stefana Muresan

Peste 2 milioane de euro fonduri Regio pentru spitalul din Blaj

Ligia Voro

Eveniment în agribusiness: Conferință pentru creșterea fermei tale

Stefana Muresan

Subvenția pentru motorină – trimestrul IV 2015

Transilvania Business

170.200 de femei din Regiunea Centru beneficiare ale unui proiect privind prevenția cancerului de col uterin

Ligia Voro

Autostrada Sebeș -Turda, gata în 2020

Nora Dumitrescu

Doi investitori din Emirate și Iordania, 6 mil. euro într-o fermă de berbecuți din Biled

Stefana Muresan

Serele din Transilvania, depășite de comenzi de Paște

Nora Dumitrescu

AgroTransilvania Cluster, în negoieri cu companii coreene

Stefana Muresan

UMB Spedition, asfaltări pe Autostrada A1, Lugoj-Deva, lotul 4

Stefana Muresan

Alba Iulia: 9 milioane de lei pentru 122 de platforme subterane de deșeuri

Papuc Irina

B | Depunere cereri pentru ajutorul la motorina – trimestrul I

Leave a Comment