17 producători din Alba, nemulţumiţi de preţul pe care îl primeau pentru roadele muncii lor, au deschis în Alba Iulia un magazin unde îşi comercializează propriile produse, 100% naturale şi româneşti, între care brânzeturi, cărnuri, cozonaci, murături, dulceţuri sau sucuri, potrivit Mediafax.
Magazinul ”Bunătăţuri Româneşti” din Alba Iulia a fost deschis în luna decembrie. Cei 17 patroni fac parte din Cooperativa Agricolă Horticolă Alba (CAHA), iar, potrivit preşedintelui acesteia, Tudor Man, care este şi unul dintre producători, vânzările au fost peste aşteptări.
Potrivit sursei citate, ideea de la care s-a născut înfiinţarea acestui magazin a fost una cât se poate de simplă. Mai mulţi producători şi fermieri din judeţul Alba, care se cunoşteau între ei, erau nemulţumiţi de preţurile pe care le primeau pe produse de la lanţurile comerciale, iar altora le era foarte greu să intre pe această piaţă. Astfel, ei s-au gândit să-şi deschidă propriul magazin, unde să-şi comercializeze marfa, pe care o produc în gospodărie, de la A, la Z, oferind garanţia prospeţimii şi calităţii.
Magazinul a fost deschis fără credite, iar acţionarii au depus, pe lângă propriile produse, un capital de 1.000 de lei fiecare.
Tudor Man a adăugat că 90% dintre clienţii care le-au trecut pragul au fost mulţumiţi, iar producătorii nu s-au aşteptat la un impact atât de bun într-un timp atât de scurt.
Alin Bobeanu, alt producător, a declarat, corespondentului MEDIAFAX, că adaosul comercial este de circa 20%, iar preţurile sunt mai mici decât în alte magazine.
”Toţi suntem din judeţul Alba, însă primim produse naturale şi din alte judeţe. Am încercat să avem câte doi producători la un tip de produs, pentru diversificare. Adaosul comercial este de 20% pentru că noi mergem pe rulaj mare. Fără doar şi poate avem adaos mai mic decât în alte magazine. La noi veţi găsi strict produse româneşti, de sezon. Este exclus să vedeţi, spre exemplu, banane şi portocale”, a spus Alin Bobeanu.
El a adăugat că, în viitor, producătorii vor să deschidă şi alte astfel de magazine în judeţ, iar apoi în ţară.
Unul dintre produsele autentice tradiţionale, comercializat în acest magazin este pâinea de Sântimbru, care este făcută din făină, maia, apă caldă şi sare, pe tăvi de fier unse cu puţin ulei. Nu are compuşi chimici, cuptorul este din cărămidă artizanală, iar vatra din argilă, la fel ca acum 100 de ani. Administratorul brutăriei, Călin Matieş, a declarat corespondentului MEDIAFAX că pâinea de Sântimbru are o tradiţie de circa 45 de ani şi păstrează o reţetă veche de sute de ani.
Un alt produs apreciat este caşcavalul de la Loman, produs de familia Cîndea, după o reţetă proprie, păstrată cu sfinţenie de peste 20 de ani. ”Caşcavalul este un produs natural, la un preţ bun, astfel încât să ne putem acoperi cheltuielile. Caşcavalul este de foarte bună calitate, fiind un brand al familiei”, a spus Maria Cîndea, precizând că nu şi-ar fi putut vinde produsul în supermarketuri din cauza taxelor.
Cei 17 acţionari ai magazinului fac parte din Cooperativa Agricolă Horticola Alba, care este formată din peste 60 de producători locali din judeţele Alba, Cluj, Mureş, Sibiu şi Hunedoara, legumicultori şi horticultori.
Aceştia, împreună, administrează peste 500 hectare de pământ cu un efectiv cuprins din peste 100 de capete de bovine, 100 de capete de porcine, peste 500 de ovine şi 100 de capre, culturile se dezvoltă atât afară, cât şi în solarii.
Citește și:
Concurs Internațional de Atelaje pe pășunea Berkeș din comuna Oșorhei
Peste 160 de cai și 41 de atelaje din șapte țări vor concura în acest weekend la Pășunea…
24 aprilie 2024
Promelek va miza pe soluțiile de energie regenerabilă în 2024
În contextul unui interes global crescut pentru soluții de sustenabilitate, compania Promelek XXI Cluj, unul dintre principalii jucători…
24 aprilie 2024
Edilul Becleanului, inclus între managerii de succes ai României
Nicolae Moldovan a fost premiat în cadrul Galei Capital Excelență în Management, ediția 2024. “Anul 2023 a fost…
24 aprilie 2024
Get to know the 50 most influential people in Romanian real estate
Property Forum is excited to announce the fourth edition of its annual listing of the 50 most influential people in…
24 aprilie 2024
Companiile PPC din România își dezvăluie noua identitate de brand
Grupul de companii PPC din România a demarat recent prima sa campanie de imagine, marcând astfel trecerea la…
24 aprilie 2024
Chic Bijoux și Apidava, liderii Ardealului din BVB Arena
Regiunea Transilvaniei are două companii reprezentate în catalogul pe 2023 al afacerilor antreprenoriale de succes: Chic Bijoux și…
24 aprilie 2024
Vinuri românești de înaltă calitate la Ro Wine Cluj-Napoca 2024
Festivalul Ro Wine a adus la Cluj-Napoca, în perioada 20-21 aprilie 2024, vinuri premiate și premiabile, selecționate de…
23 aprilie 2024
Varianta Ocolitoare Sibiu Sud bifează etapa despăgubirilor
Varianta Ocolitoare Sibiu Sud a îndeplinit încă o etapă din foaia de parcurs. ♦ Inelul de autostradă din…
23 aprilie 2024