Lideri si afaceri

NEPI continuă investițiile: 40 mil. euro în Satu Mare, 20 mil. în Sibiu

Compania NEPI are în vedere deschiderea unui mall regional la Satu Mare în cursul acestui an, dar și reconfigurarea mall-ului din Sibiu. Proiectul de la Satu Mare va avea o suprafață de 18.000 mp, mall-ul ar urma să fie unul regional, iar investiția e anunțată la 40 de milioane de euro doar în centrul comercial.
Potrivit Colliers, pentru anul 2017, volumul de spații comerciale este estimat la 180.000 mp, în condițiile în care vor fi finalizate parcurile de retail: Shopping City Satu Mare (18.000 mp) și Prima Shops Oradea (10.000 mp), precum și extinderi ale proiectelor existente Shopping City Sibiu (16.900 mp – extindere) și Shopping City Galați (27.000 mp – extindere).
Reprezentanţii investitorului NEPI au participat săptămâna trecută la o discuţie cu primarul municipiului Satu Mare pentru a stabili ultimele detalii legate de demararea investiţiei NEPI Mall în Satu Mare. Printre altele, s-a reiterat și faptul că investitorul va contribui financiar la costurile de proiectare a podului pietonal peste Someş.
Locația viitorului mall este în locul fabricii Sarmex de pe drumul Careiului, în apropierea hipermarket-ului Kaufland.
„Mega mall-ul NEPI va fi unul modern, cum nu mai există în Europa Central-Estică”, a declarat primarul Kereskenyi Gabor în cadrul unei conferințe de presă la finele anului trecut. Acesta va fi un mall regional care va avea două fațade, una spre Drumul Careiului și una spre Someș.
Edilul a mai subliniat și faptul că NEPI va participa cu 100.000 de euro pentru construirea unui pasaj pietonal care va lega Piața 25 Octombrie de noua zonă comercială, potrivit presei locale.
Investiție de 20 milioane de euro în Sibiu
Achiziţionat de NEPI în prima parte a anului trecut, Shopping City Sibiu a intrat sub expertiza managerială a dezvoltatorului. NEPI a anuntat achizitionarea proiectului Shopping city Sibiu pentru suma de 100 de milioane de euro.
Oficialii NEPI au anunțat că au în plan pentru 2017 și un proiect de reconfigurare a mall-ului Shopping City Sibiu, care va presupune o investiţie de 20 milioane de euro, în plan fiind atât deschiderea unui cinematograf, cât şi modificări la galeria comercială.
Shopping City Sibiu va intra în 2017 într-un proces de modernizare şi extindere prin care galeria va fi reconfigurată prin construirea unui nou nivel, pe o suprafaţă de aproximativ 11.000 de metri pătraţi, care va include 50 de noi spaţii de cumpărături, cât şi o nouă zonă de divertisment şi food court.
Astfel, la finalizarea procesului de reconfigurare, Shopping City Sibiu va acoperi o suprafaţă totală de aproximativ 90.000 de metri pătraţi, devenind unul dintre cele mai mari centre comerciale din ţară.
Modernizarea va viza o suprafaţă de peste 40.000 de metri pătraţi, modificările planificate urmând să transforme complet aspectul actualului centru comercial, atât prin adăugarea noului nivel, cât şi prin modificarea designului.
Investiție de 25 mil. euro în Piatra Neamț
Fondul sud-african de investiţii NEPI a inaugurat în decembrie anul trecut centrul comercial Shopping City din Piatra Neamţ, după o investiţie de 25 de milioane de euro. „În ultimii ani, NEPI a investit intens în România, ceea ce reconfirmă faptul că suntem un dezvoltator imobiliar extrem de activ, Shopping City Piatra-Neamţ fiind al doilea centru comercial pe care îl inaugurăm în acest an (2016, n.r.), după Shopping City Timişoara. Un astfel de concept de retail are forţa de a atrage locuitorii din întreaga regiune, tocmai pentru că l-am proiectat plecând de la nevoile românilor din nord-estul ţării (…), iar în primul an de funcţionare ne aşteptăm să ne treacă pragul peste 5,5 milioane de vizitatori”, a declarat reprezentntul NEPI, Sebastian Mahu, la data inaugurării Centrului din Piatra Neamț.
Din portofoliul NEPI fac parte Mega Mall, Mall Promenada, Vulcan Value Center, Shopping City Timişoara, City Park Constanţa, Ploieşti Shopping City, Brăila Mall, Galaţi Shopping City, Shopping City Târgu-Jiu, Severin Shopping Center, Shopping City Deva, precum şi alte centre comerciale.
NEPI deţine şi clădirile de birouri Floreasca Business Park, The LakeView, Aviatorilor 8 în Bucureşti, City Business Centre în Timişoara şi The Office în Cluj.
Fuziune NEPI – Rockcastle
NEPI si fondul de investiții Rockcastle au incheiat un acord cadru in 13 decembrie 2016, in urma caruia activitatile celor doua societati vor fuziona intr-o noua entitate, inregistrata in Insula Man, NEPI Rockcastle PLC, potrivit unui raport dat astazi publicității la sfârșitul anului trecut.
NEPI este unul dintre cei mai importanti investitori imobiliari care detine, dezvolta si administreaza proprietati comerciale dominante si cladiri de birouri clasa A in Europa Centrala si de Est (CEE). Rockcastle este investitor imobiliar care detine, dezvolta si administreaza proprietati comerciale dominante in regiunea CEE si investeste in actiuni cotate global. Capitalizarea bursiera a NEPI se situeaza in jurul a 3,4 miliarde euro, respectiv circa 2,2 miliarde euro în cazul Rockcastle, potrivit wall-street.ro.
NEPI este primul fond de investitii imobiliare listat la Bursa de Valori Bucuresti, pe segmentul de piata creat pentru Real Estate Investment Trusts (REITs). Fondul mai este listat la bursele de valori din Johannesburg (Africa de Sud) si Londra.
In 2016, NEPI a atras peste 150 de milioane de euro de la actionari pentru a finanta achizitiile efectuate si investitiile care vor fi realizate in viitor si in Romania.
Sursa foto: nepinvest.com

Related posts

Miele se extinde la Feldioara

Stefana Muresan

Antreprenorul Mihai Miron vrea să repatrieze 65 de medici români din Franţa și Germania

Stefana Muresan

Predare de ștafetă la Rotary Club Turda și Câmpia Turzii

Stefana Muresan

In Romania anului 2016, companiile au chef si potential de afaceri

Cele mai bune vinuri din Transilvania și Banat, pe alese: Faza regională a concursului BASF România – „Povești cu vinuri românești”

Transilvania Business

Farmec deschide primul magazin Gerovital din Cluj

Stefana Muresan

Brandul ALISIA ENCO lanseaza colectia de pulovere cu motive traditionale romanesti

Ionut Oprea

Cons Electrificarea Instal din Timișoara, electricieni din Serbia

Stefana Muresan

Dräxlmaier crește capacitatea de producție

Stefana Muresan

Mirela Pop, noul Director General Teraplast

Stefana Muresan

Farmec Cluj, cel mai mare producător de bunuri de îngrijire

Stefana Muresan

Un nou partener la Maravela & Asociații

Ionut Oprea

„Tranzacțiile M&A, o perspectivă juridică și fiscală”

Papuc Irina

Continental Timișoara a livrat 60 de milioane de unități în 10 ani

Nicolae Pop

Peste 200 de participanti din 25 tari, la cea de-a treia editie a Conferintei Internationale de Business Diplomacy 2018 / Diplomacy360

redactia

Alba: Apulum a trecut de 29 mil. euro

Stefana Muresan

Un antreprenor din Brașov a investit 100.000 de euro într-o linie de producție de biocide: Fabrică dezvoltată cu bani prin Programul IMM Invest

Ion Surdu

B | Smartree ofera servicii de salarizare pe orice platforma software a clientilor

Amnistia fiscală care îi vizează pe vânzătorii de imobile “pe persoană fizică”, publicată în Monitorul Oficial

Stefana Muresan

Dental Experts: 10 ani de la deschidere, 70 de ani de experienţă, o familie cu trei generaţii de medici

redactia

Pepinierele din Transilvania, pe un trend ascendent: „Criza cerne producătorii serioși de cei neserioși”

Ion Surdu

POZITIV TB: Cătălin Briciu, cofondator Linnify – „Industria IT din România va trece treptat înspre dezvoltarea de produse proprii”

Ion Surdu

Creații pentru Max Mara și Maison Margiela, confecționate chiar în județul Mureș. Cristina Hâncu, Târnava Sighișoara: „Să fii în România și să fii în industria textilă e foarte greu”

Transilvania Business

70 de ani de la proclamarea Republicii Italiene

Leave a Comment