Alba Lideri si afaceri

Alba: Apulum a trecut de 29 mil. euro

Producătorul de articole din porţelan Apulum din Alba Iulia a realizat anul trecut o cifră de afaceri de 133 mil. lei (29 mil. euro), mai mult cu 22% faţă de anul anterior, pe fondul unei cereri în creştere pe piaţa externă, potrivit zf.ro.
”Afacerile companiei noastre au crescut pe seama unei cereri tot mai mari pe piaţa externă. Ne aşteaptă un an mult mai bun decât cel care a trecut, ţinând cont de evoluţia pieţei externe, de portofoliul de comenzi pe piaţa internă, precum şi de investiţiile pe care le avem în plan în 2017”, a spus Ioan Voican, directorul executiv al Apulum, pentru sursa citată.
Compania exportă în prezent peste 92% din producţia fabricii de porţelan din Alba Iulia în toată Europa şi în Mexic, iar prin intermediul companiei IKEA produsele Apulum ajung şi în America de Nord, Hong Kong, Japonia şi Coreea de Sud. Apulum Alba Iulia este cel mai mare producător de porţelan din Europa, în condiţiile în care compania are o singură fabrică, la Alba Iulia, cu o suprafaţă de peste 160.000 de metri pătraţi.
Odată cu punerea în funcţiune în luna octombrie 2016 a celui de-al şaselea cuptor de ardere rapidă a porţelanului, o investiţie de aproape 10 milioane de euro care în acest moment este funcţională în totalitate, producţia totală a fabricii Apulum a ajuns la peste 18.000 de tone de porţelan anual, însemnând peste 50 de milioane de piese.
Gama de produse Apulum cuprinde atât porţelan pentru menaj şi porţelan hotelier, cât şi obiecte decorative şi bibelouri. Principalul client al fabricii din Alba Iulia este concernul IKEA, însă Apulum mai colaborează şi cu companiile Rody Time (Italia), Befa (Grecia), Antonio Borras (Spania), Michael Fischer (Germania), VEGA (Germania), Creatable (Germania), Cinsa (Mexic), Aerts (Belgia), TCC din Anglia, Serland (Republica Moldova), Villeroy&Boch, Fiskars, Rosendahl, extinzându-şi aria de distribuţie în zona fostei Iugoslavii şi în Rusia, potrivit unor informaţii furnizate anterior de oficialii companiei.
Peste 150 de produse diferite realizate de companii româneşti ajung pe rafturile magazinelor IKEA din întreaga lume, România aflându-se pe locul 8 în topul celor mai importante ţări furnizoare pentru retailerul suedez. Produsele fabricate la Alba sunt comercializate şi în reţelele de magazine Metro, Cora, Carrefour şi Tesco.
Fabrica Apulum din Alba Iulia a ajuns la peste 1.500 de angajaţi, susține sursa citată.
Sursa foto: apulum.com

Related posts

Care sunt beneficiile companiilor care adoptă soluții smart și inovează în Real Estate?

Stefana Muresan

CTP acquires Equest Logistic Park, expands CTPark Bucharest by 57,000 m2

Papuc Irina

Faurecia Romania a avut un profit de 9 milioane lei în 2019 după 2 ani de pierderi

Ion Surdu

Transavia anunță retragerea din proiectul construcției unui spital de recuperare pentru copii

Papuc Irina

Elite în business. Județul Mureș. Geiger Transilvania, performanță constantă în construcții

Transilvania Business

Primăria ”fără hârtii”. Comuna Ciugud, exemplu de bune practici în Franța

Stefana Muresan

AB | Transilvania, raiul branzeturilor de calitate (IV) – Puturoasa de Trascău

Cum poți să contribui la îmbunătățirea aplicațiilor IT?

Ligia Voro

Cifra de afaceri a agenției de turism eSky a crescut cu 27,5% în 2019. Strategiile luate de companie după răspândirea Covid-19

Ion Surdu

Bogdan Badea, noul CEO al eJobs România

Stefana Muresan

Expansiunea ZOOT in Romania continua. De astazi si in Timisoara

Forbes: Țiriac, locul 1.795 la nivel mondial

Stefana Muresan

Nou director pentru NRCC

Transilvania Business

Povestea basarabencei care a cucerit industria de Beauty din România: ”Depresia postanală m-a făcut să renunţ la confort şi să îmi urmez visul”

Stefana Muresan

Agenţia de marketing Loopaa intră în familia Cluj IT Cluster

Stefana Muresan

Principalele provocări și soluțiile de adaptare la contextul provocat de COVID-19, dezbătute de consultanții fiscali la prima ediție online a „Tax & Finance Forum”

Papuc Irina

Cu un an înainte de Centenar, toate unitățile de cazare din Alba Iulia, rezervate în totalitate!

Stefana Muresan

Industria auto: între criza sanitară și provocările tehnologice și de mediu

Transilvania Business

Rom Paper din Braşov şi-a bugetat afaceri de 13,7 mil. euro

Stefana Muresan

Alfa Software lansează ASiS Ria3, noua platformă de business HTML5

redactia

Andre Vivan da Silva, membru de Board FIC – soluții, priorități și direcții pentru România

redactia

Extinderea Prezidiului și a Listei de arbitri din cadrul Curţii de Arbitraj de pe lângă AHK România

Ionut Oprea

Afacerile americanilor de la CGS în România sunt în creștere: „Am adus în portofoliul companiei proiecte complexe”

Papuc Irina

Mădălina Hodorog, noul Manager General The Woman

Stefana Muresan

Leave a Comment