Pentru economia germană, ţara noastră este un partener economic strategic. Relaţiile economice bilaterale au crescut şi în 2016, după cum indică actualele cifre publicate de Institutul Naţional de Statistică (INS), Germania rămânând astfel partenerul economic nr. 1 al României, potrivit unui comunicat de presă al Camerei de Comerţ şi Industrie Româno-Germană (CCIRG).
“Importurile din Germania au însumat anul trecut 13,8 mld. EUR (+10,5%), iar exporturile 12,3 mld. EUR (+14,6%). În total volumul comercial între cele două state a fost de 26,1 mld. EUR (+12,4), ceea ce înseamnă peste 20% din totalul comerţului exterior al României – tendinţa în creştere. Printre cele mai importante grupe de produse în comerţul dintre Germania şi România se numără în mod tradiţional maşini şi aparate, echipamente electrice, mijloace şi materiale de transport, metale comune”, potrivit documentului menționat.
Companiile germane sunt parte integrantă a economiei româneşti şi realizează o contribuţie decisivă la valoarea adăugată brută, dar şi la creşterea competitivităţii prin transferul de know-how. Circa 7.500 de companii germane, respectiv cu capital german, sunt active în ţara noastră.
Acestea sunt astfel un important angajator, care în ultimii ani a contribuit decisiv la crearea şi asigurarea de locuri de muncă în ţara noastră. În calitate de contribuabili şi angajatori pentru mai mult de 250.000 de angajaţi, companiile germane au un rol important prin plata contribuţiilor sociale şi a altor contribuţii către administraţiile fiscale, potrivit sursei citate.
“În calitate de actor activ în cadrul comunităţii de business şi de partener de încredere pentru ministerele şi autorităţile române, AHK România îşi aduce contribuţia la îmbunătăţirea şi dezvoltarea condiţiilor de afaceri şi de investiţii în România, dar şi la consolidarea relaţiilor comerciale bilaterale. Pe fondul accentuării lipsei de personal calificat este important, şi din punctul de vedere al economiei germane, ca autorităţile din România şi factorii de decizie să ia în continuare toate măsurile necesare în ce priveşte dezvoltarea învăţământului profesional. Dezvoltarea economică poate fi asigurată pe termen lung doar dacă se investeşte intens în educaţie”, se mai arată în comunicat.
Sebastian Metz, director general AHK Romania a declarat: “În discuţiile noastre cu investitorii germani disponibilitatea personalului calificat este unul din cele mai importante criterii în luarea deciziei investiţionale. Acest lucru se referă atât la învăţământul universitar, cât şi la învăţământul profesional, care într-un sistem educaţional funcţional sunt complementare”.
La rândul său, Dragoş Anastasiu, preşedinte AHK România a subliniat: “În numeroasele evenimente ale Camerei de Comerţ şi Industrie Româno-Germane, în care se discută teme economice actuale, membrii AHK România au subliniat în nenumărate rânduri că predictibilitatea, stabilitatea, transparenţa şi statul de drept sunt deosebit de importante pentru a putea planifica noi investiţii şi pentru ca activităţile economice să se deruleze cu succes”.
Potrivit CCIRG, în Germania interesul pentru ţara noastră este în continuare mare. Conform chestionarelor realizate de AHK România, nivelul în ce priveşte gradul de satisfacţie privind alegerea amplasamentului investiţional – comparativ şi cu alte ţări din Europa de Est – este îmbucurător, dar sunt exprimate şi numeroase provocări cu care se confruntă investitorii germani şi care trebuie avute în vedere de partea română, pentru a asigura în continuare competitivitatea ţării.
Citește și:
Marketing și publicitate în era digitală. Ce spune Daniela Șuhanea, directorul Franc Agency
În cadrul emisiunii „Vocile Cetății”, difuzată din studioul TB & Zi de Zi Live vineri, 13 septembrie, gazda,…
18 septembrie 2024
Analiză AFB: Dezvoltarea economică a Bihorului între mit și realitate
AFB propune modificarea strategiei de dezvoltare a Oradiei pe termen lung în sensul eliminării criteriului creării de locuri…
17 septembrie 2024
Studiu BCR, la începerea școlii: 66% dintre adolescenți primesc bani de buzunar de la părinți
Banca Comercială Română (BCR) prezintă rezultatele unui studiu sociologic realizat în colaborare cu compania Cult Market Research, în…
11 septembrie 2024
Analiză: În fața provocărilor economice, băncile centrale sunt așteptate să acționeze. Ce se întâmplă în România?
În timp ce atenția publică e îndreptată spre alegerile din SUA și către șansele crescute ale candidatei democrate…
11 septembrie 2024
Sondaj: 60% dintre companiile din România au investit în ultimii ani în programe de well-being pentru angajați
În contextul schimbărilor semnificative pe piața muncii din România, printre care provocările legate de atragerea și retenția talentelor…
8 septembrie 2024
Cea mai mare creștere de pensie în Bihor, 5.125 de lei. Creșterea medie – 626 de lei
Nici o pensie nu va fi mai mică decât în august. Pensionarii a căror pensie rezultă mai mică…
29 august 2024
Care sunt cele mai performante firme din Timiș
Revista Transilvania Business continuă să organizeze seria de evenimente B2B – The Voices of Business – regional awards,…
15 august 2024
Top 25 de firme din județul Arad
Revista Transilvania Business continuă să organizeze seria de evenimente B2B – The Voices of Business – Regional Awards,…
13 august 2024