Infrastructura

Aerodromul Bistriţa, singurul din România certificat internaţional

Aerodromul Bistriţa este singurul din România certificat internaţional după un efort de trei ani făcut de administratorul Tănase Dumitru. Graţie documentului obţinut, pe pista de 800 de metri pot ateriza chiar şi avioane cu 12 locuri.
„Aerodromul Bistriţa a obţinut un cod ICAO (International Civil Aviation Organization) – LRBN. Acest lucru înseamnă că este autorizată pista pe care pot ateriza avioane cu o greutate până la 5700 de kilograme. Are 800 de metri lungime, iar structura ei suportă un tonaj de 5,7 tone. Poate ateriza pe această pistă şi un avion cu 12 locuri care nu cântăreşte mai mult de 5700 de kg. Procedura de autorizare a durat trei ani. A trebuit să îndeplinim nişte condiţii PSI, din punctul de vedere al siguranţei zborurilor, să implementăm nişte proceduri de zbor. Am depus o grămadă de documente la Autoritatea Aeronautică Civilă”, a spus Tănase Dumitru pentru Timp Online.
Efortul a meritat fiindcă Aerodromul Bistriţa este singurul din România certificat international, precizează sursa citată.
Deja, se fac curse regulate între Bistriţa şi Germania, cu sosire lunea şi plecare vinerea şi acesta este doar începutul. Calea aerului este de acum deschisă.
Sursa foto: aeroclub-bistrita.ro

Related posts

Încă un pas pentru realizarea drumului expres Oradea – Arad

Traian Dan

Primii kilometri din autostrada Comarnic-Brașov

Stefana Muresan

Ocolitoarea Zalăului, funcțională din 2022

Nora Dumitrescu

Creșterea de 12% a traficului aerian pe Aeroportul Internațional „Avram Iancu” Cluj

Compania de Apă Someș va moderniza infrastructura de apă-canal în Sălaj

Nora Dumitrescu

Tarom şi-a majorat cu 1,4% cota de piaţă în România și a consemnat un record de pasageri pentru ultimii 10 ani

redactia

Tarom, dar special pentru toţi copiii pasageri

redactia

Discuții interguvernamentale pentru construirea trenului de mare viteză București-Budapesta

Stefana Muresan

Timișoara: Concurs de soluţii pentru construirea unui pasaj pietonal pe sub Spitalul Militar

Stefana Muresan

În primăvară va începe construcţia Uzinei BMW de la Debrecen

Traian Dan

Consiliul județean a preluat un drum turistic din Cluj

Nora Dumitrescu

Sistem GPS în autobuzele din Alba Iulia. Călătorii pot vedea în timp real traseul și succesiunea stațiilor

redactia

Aeroportul Cluj: Blue Air, cursă Cluj-Napoca – Nisa

Stefana Muresan

Bănățenii vor putea merge la Belgrad pe autostradă. Studiu de fezabilitate pentru autostrada Timişoara – Moraviţa

redactia

Autostrada Târgu-Mureș – Ungheni va costa 47 de milioane de euro

Nora Dumitrescu

Europa decontează legarea Autostrăzii Transilvania de Ungaria

Nora Dumitrescu

Autostrada Pitești – Sibiu va costa 3,34 miliarde de euro, termen de finalizare, 2022

Stefana Muresan

Au demarat lucrările de reabilitare a coridorului Nufărul – Cantemir

Traian Dan

Topul ”orașelor inteligente”: Alba Iulia conduce cu 59 de proiecte, urmat de Sibiu cu 8, Cluj Napoca cu 7 și București cu 6 proiecte

Stefana Muresan

Aeroportul Internaţional din Timişoara, plan de investiţii de peste 76 milioane de lei

Stefana Muresan

Studiu de fundamentare al proiectului Autostrăzii Târgu Neamţ – Iaşi, în lungime de 68 km

Stefana Muresan

Municipalitatea din Timişoara, aproape de un scandal generalizat cu proprietarii de centre comerciale şi supermarketurile din oraş

Robert Bloancă

TM | UVT, parte al celui mai mare proiect de colaborare internațională din istoria științei

Mai multe localități din Transilvania vor fi vizitate de maşinile Google Street View

Traian Dan

Leave a Comment