Directorul de Audit şi Monitorizare al BRAT (Biroul Român de Audit Transmedia), Constantin Popa, a adus argumente despre importanţa publicităţii în presa locală şi i-a îndemnat pe reprezentanţii mediului de afaceri să aibă încredere să investească în publicitate în publicaţiile locale din România.
“Mesajul prezentării de astăzi este că trebuie să investiţi şi în media dacă vreţi dezvoltarea comunităţii locale pe o structură sustenabilă”, şi-a început discursul Constantin Popa.
De asemenea, directorul de Audit şi Monitorizare al BRAT a adus câteva argumente în favoarea consumului de publicitate în publicaţiile locale, considerate de marea majoritate a cititorilor ca fiind cele mai veridice surse de prezentare a informaţiilor locale. “În ecosistemul pe care ni l-am imaginat noi, avem pe de o parte presa, iar pe de cealaltă parte business-ul local. Şi una şi alta sunt dependente de comunitatea locală. Business-ul local trebuie să înveţe că presa, media reprezintă singurul mod de a accesa comunitatea locală. Dacă investiţiile în publicitate îşi ating scopul, comunitatea locală este expusă la produsele, serviciile oferite de business-ul local, atunci orice investiţie în publicitate se va transforma în investiţie în dezvoltarea afacerilor locale. O să vă prezint câteva argumente pe care le are presa locală. Începem cu consumul de media. Cum probabil ştiţi sau aţi urmărit, toată lumea vehiculează că internetul e consumat, tv-ul e consumat, presa tipărită mai puţin. Lucrurile stau cam aşa: se vede o tendinţă la nivel naţional că printul scade în consum iar internetul creşte, iar tv-ul şi radio-ul rămân constante. Dar tirajele ziarelor nu au scăzut atât de mult pe cât crede lumea. Cel puţin la nivel local faţă de 2008 încoace, perioadă în care a fost o criză economică din care sperăm că ne-am revenit, tirajele au ajuns la 75 % din ce erau în 2008. De asemenea, din 2005 în 2015/2016, 44 % din oamenii care citesc ziare caută informaţii despre zona în care locuiesc. Simt că un ziar ar trebui să le reprezinte cumva interesul. Dacă vreţi un argument faţă de publicaţiile naţionale, 38 % cred că publicaţiile locale au un grad de credibilitate mai mare”, a subliniat Constantin Popa.
“Investiţi în media care îşi demonstrează performanţa”
Nu în ultimul rând, Constantin Popa a militat pentru derularea de campanii media doar în publicaţiile care au capacitatea de a-şi demonstra în mod transparent performanţa. “Ce trebuie să înţeleagă presa pe de o parte şi investitorii pe altă parte este că dumneavoastră nu cumpăraţi hârtia pe care se tipăreşte ziarul respectiv, ci cumpăraţi tiraje. Mai mult decât atât, cumpăraţi audienţă şi vorbim chiar de audienţă specializată. Trebuie să comunicaţi cel mai uşor către oamenii pe care vreţi să îi atingeţi. Avem numeroase grupuri în interiorul comunităţii locale pe care doriţi să le accesaţi, numeroase publicaţii şi, de asemenea, multiple firme. Important e să găsiţi modul cel mai uşor şi eficient de a transmite mesajul dumneavoastră. Şi cum faceţi lucrul acesta? Prin alegerea unor publicaţii care îşi demonstrează performanţa şi trebuie să îşi demonstreze performanţa într-un mod transparent, adică să poată să pună la dispoziţie dovezi ale tirajului, ale audienţei, ale profilelor pe care dumneavoastră le cumpăraţi, performanţe măsurate în mod independent. Atât timp cât cel care vă vinde un produs face şi măsurătoarea produsului şi vi-l vinde ca bun, ar trebui să aveţi un semn de întrebare atunci când îl cumpăraţi”, a arătat directorul de Audit şi Monitorizare al BRAT.
“Investiţi în media pentru că vă ajută, investiţi în media care îşi demonstrează performanţa”, au fost recomandările cu care Constantin Popa şi-a încheiat prezentarea.
de Alex TOTH
Citește și:
Caravana ADR Nord Vest la Oradea. Bihorul, model de bune practici
O delegația a ADR Nord Vest, în frunte cu directorul general – Csilla Hegedus și Petru Alboi –…
26 aprilie 2024
Bogdan Maioreanu: Boeing pierde teren în fața Airbus, dar transportul aerian își revine
După pandemie, sectorul transportului aerian a revenit în forță, iar Consiliul Internațional al Aeroporturilor (ACI) World a prezis…
25 aprilie 2024
STIHL, ce va deschide o fabrică la Oradea, și-a prezentat bilanțul pe 2023 și strategia de viitor
Grupul STIHL, unul dintre cei mai mari producători de ferăstraie cu lanț și echipamente electrice pentru exterior, și-a…
23 aprilie 2024
Băile Felix, pe locul întâi în preferințele turiștilor pentru minivacanța de 1 Mai
Stațiunea Băile Felix depășește stațiunile de pe litoralul românesc și alte stațiuni din România în funcție de numărul…
20 aprilie 2024
PORR Construct toarnă asfalt pe Centura Oșorhei. Stadiul lucrărilor: 65-68%
Vineri, 19 aprilie, a început turnarea primului strat de asfalt pe Centura Oșorhei, la capătul dinspre Oradea. Stadiul…
19 aprilie 2024
Oradea face pași hotărâți în era digitală
Interacțiunea digitală cu cetățenii este o realitate palpabilă, la Oradea. Concret, iată cum se manifestă deschiderea Primăriei Oradea…
19 aprilie 2024
Florin Drăgan, rectorul UPT, militează pentru dezvoltarea conurbației Arad-Timișoara
Dacă în anii 2000 Aradul și Timișoara au însemnat o importantă poartă de intrare a investițiilor străine în…
19 aprilie 2024
Studiu: Temperaturile preferate de români în locuințe
Aproape jumătate dintre români preferă temperatura în locuințe între 22 și 24°C, și chiar peste; Peste 40% și-au…
18 aprilie 2024