Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Publicitatea în presa locală performantă, recomandată de BRAT

Directorul de Audit şi Monitorizare al BRAT (Biroul Român de Audit Transmedia), Constantin Popa, a adus argumente despre importanţa publicităţii în presa locală şi i-a îndemnat pe reprezentanţii mediului de afaceri să aibă încredere să investească în publicitate în publicaţiile locale din România.
“Mesajul prezentării de astăzi este că trebuie să investiţi şi în media dacă vreţi dezvoltarea comunităţii locale pe o structură sustenabilă”, şi-a început discursul Constantin Popa.
De asemenea, directorul de Audit şi Monitorizare al BRAT a adus câteva argumente în favoarea consumului de publicitate în publicaţiile locale, considerate de marea majoritate a cititorilor ca fiind cele mai veridice surse de prezentare a informaţiilor locale. “În ecosistemul pe care ni l-am imaginat noi, avem pe de o parte presa, iar pe de cealaltă parte business-ul local. Şi una şi alta sunt dependente de comunitatea locală. Business-ul local trebuie să înveţe că presa, media reprezintă singurul mod de a accesa comunitatea locală. Dacă investiţiile în publicitate îşi ating scopul, comunitatea locală este expusă la produsele, serviciile oferite de business-ul local, atunci orice investiţie în publicitate se va transforma în investiţie în dezvoltarea afacerilor locale. O să vă prezint câteva argumente pe care le are presa locală. Începem cu consumul de media. Cum probabil ştiţi sau aţi urmărit, toată lumea vehiculează că internetul e consumat, tv-ul e consumat, presa tipărită mai puţin. Lucrurile stau cam aşa: se vede o tendinţă la nivel naţional că printul scade în consum iar internetul creşte, iar tv-ul şi radio-ul rămân constante. Dar tirajele ziarelor nu au scăzut atât de mult pe cât crede lumea. Cel puţin la nivel local faţă de 2008 încoace, perioadă în care a fost o criză economică din care sperăm că ne-am revenit, tirajele au ajuns la 75 % din ce erau în 2008. De asemenea, din 2005 în 2015/2016, 44 % din oamenii care citesc ziare caută informaţii despre zona în care locuiesc. Simt că un ziar ar trebui să le reprezinte cumva interesul. Dacă vreţi un argument faţă de publicaţiile naţionale, 38 % cred că publicaţiile locale au un grad de credibilitate mai mare”, a subliniat Constantin Popa.
“Investiţi în media care îşi demonstrează performanţa”
Nu în ultimul rând, Constantin Popa a militat pentru derularea de campanii media doar în publicaţiile care au capacitatea de a-şi demonstra în mod transparent performanţa. “Ce trebuie să înţeleagă presa pe de o parte şi investitorii pe altă parte este că dumneavoastră nu cumpăraţi hârtia pe care se tipăreşte ziarul respectiv, ci cumpăraţi tiraje. Mai mult decât atât, cumpăraţi audienţă şi vorbim chiar de audienţă specializată. Trebuie să comunicaţi cel mai uşor către oamenii pe care vreţi să îi atingeţi. Avem numeroase grupuri în interiorul comunităţii locale pe care doriţi să le accesaţi, numeroase publicaţii şi, de asemenea, multiple firme. Important e să găsiţi modul cel mai uşor şi eficient de a transmite mesajul dumneavoastră. Şi cum faceţi lucrul acesta? Prin alegerea unor publicaţii care îşi demonstrează performanţa şi trebuie să îşi demonstreze performanţa într-un mod transparent, adică să poată să pună la dispoziţie dovezi ale tirajului, ale audienţei, ale profilelor pe care dumneavoastră le cumpăraţi, performanţe măsurate în mod independent. Atât timp cât cel care vă vinde un produs face şi măsurătoarea produsului şi vi-l vinde ca bun, ar trebui să aveţi un semn de întrebare atunci când îl cumpăraţi”, a arătat directorul de Audit şi Monitorizare al BRAT.
“Investiţi în media pentru că vă ajută, investiţi în media care îşi demonstrează performanţa”, au fost recomandările cu care Constantin Popa şi-a încheiat prezentarea.
de Alex TOTH

Total
0
Shares
Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

“Telemeaua de Ibăneşti”, brandul Mirdatod care a cucerit Europa

Articolul următor

Schimbări majore în anul 2016, la UMF Tîrgu Mureș

Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Total
0
Share