Analize

Publicitatea în presa locală performantă, recomandată de BRAT

Directorul de Audit şi Monitorizare al BRAT (Biroul Român de Audit Transmedia), Constantin Popa, a adus argumente despre importanţa publicităţii în presa locală şi i-a îndemnat pe reprezentanţii mediului de afaceri să aibă încredere să investească în publicitate în publicaţiile locale din România.
“Mesajul prezentării de astăzi este că trebuie să investiţi şi în media dacă vreţi dezvoltarea comunităţii locale pe o structură sustenabilă”, şi-a început discursul Constantin Popa.
De asemenea, directorul de Audit şi Monitorizare al BRAT a adus câteva argumente în favoarea consumului de publicitate în publicaţiile locale, considerate de marea majoritate a cititorilor ca fiind cele mai veridice surse de prezentare a informaţiilor locale. “În ecosistemul pe care ni l-am imaginat noi, avem pe de o parte presa, iar pe de cealaltă parte business-ul local. Şi una şi alta sunt dependente de comunitatea locală. Business-ul local trebuie să înveţe că presa, media reprezintă singurul mod de a accesa comunitatea locală. Dacă investiţiile în publicitate îşi ating scopul, comunitatea locală este expusă la produsele, serviciile oferite de business-ul local, atunci orice investiţie în publicitate se va transforma în investiţie în dezvoltarea afacerilor locale. O să vă prezint câteva argumente pe care le are presa locală. Începem cu consumul de media. Cum probabil ştiţi sau aţi urmărit, toată lumea vehiculează că internetul e consumat, tv-ul e consumat, presa tipărită mai puţin. Lucrurile stau cam aşa: se vede o tendinţă la nivel naţional că printul scade în consum iar internetul creşte, iar tv-ul şi radio-ul rămân constante. Dar tirajele ziarelor nu au scăzut atât de mult pe cât crede lumea. Cel puţin la nivel local faţă de 2008 încoace, perioadă în care a fost o criză economică din care sperăm că ne-am revenit, tirajele au ajuns la 75 % din ce erau în 2008. De asemenea, din 2005 în 2015/2016, 44 % din oamenii care citesc ziare caută informaţii despre zona în care locuiesc. Simt că un ziar ar trebui să le reprezinte cumva interesul. Dacă vreţi un argument faţă de publicaţiile naţionale, 38 % cred că publicaţiile locale au un grad de credibilitate mai mare”, a subliniat Constantin Popa.
“Investiţi în media care îşi demonstrează performanţa”
Nu în ultimul rând, Constantin Popa a militat pentru derularea de campanii media doar în publicaţiile care au capacitatea de a-şi demonstra în mod transparent performanţa. “Ce trebuie să înţeleagă presa pe de o parte şi investitorii pe altă parte este că dumneavoastră nu cumpăraţi hârtia pe care se tipăreşte ziarul respectiv, ci cumpăraţi tiraje. Mai mult decât atât, cumpăraţi audienţă şi vorbim chiar de audienţă specializată. Trebuie să comunicaţi cel mai uşor către oamenii pe care vreţi să îi atingeţi. Avem numeroase grupuri în interiorul comunităţii locale pe care doriţi să le accesaţi, numeroase publicaţii şi, de asemenea, multiple firme. Important e să găsiţi modul cel mai uşor şi eficient de a transmite mesajul dumneavoastră. Şi cum faceţi lucrul acesta? Prin alegerea unor publicaţii care îşi demonstrează performanţa şi trebuie să îşi demonstreze performanţa într-un mod transparent, adică să poată să pună la dispoziţie dovezi ale tirajului, ale audienţei, ale profilelor pe care dumneavoastră le cumpăraţi, performanţe măsurate în mod independent. Atât timp cât cel care vă vinde un produs face şi măsurătoarea produsului şi vi-l vinde ca bun, ar trebui să aveţi un semn de întrebare atunci când îl cumpăraţi”, a arătat directorul de Audit şi Monitorizare al BRAT.
“Investiţi în media pentru că vă ajută, investiţi în media care îşi demonstrează performanţa”, au fost recomandările cu care Constantin Popa şi-a încheiat prezentarea.
de Alex TOTH

Related posts

Profesori universitari din 12 țări, la Universitatea de Vest din Timișoara

Stefana Muresan

Reţeta profitului, la fabricile de medicamente din Mureş

Stefana Muresan

„Automatizarea” – cheia pentru eficientizarea proceselor vamale

CCIFER este încrezătoare că prezența franceză este solidă și încurajatoare

Ligia Voro

The Wine Book of Romania – Volumul II

Ligia Voro

Piața imobiliară din Cluj-Napoca, creștere de 8% în 2018. Vezi detalii despre tranzacții

Ligia Voro

Bihoreanul Zoltan Teszari, pe locul șase în Topul celor mai bogați români

Traian Dan

Lucian Anghel (BVB): "Dacă bursa ar fi un barometru, putem spune că economia românească a duduit în 2017"

Stefana Muresan

Valoarea companiilor românești listate la bursă a crescut cu 8 miliarde de euro în patru ani

Stefana Muresan

Contribuabilii la Fondul pentru Mediu, nemulțumiți de cadrul legislativ

Ligia Voro

ASF a publicat primul raport privind stabilitatea piețelor financiare nebancare

Ligia Voro

Preţurile proprietăţilor rezidenţiale au crescut în toată ţara

Stefana Muresan

Ce buget a avut Sebeșul în 2016, municipiu în care se află cei mai mulți investitori din Alba, iar șomajul e aproape zero

Stefana Muresan

Cum scoți un oraș din Depresie. Cluj Napoca – un caz școală

redactia

#Viața după COVID-19. Chestionar pentru un set de soluții pentru mediul de afaceri

Traian Dan

Huawei a depășit Apple în 2019 pe piața mondială a telefoanelor inteligente

Traian Dan

Cifra de afaceri din industrie a crescut cu 18,5% în mai 2017, comparativ cu perioada similară din 2016

Stefana Muresan

În 2021, recensământul populației și locuințelor se va face online

Traian Dan

Companiile de nivel național ale Albei produc 3 miliarde de euro

redactia

Șerban Țigănaș despre arhitectură, de la zei la pruncii nenăscuți

Ligia Voro

Harta afacerilor cu profit din România

Stefana Muresan

Perspective de CEO pentru 2017

Ionut Oprea

Acţionarii BVB, chemaţi să aprobe fuziunea cu "Sibex"

Stefana Muresan

Consiliul Investitorilor Străini: Piața muncii are nevoie de politici atent cântărite și dezbătute

redactia

Leave a Comment