Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Industria de agrement are nevoie de strategie și specialiști

Atunci când vorbești despre turism, industria de agrement este sarea și piperul de care ai nevoie pentru a o face rentabilă și a întreține interesul pentru destinațiile turistice. Oricât de interesat ar fi turistul de condițiile de cazare și masă, atunci când te interesează creșterea duratei de ședere într-o destinație turistică, este prioritar să ai în vedere ce oferi în zona de agrement, de petrecere a timpului liber.
 
România se află încă la început în acest domeniu, iar o strategie națională coerentă în domeniu este imperios necesară pentru ca investiția în agrement să fie profitabilă pe termen lung. Nu uitați de specialiști. Experiența lor va da plus valoare investiției voastre.
 
Despre “Valoarea investiției în turism”
 
Peste 80 de investitori, specialiști și lideri internaționali în industria agrementului au participat în 6 aprilie 2017 la Conferința Națională Aquatica Experience, eveniment aflat la cea de-a treia ediție. Ediția din acest an a fost găzduită de Therme București, partener strategic al evenimentului. Într-un cadru inspirațional, înconjurați de saune, piscine speciale și apele termale ale centrului gazdă, participanții au fost provocați să discute despre direcții strategice coerente și bune practici la nivel local și global pentru turism și agrement acvatic.
Cu tema ”Valoarea investiției în agrement”, conferința a beneficiat de prezența lui Bogdan Tomoioagă – secretarul de stat în Ministerul Turismului – partener susținător în acest proiect vizionar, care a punctat oportunitățile existente în România, faptul că strategia la nivel național este necesară și în lucru, confirmând deschiderea ministerului către aprofundarea unui parteneriat public-privat în acest sens.
”Setăm standardele și orientăm investitorii atrași de oportunitatea acestei piețe către proiecte valoroase cu impact la nivel internațional, proiecte ce vor pune România pe harta industriei de agrement, cel puțin la nivel european”, a punctat și Daniela Marișcu, fondator al brandului Aquatica Experience și al evenimentului.
Pentru că distracția oamenilor înseamnă o nouă afacere în România, invitați precum Yael Coifman – fondator Leisure Development Partners, Elvira Călugărițoiu – Operations Manager Therme, sau Paul Mărășoiu – CEO Peacock Hotels, au oferit lecții valoroase pentru a crește strategic piața locală: a înțelege specificul local, deși ești concurent într-o piață globală și cu ritm rapid de schimbare, a lua în calcul faptul că agrement înseamnă timp petrecut cu familia și prietenii, a dezvolta relații solide cu autoritățile locale, a avea o strategie pe cel puțin 10-15 ani și o viziune care înseamnă a aduce mereu ceva nou sau diferit pentru oaspeții tăi.
 
Therme – puterea exemplului
 

Deschis în ianuarie 2016, Therme București servește astăzi ca model în industria de agrement nu numai în România, fiind privit ca un model de succes și la nivel internațional. Proiectul de agrement, creditat de un fond de investiții austriac cu 100 de milioane de euro, a fost implementat în opt ani, iar despre rețeta de succes Therme și provocările întâlnite în România a vorbit Elvira Călugărițoiu – Operations Manager. Dincolo de arhitectura ultramodernă și amenajările care ating perfecțiunea, Therme a urmărit ca investiția de la marginea Bucureștiului să răspundă așteptărilor tuturor categoriilor sociale și de vârstă, astfel încât proiectul să rămână atractiv pe termen lung – una dintre provocările în domeniu. Degeaba ai o destinație frumoasă, cu servicii ireproșabile, dacă nu reușești și să menții interesul tuturor categoriilor de vârstă. Ori tocmai asta este provocarea Therme. Copil, adult activ sau pensionar trebuie să ai ce face timp de câteva ore și, mai mult, să-ți dorești să repeți periodic experiența trăită. Dacă familiile cu copii au prevăzute zone speciale de distracție, cei care doresc câteva ore de relaxare au parte de zona lor de liniște, în timp ce pensionarii sunt atrași și de serviciile cu beneficii în sănătate la care au acces în prețul biletului de intrare. Destinația Therme atrage deja sute de mii de turiști nu numai din țară, ci și din străinătate, iar provocarea care rămâne pe termen lung este de a menține interesul la fel de crescut ca și astăzi.

“Situat în zona de nord a capitalei, Therme București, cel mai mare centru de wellness, relaxare și entertainment, este deschis 12 luni pe an. Vacanța începe la 10 minute de oraș, în orice zi a săptămânii. Aici, temperatura apei este în fiecare zi din an de 33 de grade Celsius, iar temperatura aerului este de 29-30 de grade Celsius. Iar pentru ca natura să se întâlnească cu omul în cel mai plăcut cadru, la Therme București am creat cea mai mare grădină botanică din România, cu peste 800.000 de plante, printre care 1400 de palmieri și alte specii unicat. Facilitățile de distracție sunt complet noi în România, transformând Therme București în locul ideal de relaxare și entertainment pentru întreaga familie” – Elvira Călugărițoiu, Therme
 

“Trebuie să creezi idei de destinații, nu doar o destinație”
 

Afirmația îi aparține lui Yael Coifman – fondator Leisure Development Partners, unul dintre cei mai importanți speakeri din panelul evenimentului. Yael Coifman face parte dintr-o companie cu peste 60 de ani de experiență în industria de agrement din întreaga lume, “suntem specialiști super calificați în distracție”, și a atras atenția asupra importanței unei strategii naționale în industria de agrement, România având avantajul de a fi la început în acest domeniu. “Trebuie să creezi idei de destinații, nu doar o destinație”, a spus Coifman, explicând că numai printr-un astfel de proiect coerent poți rămâne atractiv pentru mult timp. Marea provocare este de a face proiectele să dureze foarte mulți ani, iar pentru asta e nevoie de proiecție pe termen lung, gândire obiectivă și creativitate permanentă. “Atenție, nu trebuie să gândiți local, ci global! Aveți o concurență globală! Ce vă face pe voi deosebiți, unici, asta trebuie să identificați, acolo e rețeta succesului!” – a completat Yael Coifman. Aceasta a mai atras atenția că parteneriatul cu autoritățile este esențial în orice proiect, cu beneficii evidente pentru toată lumea.
 
“Oamenii își vor aminti doar cum i-ai făcut să se simtă”
 

Tehnologie, calitate și inovație este ceea ce ai nevoie atunci când ai de gând să faci o investiție în agrement – a punctat reprezentantul Polin Waterparks, atrăgând atenția că “oamenii nu-și vor aminti ce ai spus sau ce ai făcut, dar își vor aminti cum i-ai făcut să se simtă. Iar pentru asta ai nevoie de oameni care să știe cum să-i facă să se simtă bine în proiectul tău, să-i facă să revină cu plăcere pentru a retrăi experiențele”. Specialiști în distracție, cei de la Polin Waterparks au 80 de parteneri în peste 100 de țări și o experiență relevantă de zeci de ani. Toboganele acvatice făcute de Polin sunt deja prezente în mai multe locații din România, datorită parteneriatului cu cei de la Aquatica Experience. Dar, experiența lor nu se rezumă doar la asta, pot realiza parcuri de distracție pe orice tematică, având suportul unor proiectanți creativi, care stăpânesc ultimele inovații în materie și pot aduce profit în orice investiție în agrement. “Know-how-ul este important în domeniu pentru a face performanță. Apelați la specialiști” – a completat Daniela Marișcu, fondator Aquatica Experience.
 
Băile Figa, modelul european de succes al administrației locale românești
 
Primarul orașului Beclean (Bistrița-Năsăud), Nicolae Moldovan, a vorbit în cadrul conferinței despre proiectul Băile Figa, un vis căruia nu i-a dat nimeni nicio şansă şi în care nu a crezut nimeni la început. Azi, Băile Figa au ajuns model de bune practici în rândul administrațiilor locale din România aducând profit și bani din distracție orașului în care a fost dezvoltat.
„Nu se poate să faci turism într-un an şi nici să gândeşti o asemenea implementare pe termen scurt. A fost o obligaţie, o promisiune încă din 2000, când aveam 29 de ani şi am fost ales primar în Beclean. Pe locurile acelea era o păşune comunală, am copilărit acolo, culegeam ciuperci, erau nişte locuri interesante, dar pustii… Abia după 10 ani de implementare se poate vorbi de autofinanţarea unui proiect turistic”, a explicat Nicolae Moldovan, care a recunoscut că Băile Figa se adresează unui public care nu îşi permite un concediu, un public care nu are mulţi bani, dar care are pretenţii şi vrea să se simtă bine, în prima fază în timpul verii – pentru că proiectul urmează să se extindă şi pe timp de iarnă, existând o strategie de dezvoltare în acest sens, până în 2020.
La granița dintre tehnologie, inovație și tendințe globale adaptate local, turismul și industria de agrement din România se află într-un punct important de dezvoltare, oferind oportunități de creștere pe termen lung. Dar, pentru a da cu adevărat valoare investiției în agrement e nevoie de o strategie coerentă, în care să nu se suprapună proiecte pe aceeași temă, redundante în final și care să nu facă altceva decât să scadă valoarea profitului din investițiile respective. România are șansa de a se contura ca o destinație atractivă și din punct de vedere al petrecerii timpului liber, un ingredient esențial în domeniul turistic.
 
Despre Aquatica Experience
 
Aquatica Experience înseamnă leadership în dezvoltarea de proiecte creative, eficiente și profitabile în industria agrementului, oamenii de aici fiind specializați în parcuri de distracții, aqua parks și zone de divertisment pentru facilități turistice. “Ghidați de excelență și profesionalism, transformăm viziunea clientului într-un concept funcțional de succes. Cu peste 10 ani de experiență în industrie și un portofoliu variat și premiat internațional, parteneriatul nostru oferă inovație în design, cele mai stricte proceduri de siguranță și o evoluție constantă în segmentul global de agrement. Planificăm, dezvoltăm și implementăm proiecte custom de relaxare, oferind servicii integrate de creație, execuție și consultanță”, spune Daniela Marișcu, fondator Aquatica Experience.
de Claudia ANDRON

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Olandezii de la Business Lease Group, investiție de 70.000 de euro la Cluj

Articolul următor

Vitacom Electronics, profit mai mare cu 8% în T1

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share