Infrastructura

Aeroportul Iasi, pe lista proiectelor europene de succes; dezvoltare si modernizare in valoare de 56,7 mil. de euro

Aeroportul Iasi a organizat in data de 11 mai 2017 o actiune de informare in cadrul campaniei „Europe in My Region”, demarata de Comisia Europeana, cu sprijinul Ministerului Dezvoltarii Regionale. Campania isi propune sa promoveze proiectele de succes, exemple de buna practica in utilizarea fondurilor europene, scopul fiind acela de a indemna cetatenii comunitatilor respective sa le cunoasca mai bine.
Pe lista investitiilor cu rezultate notabile, transmisa de Ministerul Transporturilor catre MDRAP, a fost inclus si proiectul “Dezvoltarea si Modernizarea Aeroportului International Iasi, etapa intermediara, pista 2400 m, extindere suplimentara parcare aeronave si terminal de pasageri”, proiect inceput in august 2013 si finalizat in octombrie 2015.
Iesenii care au vizitat ieri aeroportul au aflat, de la reprezentantii institutiei, detalii despre etapele de dezvoltare si modernizare a intregii infrastructuri. Au parcurs drumul perimetral, putand vedea astfel sistemul de balizaj, pista veche si cea moderna care permite aterziarea si decolarea aeonavelor de mare capacitate, dar si noul terminal de pasageri T3.
„Faptul ca am fost selectati ca exemplu de buna practica in utilizarea fondurilor europene inseamna o recunoastere in plus a meritelor unei intregi echipe. Le multumim iesenilor care au raspuns invitatiei noastre si pentru feedbackul pozitiv pe care ni l-au oferit. Am asezat pe harta Europei o investitie care si-a dovedit, in timp, calitatea si utilitatea, facand posibila devansarea cu un an a termenului de finalizare a noii infrastucturi, care include o noua pista moderna, o platforma extinsa si un terminal de trei ori mai mare decat cel vechi. Iar efectele modernizarii sunt vizibile: am reusit sa atragem companiile aeriene, legand Iasul si intreaga regiune a Moldovei de 19 centre importante din Europa, fata de o singura ruta externa in 2012, si alte cinci orase mari din tara, stabilind totodata trei baze operationale.
Odata cu implementarea proiectului de dezvoltare, strategia de piata a dus la o crestere a traficului de pasageri, in 2016, de 400% fata de anul 2012, cand inca era folosita vechea infrastructura, numarul calatorilor la Aeroportul Iasi depasind, anul trecut, 880.000. Nu in ultimul rand, dezvoltarea aeroportului si-a pus amprenta asupra economiei locale – Aeroportul Iasi a relansat turismul local, fiind in acelasi timp o poarta de intrare in regiune pentru tot mai multi investitori straini.
Aeroportul Iasi ramane cea mai importanta investitie din regiune, de la Revolutie incoace, fiind prezentati de ICAO, in 2015, la cel mai mare forum de aviatie din lume, ca studiu de caz pozitiv, singurul exemplu de succes din Europa”, au declarat reprezentantii Aeroportului International Iasi.
Reamintim ca proiectul de dezvoltare si modernizare a Aeroportului Iasi a inclus realizarea unei noi piste de 2.400 metri lungime, cu structura flexibila, prima de acest gen din Romania, dotata cu sitem de balizaj categoria III, investitie realizata mai devreme cu un an decat fusese stabilit initial, dublarea platformei de parcarea a aeronavelor si realizarea unei noi cai de rulare, de aproximativ 300 de metri lungime, dar si a unui nou terminal de pasageri (T3), ridicat in doar sase luni, avand o suprafata de 3.600 de metri patrati, 12 birouri check-in si o capacitate de procesare a 320 de pasageri pe ora varf si 3.555 de calatori pe zi.
Valoarea totala a proiectului a fost de 56,7 milioane de euro, din care: 85% fonduri europene, 13% ajutor de stat (CJ) si 2% contributia aeroportului.

Related posts

Cine va construi tronsonul de autostradă Târgu-Mureș – Ungheni. Disputa Strabag – Itinera Spa, la a șaptea instanță

Ligia Voro

A fost semnat contractul pentru pasajul de pe centura Aradului cu firma Implenia Baugesellschaft; valoarea contractului, 25,7 milioane lei

Stefana Muresan

CFR a demarat procedurile de recepţie pe categorii de lucrări între Simeria şi Sighişoara

redactia

CNAIR a montat atenuatori de impact pe unul dintre cele mai periculoase drumuri din țară, Valea Oltului

Papuc Irina

Noi promisiuni din partea Primăriei Satu Mare

Gruita Ienasoiu

Lotul 3 Iernut – Chețani al Autostrăzii Transilvania se deschide anul acesta. Pe lotul 4, avans slab

Ligia Voro

Werner-Wilhelm Wolff, timișoreanul care conduce Tarom, primii pași pentru a aduce compania pe profit

Stefana Muresan

Au început lucrările la autostrada Comarnic-Brașov

Stefana Muresan

Investiţie de 25 mil. euro pentru reabilitarea a 63 km de drumuri judeţene din Arad

Stefana Muresan

S-a relansat licitația pentru distribuția gazelor naturale în comuna Sânmartin

Traian Dan

Aviatia generala, perspective

CNAIR: Documentaţia pentru construcţia secţiunii 4 a autostrăzii Piteşti-Sibiu, trimisă la ANAP

Stefana Muresan

Discuții interguvernamentale pentru construirea trenului de mare viteză București-Budapesta

Stefana Muresan

Proiectul de buget pe anul 2019 al Ministerului Transporturilor, aviz pozitiv în comisii. Lista principalelor proiecte

redactia

Încă o parcare publică etajată în Oradea

Ligia Voro

Clujul va inaugura patru obiective în ultima zi a stării de urgență

Nora Dumitrescu

Investiţii de peste 10 milioane de euro la Aeroportul Internaţional Timişoara

Stefana Muresan

Aerotec – dezvoltare premium în domeniul aeronautic

Stefana Muresan

Eurocerad International din Bucureşti, singurul ofertant la licitaţia de completare a proiectului tehnic pentru nouă kilometri din Autostrada Lugoj – Deva

redactia

Trei noi autostrăzi, votate: București-Brașov, Brașov-Bacău și Autostrada Satu Mare-Suceava

Stefana Muresan

Contractul pentru finalizarea centurii Târgu-Mureșului, scos la licitație

Ligia Voro

Au demarat lucrările de reabilitare a coridorului Nufărul – Cantemir

Traian Dan

Iulius Mall introduce taxa de parcare la Cluj

Nora Dumitrescu

Tirrena Scavi și Spedition UMB, câștigătorii contractelor de proiectare și execuție a tronsoanelor 1 și 2 ale drumului expres Craiova – Pitești

redactia

Leave a Comment