Infrastructura

Proiect legislativ transpartinic: ”Autostrada Unirii”, Iași – Târgu Mureș

Peste 70 de parlamentari propun aprobarea obiectivului de investiții autostrada Iași – Târgu Mureș, denumită generic „Autostrada Unirii”. Dacă propunerea legislativă va fi adoptată, proiectul va fi coordonat de Ministerul Transporturilor, urmând ca acesta să fie realizat din credite externe și din fonduri europene, în termen de patru ani de la intrarea în vigoare.
„Lipsa unui tronson de drum, care să conecteze Regiunea de Nord-Est de Vestul țării, a condus la un decalaj pronunțat în ceea ce privește dezvoltarea regiunilor. În timp, discrepanța va deveni din ce în ce mai mare, iar acest lucru se traduce prin depopulare, demoralizare și o slabă industrializare. Necesitatea acestei autostrăzi este argumentată și în Strategia de dezvoltare teritorială a României, document adoptat în octombrie 2016 de către Guvernul României, în care se precizează faptul că regiunile extracarpatice sunt cele mai puțin dezvoltate, printre cele mai sărace județe fiind enumerat și Iașiul. Din totalul de 13 județe enumerate, jumătate sunt din Regiunea de Nord-Est a țării. În continuare, în strategie se menționează și faptul că disparitățile urban-rural intrajudețene sunt maxime în județele Cluj, Iași și Dolj”, arată inițiatorii proiectului de lege.
Propunerea legislativă pentru aprobarea obiectivului de investiții „Autostrada Unirii” poate fi considerat un proiect transpartinic, deoarece a fost inițiat de senatori și deputați din aproape toate grupurile parlamentare, inclusiv minorități naționale, cu excepția ALDE.
Argumentele sunt susținute și de Asociația Pro Infrastructura care precizează că autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni va aduce îmbunătățiri în ceea ce privește viteza de călătorie.
Până la promulgare, propunerea legislativă are un drum lung de parcurs. Mai întâi aceasta trebuie să primească avizele consultative de la comisiile de specialitate, precum și raportul final de la comisia sesizată în fond. Ulterior, propunerea va fi supusă votului în plenul Senatului și, dacă votul va fi unul pozitiv, aceasta va ajunge în Camera colegilor deputați, unde va parcurge același drum ca și în Camera Superioară. Dacă va primi și votul deputaților, propunerea va ajunge la președintele Iohannis pentru promulgare.

Related posts

Etapele construirii Autostrăzii Unirii

Stefana Muresan

Odorheiu Secuiesc își modernizează infrastructura de transport

Ligia Voro

CNAIR deschide traficul pe loturile 3 si 4 ale autostrazii Sebeş-Turda!

Stefana Muresan

Veste bună pentru cei doi producători auto-încă un lot din drumul expres, adjudecat

Ligia Voro

Lucrări intense pe lotul 1 al Autostrăzii Sebeş – Turda

Stefana Muresan

Liber la lucrările de canalizare din Șimleu pentru Compania de Apă Someș

Nora Dumitrescu

aisemnal.ro: Românii au la dispoziție o aplicație unică la nivel mondial pentru verificarea zonelor cu semnal mobil

Papuc Irina

Aeronavele TAROM de tip Airbus 318 și Boeing 737, serviciu AirFi

Stefana Muresan

Mobilizare pe lotul 2 al Autostrăzii Sebeș-Turda: a început montarea parapeților

Ion Surdu

Aeroportul Cluj sărbătorește pasagerul cu numărul 1 milion în anul 2019

Stefana Muresan

Proiecte cu finanțare UE în valoare de 370 milioane de euro la Oradea

Traian Dan

Drumul care leagă Oradea de Autostrada Transilvania, gata de licitație

Traian Dan

Parteneriat cu CNAIR pentru realizarea centurilor Aleșdului și Beiușului

Traian Dan

Infrastructura drumurilor de maine

Transilvania Business

Pe unde vor circula trenul metropolitan și metroul din Cluj

Stefana Muresan

Studiu de fundamentare al proiectului Autostrăzii Târgu Neamţ – Iaşi, în lungime de 68 km

Stefana Muresan

TAROM reia din primăvară zborurile internaţionale de pe aeroportul Oradea

redactia

Mandatul lui Ştefan Ioniţă, prelungit în fruntea CNAIR

Stefana Muresan

Parcurile industriale Tetarom, cele mai rentabile din România

Nora Dumitrescu

Cluj: Banca Mondială, asistență tehnică pentru un nou plan de amenajare a teritoriului

Stefana Muresan

Trenurile de pe ruta Timişoara – Iaşi intră în lumea civilizată, după ce vor avea în compunere vagoane modernizate

Robert Bloancă

S-a semnat contractul pentru sectorul de autostradă Nușfalău – Suplacu de Barcău

Traian Dan

Metropola Cluj a intrat în parteneriat cu Hamburg, Rotterdam și Marsilia

Nora Dumitrescu

„Construirea poveștilor de succes comune": Tren de mare viteză Budapesta – Cluj – București

Stefana Muresan

Leave a Comment