Peste 70 de parlamentari propun aprobarea obiectivului de investiții autostrada Iași – Târgu Mureș, denumită generic „Autostrada Unirii”. Dacă propunerea legislativă va fi adoptată, proiectul va fi coordonat de Ministerul Transporturilor, urmând ca acesta să fie realizat din credite externe și din fonduri europene, în termen de patru ani de la intrarea în vigoare.
„Lipsa unui tronson de drum, care să conecteze Regiunea de Nord-Est de Vestul țării, a condus la un decalaj pronunțat în ceea ce privește dezvoltarea regiunilor. În timp, discrepanța va deveni din ce în ce mai mare, iar acest lucru se traduce prin depopulare, demoralizare și o slabă industrializare. Necesitatea acestei autostrăzi este argumentată și în Strategia de dezvoltare teritorială a României, document adoptat în octombrie 2016 de către Guvernul României, în care se precizează faptul că regiunile extracarpatice sunt cele mai puțin dezvoltate, printre cele mai sărace județe fiind enumerat și Iașiul. Din totalul de 13 județe enumerate, jumătate sunt din Regiunea de Nord-Est a țării. În continuare, în strategie se menționează și faptul că disparitățile urban-rural intrajudețene sunt maxime în județele Cluj, Iași și Dolj”, arată inițiatorii proiectului de lege.
Propunerea legislativă pentru aprobarea obiectivului de investiții „Autostrada Unirii” poate fi considerat un proiect transpartinic, deoarece a fost inițiat de senatori și deputați din aproape toate grupurile parlamentare, inclusiv minorități naționale, cu excepția ALDE.
Argumentele sunt susținute și de Asociația Pro Infrastructura care precizează că autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni va aduce îmbunătățiri în ceea ce privește viteza de călătorie.
Până la promulgare, propunerea legislativă are un drum lung de parcurs. Mai întâi aceasta trebuie să primească avizele consultative de la comisiile de specialitate, precum și raportul final de la comisia sesizată în fond. Ulterior, propunerea va fi supusă votului în plenul Senatului și, dacă votul va fi unul pozitiv, aceasta va ajunge în Camera colegilor deputați, unde va parcurge același drum ca și în Camera Superioară. Dacă va primi și votul deputaților, propunerea va ajunge la președintele Iohannis pentru promulgare.
Citește și:
Încă două pasaje subterane în Oradea, unul lână Magazinul Crișul, altul la Gară
Oradea devine din ce în ce mai mult un model de mobilitate urbană. După pasajele subterane pe sub…
26 aprilie 2024
Caravana ADR Nord Vest la Oradea. Bihorul, model de bune practici
O delegația a ADR Nord Vest, în frunte cu directorul general – Csilla Hegedus și Petru Alboi –…
26 aprilie 2024
Un pod pietonal și ciclist va traversa Crișul Repede în zona Hotelului Hilton
În ultimii 13 ani în Oradea au fost construite patru poduri peste Crișul Repede destinate circulației auto: Podul…
25 aprilie 2024
Varianta Ocolitoare Sibiu Sud bifează etapa despăgubirilor
Varianta Ocolitoare Sibiu Sud a îndeplinit încă o etapă din foaia de parcurs. ♦ Inelul de autostradă din…
23 aprilie 2024
Asfamixt, OPR Asfalt și Dacia Faber montează primele grinzi la viaductul de ieșire din Felix
Marți, 23 aprilie 2024, a început montarea primelor grinzi din beton armat la viaductul care traversează DN 76,…
23 aprilie 2024
Drumul spre Padiș, asfaltat doar până la limita cu Bihorul
Consiliul Județean (CJ) Cluj a demarat lucrările de întreținere pe Drumul Județean 763 Doda Pilii – Ic Ponor…
22 aprilie 2024
Pasajul suprateran din Oșorhei (la ieșirea spre Cluj) se face din fonduri europene
Luni, 22 aprilie, s-a semnat, de către Consiliul Județean Bihor și Agenția de Dezvoltare Regională Nord-Vest, contractul de…
22 aprilie 2024
Băile Felix, pe locul întâi în preferințele turiștilor pentru minivacanța de 1 Mai
Stațiunea Băile Felix depășește stațiunile de pe litoralul românesc și alte stațiuni din România în funcție de numărul…
20 aprilie 2024