Compania CFR SA anunță semnarea a două contracte pentru modenizarea căii ferate, proiecte în valoare totală de aproximativ 1 miliard de euro.
Compania naţională de căi ferate CFR SA şi asocierea Astaldi SpA – FCC Construccion SA – Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA – SC Thales Systems România SRL au semnat 2 contracte în valoare de 3,45 mld lei pentru reabilitarea secţiunilor feroviare km 614 – Cap Y Bârzava (2a) şi Bârzava (cap Y) – Ilteu (cap Y) (2b), situate pe Axa prioritară TEN-T 22 (Coridorul IV Pan-European) Nürnberg–Praga–Viena–Budapesta–Curtici–Simeria–Braşov–Bucureşti–Constanţa.
Sursa de finanţare pentru execuţia lucrărilor de reabilitare este asigurată din fonduri nerambursabile şi de la bugetul de stat, iar valoarea totală estimată a celor 2 contracte este de 3,453 miliarde lei (fără TVA).
„Vineri am semnat două contracte importante pentru reabilitarea infrastructurii feroviare. Este vorba despre tronsonul km 614 Bârzava secţiunea 2a de pe tronsonul Radna — Simeria şi 2b de la Bârzava la Ilteu. Constructorul este o asociere formată din Astaldi — FCC — Thales Systems România şi alţi subcontractori. Sunt proiecte importante. Sunt aproape 200 de poduri de reabilitat, sunt 60 de kilometri de cale ferată pe traseul nou … un proiect foarte mare care va asigura absorbţia fondurilor europene în proporţie de 50% din planul nostru de absorbţie pe exerciţiul 2014-2020. Urmează alte două contracte importante de aceeaşi anvergură, unde sunt patru loturi. Deci, urmează tronsoanele 2c şi 3 între Ilteu — Gurasada şi Gurasada — Simeria. Unele sunt la faza de contestaţie şi estimăm că până la finele anului în justiţie se va da un verdict asupra situaţiei acestor proiecte şi vom putea semna contractele”, a declarat Marius Chiper, directorul general al CFR SA.
Citește și:
Investițiile în energia eoliană vs. impactul asupra mediului. Ministrul Mediului: „Ar trebui să avem o viziune echilibrată asupra raportului.”
Ministrul Mediului, Mircea Fechet, a vorbit la COP28 Dubai despre provocările sistemice în aprobarea investițiilor în energie regenerabilă.…
10 decembrie 2023
Prima ”clădire verde” de birouri de clasă A din Târgu Mureș și-a schimbat proprietarul
Prima ”clădire verde” de birouri de clasă A din Târgu Mureș, Multinvest Business Center, a fost achiziționată, recent,…
9 decembrie 2023
Primul Ghid pentru Digitalizarea Agriculturii e lansat de tinerii fermieri din Agrinnovator
La București a fost lansat în 7 decembrie 2023, primul Ghid pentru Digitalizarea Agriculturii din România și prima…
9 decembrie 2023
Cine primește bani în urma exproprierilor pentru metroul din Cluj
Companii precum Ursus, Kaufland, Neva Construct, Bilder sau Auto RO apar pe lista cu despăgubiri de 57 milioane…
9 decembrie 2023
NTT DATA Romania a devenit partener digital al Via Transilvanica
Parteneriatul va fi marcat printr-o lansare de carte semnată de “cea mai umblată femeie din lume”. Asociația Tășuleasa…
9 decembrie 2023
Sibiul, mai aproape cu 13 km. Vom avea o variantă cu 4 benzi de 21 km. la DN 7 Pitești – București
Varianta cu 4 benzi pentru care CNAIR va primi de la Comisia Europeană 103 milioane lei este, mai…
9 decembrie 2023
Excelență în sportul sibian: Marius Măldărășanu, cel mai bun antrenor
Primăria Sibiu și-a premiat sportivii pentru rezultatele excelente în sezonul competițional 2021 – 2022. Marius Măldărășanu, antrenorul AFC…
9 decembrie 2023
Rivalitatea în industria AI generează un nou jucător: Gemini de la Google
Google și-a prezentat ultimul model de inteligență artificială, Gemini, poziționându-l ca un jucător important în peisajul competitiv alături…
9 decembrie 2023
Zi de Zi știri economice:
