Eveniment Real Estate Slider

Teraplast cumpără o fabrică de panouri sandwich în Serbia

Grupul Teraplast, unul dintre principalii producători de materiale pentru piaţa construcţiilor şi instalaţiilor, a achiziționat producătorul de panouri sandwich Interlemind din Serbia, valoarea tranzacției fiind de 4,3 milioane de euro, se arată într-o informare către BVB.
Grupul Teraplast va investi anul acesta 11 milioane de euro în Serbia, suma ce include valoarea achiziţiei fabricii, investiţii de 2,7 milioane de euro în dezvoltare şi capital de lucru de 4 milioane euro.
Compania achiziţionată are o capacitate de producţie similară celei a subsidiarei TeraSteel, adică 2,2 milioane mp/an, şi respectiv aceleaşi utilaje. Fabrică de panouri sandwich din Serbia va deservi în principal ţări precum: Serbia, Bulgaria, Macedonia, Bosnia, Croaţia şi Muntenegru, dar şi pieţe secundare precum Ungaria, sudul României şi nordul Greciei. Potrivit estimărilor noastre aceste pieţe au în 2017 un potenţial de 9,6 milioane mp, adică aproximativ 153 milioane euro. Piaţă panourilor din Serbia este estimată la un volum de 2,3 milioane mp, din care producţia locală reprezintă 20%, diferenţa fiind importuri. În comparaţie, în România producţia locală reprezintă aproximativ 80% din total piaţă şi avem 9 fabrici de panouri termoizolante. TeraSteel vinde peste 33% din producţia realizată în România pe pieţele externe.
Dorel Goia, preşedinte al Consiliului de Administraţie Teraplast: „Achiziţia din Serbia face parte din strategia Grupului Teraplast de a creşte volumul vânzărilor şi profitabilitatea. TeraSteel exportă în Serbia, Bulgaria, Muntenegru şi Slovenia de aproximativ doi ani, iar prin fabrică de la Leskovac ne propunem să creştem exponenţial vânzările în zona Balcanilor. Suntem convinşi că Grupul Teraplast poate să devină un exemplu pentru companiile româneşti care până în acest moment nu au avut curajul sau nu au fost încurajate să deschidă fabrici pe pieţele externe. În schimb firmele din Polonia, Rusia sau Ungaria au deschis fabrici în România şi sunt foarte active în zona construcţiilor. Prin cele două achiziţii de anul acesta Grupul Teraplast va ajunge să consume în 2018 capacitatea de producţie a unui combinat mediu, adică peste 70.000 de to de tablă, în valoare de peste 55 milioane euro”.
Grupul Teraplast include compania Teraplast (producător de ţevi, granule şi profile din PVC), subsidiară TeraSteel (producător de panouri sandwich şi structuri metalice zincate), subsidiară Teraglass (producător de ferestre şi uşi din PVC), subsidiară Teraplast Logistic (începând cu iunie 2016 coordonează activităţile logistice ale Grupului) şi Politub (producător de ţevi din polietilenă).
Grupul Teraplast şi-a bugetat pentru anul 2017 o cifra de afaceri de 434,6 milioane lei şi un profit net de 38,1 milioane lei. Valoarea EBITDA estimată în 2017 este de 63,3 milioane lei. În primele trei luni din 2017 Grupul Teraplast a realizat o cifra de afaceri de 66,5 mil. lei, un profit net de 1,6 milioane lei şi EBITDA de 6,6 milioane lei.
Teraplast activează pe pieţele de instalaţii şi amenajări, profile tâmplărie, panouri sandwich şi structuri metalice zincate, tâmplărie termoizolantă şi granule PVC şi deţine poziţii de top pe o mare parte din aceste pieţe. Compania-mama Teraplast este lider de piaţă pe segmentele de canalizări exterioare şi granule, şi este al doilea jucător de pe piaţă de canalizări interioare. Subsidiară TeraSteel este al doilea jucător de pe piaţă de panouri sandwich şi, începând de anul trecut, este liderul pieţei de structuri metalice zincate.

Related posts

Regatul Belgiei deschide un Consultat Onorific la Timișoara

Ionut Oprea

Fondurile europene și Ajutoarele de Stat 2014-2020

Conferința Digital Days 2019, Oradea 25 – 26 octombrie

Traian Dan

Clujul va deveni primul județ care digitalizează integral procesul de plată a taxelor și impozitelor locale.

Transilvania Business

Bucharest – skyline transformation 2025: One option? Or more united temptations?

Ionut Oprea

Emerging Europe Recognises its Champions at London Awards Ceremony

Ionut Oprea

Află cum să răspunzi provocărilor unei activități economice în mediul virtual la webinariile „Afacerea ta în mediul online”

Papuc Irina

Stein & Partner anunță parteneriatul cu rețeaua globală Signium

Papuc Irina

HAGAG – autorizație de construcție pentru H ELIADE 9 RESIDENCE

Papuc Irina

Ariston Thermo România deschide cel mai modern showroom din nord-vestul țării

Ligia Voro

Duminică, 21 iunie 2020, se deschide Centura Oradiei pentru trafic ușor

Traian Dan

Immochan finalizează faza a doua a Coresi Business Park în 2018 și continuă dezvoltarea

Ionut Oprea

The company Facilities Management Services forecasts a 115% increase in turnover for 2018

redactia

CTP își consolidează poziția de cel mai mare proprietar de parcuri logistice din zona capitalei

Ionut Oprea

Dent Estet, investiție de 2 milioane de euro la Sibiu. „Aducem cele mai noi tehnologii din domeniul dentar din lume”

redactia

Deloitte Romania a încheiat parteneriate cu Druid, Future WorkForce și RPAbox

Traian Dan

Globalworth lansează campania I MISS MY OFFICE în Polonia și România

Nicolae Pop

Bistriţa-Năsăud: Investiţie de 14,5 mil. euro pentru modernizarea a peste 40 km de drumuri judeţene

Stefana Muresan

Rebranding Andreea Cojoc: antreprenor „Mon petit Jo”

Ioan Sandor

S-a lansat Digitaliada – soluție interactivă de învățare și testare online

Traian Dan

Teodosescu, Tulbure și Mik, noua conducere a AOR

Tranzacții cu birouri de 164 de milioane de euro la Cluj

Nora Dumitrescu

Mediul Adaptiv de Lucru

Stefana Muresan

40 Belgian students from Ghent University choose Brasov and Bucharest for an entrepreneurial bootcamp : a true first event

Stefana Muresan

Leave a Comment