Cum a evoluat piața imobiliară clujeană în ultimii ani, prezentarea proiectului multifuncțional Platinia, o altă interpretare a conceptului de smart city, devenirea arhitecturii de la clădind pentru zei la a construi pentru viitor sunt temele care au captat atenția celor câteva zeci de participanți în prima zi a Conferințelor Transilvania Open 4 Business, desfășurate între 18-20 mai, la SunGarden Golf & Spa Resort.
Primul proiect Platinia a fost lansat în urmă cu cinci ani, când piața dădea semne de revenire ușoară, însă apetitul clienților pentru achiziții era mult temperat, iar cumpărătorii învățaseră ceva din criza imobiliară: să se documenteze, să fie mai bine informați și să fie mai pretențioși.
“În acest context nu foarte ospitalier, întrebarea era cum poți intra pe piață, pe o poziție de top și să te deosebești de celelalte proiecte? Soluția a venit firesc, ca răspuns al cererii neacoperite suficient la momentul respectiv. Am observat că în zona centrală nu există foarte multe apartamente noi. În al doilea rând am observat o dorință reală a cumpărătorilor pentru construcții de calitate, realizate cu materiale de construcții de calitate. În al treilea rând am observat că serviciile oferite de constructori se termină odată cu vânzarea apartamentelor. În al patrulea rând intervenea impactul vizual, care este, într-adevăr, subiectiv, dar cred că o arhitectură curată și corectă nu displace nimănui. Nu în ultimul rând era alegerea mixului de funcțiuni, care în multe cazuri nu era cel mai fericit”, a punctat Oana Bănuț, Director Marketing, Platinia, în deschiderea prezentării “Platinia – 5 ani de evoluție. Piața imobiliară din perspectiva dezvoltatorului”.
Direcția de dezvoltare și conceptul proiectelor Platinia erau conturate: apartamente în zona centrală, construite cu materiale de calitate, cu o arhitectură armonioasă, cu o bună încadrare urbanistică și cu un pachet de servicii dedicate locatarilor.
Primul proiect a fost ridicat pe strada Dorobanților 33, 35, 37, Platinia Lounge Residence, un ansamblu cu funcțiuni mixte – rezidențial, comercial și birouri -, locatarii beneficiind de un pachet de servicii dedicate – serviciul de concierge hotelier, un lounge de primire amenajat la intrarea fiecărui corp rezidențial, serviciu de pază 24 de ore din 24, parking subteran și card de membru al comunității Platinia. Proiectul a fost vândut înainte de finalizare.
A urmat al doilea proiect, similar primului, Platinia Elite Residence, pe strada Constanța nr. 12.
Cele două proiecte înseamnă 175 apartamente, peste 7000 mp închiriabili de birouri și 2000 mp spații comerciale.
În 2015, anul relansării pieței imobiliare este anul în care dezvoltatorul Platinia a descoperit noua locație, a fostei Fabrici de bere Ursus, 55.000 mp construiți și o valoare a investiției care depășește 25 milioane de euro. Mixul de funcțiuni este rezidențial, galerie comercială și, în premieră, zonă de hotel. Proiectul va fi dezvoltat în două etape, prima având termen acest an.
Ligia VORO
Citește și:
Puterea leului, expusă în capitala culturală a Transilvaniei
În inima orașului Sibiu, într-un cadru istoric remarcabil, Banca Națională a României și Muzeul Național Brukenthal aduc împreună…
24 aprilie 2024
Concurs Internațional de Atelaje pe pășunea Berkeș din comuna Oșorhei
Peste 160 de cai și 41 de atelaje din șapte țări vor concura în acest weekend la Pășunea…
24 aprilie 2024
Promelek va miza pe soluțiile de energie regenerabilă în 2024
În contextul unui interes global crescut pentru soluții de sustenabilitate, compania Promelek XXI Cluj, unul dintre principalii jucători…
24 aprilie 2024
Edilul Becleanului, inclus între managerii de succes ai României
Nicolae Moldovan a fost premiat în cadrul Galei Capital Excelență în Management, ediția 2024. “Anul 2023 a fost…
24 aprilie 2024
Get to know the 50 most influential people in Romanian real estate
Property Forum is excited to announce the fourth edition of its annual listing of the 50 most influential people in…
24 aprilie 2024
Dr. Adriana Cioca, managing director Artemis România, a fost aleasă președinte al Camerei de Comerț Elveția-România
Antreprenorii și investitorii români și elvețieni, membri ai Camerei de Comerț Elveția-România (CCE-R), au ales un nou Consiliu…
24 aprilie 2024
Companiile PPC din România își dezvăluie noua identitate de brand
Grupul de companii PPC din România a demarat recent prima sa campanie de imagine, marcând astfel trecerea la…
24 aprilie 2024
Chic Bijoux și Apidava, liderii Ardealului din BVB Arena
Regiunea Transilvaniei are două companii reprezentate în catalogul pe 2023 al afacerilor antreprenoriale de succes: Chic Bijoux și…
24 aprilie 2024