Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Expansiunea imobiliară în Cluj-Napoca. Studiu Coldwell Banker Transilvania

Cum a evoluat piața imobiliară clujeană în ultimii ani, prezentarea proiectului multifuncțional Platinia, o altă interpretare a conceptului de smart city, devenirea arhitecturii de la clădind pentru zei la a construi pentru viitor sunt temele care au captat atenția celor câteva zeci de participanți în prima zi a Conferințelor Transilvania Open 4 Business, desfășurate între 18-20 mai, la SunGarden Golf & Spa Resort.
 
Anamaria Burcă, Managing Partner, Coldwell Banker Transilvania, a luat pulsul pieței din municipiul care ne-a găzduit pentru trei zile în prezentarea “Market Beat Cluj-Napoca”.
Piața rezidențială din Cluj-Napoca, a doua ca dezvoltare după cea din Capitală, a suferit transformări spectaculoase în ultimii ani, consideră Anamaria Burcă, ceea ce se reflectă în valoarea tranzacțiilor din ultimii trei ani, după alți trei ani, 2011-2013, de scădere a prețurilor locuințelor, mult mai puțin accentuată față de trendul descrescător cunoscut de București.
“Începând din august 2015 august au început să vină veștile bune și să simțim puțină activitate în piața rezidențială. Am avut o creștere de 13 % între august 2015-aprilie 2016, creșterea este enormă, pentru că sunt valori mari, raportat, spre exemplu, la prețul unui apartament de 3 camere, de 86.000 de euro, care a fost luat în calcul în studiu”, a punctat Managing Partner, Coldwell Banker Transilvania.
Creșterea a fost generată de limitarea creditării în euro prin Prima Casă și scăderea dobânzii la creditele ipotecare în lei, de asemenea a fost înregistrat un salt al cererii. Nici legea dării în plată, adoptată în luna mai, nu a destabilizat prea mult piața, pentru că băncile după ce au sărit de la un avans de 15 % solicitat clienților la unul de 40 %, în toamnă, împrumuturile erau, din nou, acordate cu 15-20 % avans.
În studiul Coldwell Banker Transilvania a mai fost observată o tendință nouă începând cu 2016, și anume creșterea interesului pentru pentru apartamentele finisate, la cheie, care trebuie raportată la un alt aspect, și anume diversificarea a profilului clienților. Până atunci, cele mai multe locuințe se vindeau semifinisate.
Zonele cele mai căutate rămâne Floreștiul pentru mass-market, Bună Ziua care are și logistică, facilități și servicii, are tot ce are nevoie un cartier de tineri, zona Iulius Mall – Facultatea de Știinte Economice și Gestiunea Afacerilor, din cadrul Universității Babeș Bolyai, cartierul între lacuri și, în ultimul timp, zona Sopor. “Proiectul Primăriei de a dezvolta în apropiere Baza Sportivă Gheorgheni a adus la o explozie în această zonă (n.a. Zona Sopor), astfel că în acea zonă avem un proiect de în jur de 2500 de apartamente”, a explicat Anamaria Burcă.
Gradul de absorbție al locuințelor noi, deși se construiește foarte mult, este de 95 %, explicațiile fiind multiple: a crescut foarte mult numărul tinerilor cu venituri peste medie, apetitul pentru investiții imobiliare în Cluj-Napoca, percepută ca o capitală de regiune etc. Randamentul pe rezidențial în Cluj atinge chiar și 8 %.
Ligia VORO

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Transparenţa pe piaţa imobiliară, în viziunea Veridio

Articolul următor

Living in luxury by Platinia

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share