Analize Cluj Real Estate Slider

Expansiunea imobiliară în Cluj-Napoca. Studiu Coldwell Banker Transilvania

Cum a evoluat piața imobiliară clujeană în ultimii ani, prezentarea proiectului multifuncțional Platinia, o altă interpretare a conceptului de smart city, devenirea arhitecturii de la clădind pentru zei la a construi pentru viitor sunt temele care au captat atenția celor câteva zeci de participanți în prima zi a Conferințelor Transilvania Open 4 Business, desfășurate între 18-20 mai, la SunGarden Golf & Spa Resort.
 
Anamaria Burcă, Managing Partner, Coldwell Banker Transilvania, a luat pulsul pieței din municipiul care ne-a găzduit pentru trei zile în prezentarea “Market Beat Cluj-Napoca”.
Piața rezidențială din Cluj-Napoca, a doua ca dezvoltare după cea din Capitală, a suferit transformări spectaculoase în ultimii ani, consideră Anamaria Burcă, ceea ce se reflectă în valoarea tranzacțiilor din ultimii trei ani, după alți trei ani, 2011-2013, de scădere a prețurilor locuințelor, mult mai puțin accentuată față de trendul descrescător cunoscut de București.
“Începând din august 2015 august au început să vină veștile bune și să simțim puțină activitate în piața rezidențială. Am avut o creștere de 13 % între august 2015-aprilie 2016, creșterea este enormă, pentru că sunt valori mari, raportat, spre exemplu, la prețul unui apartament de 3 camere, de 86.000 de euro, care a fost luat în calcul în studiu”, a punctat Managing Partner, Coldwell Banker Transilvania.
Creșterea a fost generată de limitarea creditării în euro prin Prima Casă și scăderea dobânzii la creditele ipotecare în lei, de asemenea a fost înregistrat un salt al cererii. Nici legea dării în plată, adoptată în luna mai, nu a destabilizat prea mult piața, pentru că băncile după ce au sărit de la un avans de 15 % solicitat clienților la unul de 40 %, în toamnă, împrumuturile erau, din nou, acordate cu 15-20 % avans.
În studiul Coldwell Banker Transilvania a mai fost observată o tendință nouă începând cu 2016, și anume creșterea interesului pentru pentru apartamentele finisate, la cheie, care trebuie raportată la un alt aspect, și anume diversificarea a profilului clienților. Până atunci, cele mai multe locuințe se vindeau semifinisate.
Zonele cele mai căutate rămâne Floreștiul pentru mass-market, Bună Ziua care are și logistică, facilități și servicii, are tot ce are nevoie un cartier de tineri, zona Iulius Mall – Facultatea de Știinte Economice și Gestiunea Afacerilor, din cadrul Universității Babeș Bolyai, cartierul între lacuri și, în ultimul timp, zona Sopor. “Proiectul Primăriei de a dezvolta în apropiere Baza Sportivă Gheorgheni a adus la o explozie în această zonă (n.a. Zona Sopor), astfel că în acea zonă avem un proiect de în jur de 2500 de apartamente”, a explicat Anamaria Burcă.
Gradul de absorbție al locuințelor noi, deși se construiește foarte mult, este de 95 %, explicațiile fiind multiple: a crescut foarte mult numărul tinerilor cu venituri peste medie, apetitul pentru investiții imobiliare în Cluj-Napoca, percepută ca o capitală de regiune etc. Randamentul pe rezidențial în Cluj atinge chiar și 8 %.
Ligia VORO

Related posts

Why is Turkey a hotspot for investors?

Ionut Oprea

Oxygen – prima agenție națională de comunicare ce își deschide birou la Cluj-Napoca

Stefana Muresan

Daniel Metz, CEO NTT DATA Romania: Am atins la sfârșitul acestui an fiscal o cifră de afaceri de 72.17 mil. euro, în creștere cu 25.6%

Stefana Muresan

Galleria Mall Arad, planuri de relansare

Stefana Muresan

The MIPIM 2020 finalists

Ionut Oprea

Internet 4G gratuit de la Telekom Romania pentru profesori, elevi şi părinţi

Traian Dan

Acord cadru pentru serviciile topografice si de cadastru privind imobilele din domeniul public si privat al Clujului

Stefana Muresan

HAGAG demarează lucrările la H VICTORIEI 109

Stefana Muresan

Parcarea subterană de pe strada Independenței din Oradea spre final

Traian Dan

Cum stimulăm tinerii să se implice în viața comunității lor?

Nicolae Pop

Rețeaua de servicii medicale Regina Maria a cumpărat Kinetic Sport & Medicine, cu unități în București și Cluj

Stefana Muresan

La Timişoara a fost finalizat un nou complex imobiliar, în valoare de 10 milioane de euro, realizat de un grup de investiţii din Cluj

Robert Bloancă

Castelului Banffy din Răscruci, restaurat cu fonduri europene

Stefana Muresan

Licitație de 3.8 milioane euro, fonduri europene, pentru cel mai mare parc din Cluj-Napoca

Stefana Muresan

Ducfarm, cifră de afaceri de peste 125 de milioane de lei în 2016

Stefana Muresan

EBC Cluj-Napoca: Think Different. Think like an ELITE Woman

Stefana Muresan

Cum a ajuns o companie românească la un nivel de invidiat în business-ul feroviar

Stefana Muresan

Se deschide cea mai frumoasă autostradă din România

redactia

Etem țintește proiecte noi

Stefana Muresan

Clujul, Bihorul şi Maramureşul, judeţele preferate de turişti în regiunea de Nord-Vest

Stefana Muresan

Târgul de Cariere – Peste 100 de companii angajează la Cluj

Stefana Muresan

Immofinanz & CA Immo – the merger

Conformarea la GDPR, urmărită prin investigații de către autoritățile de protecția datelor din UE

Nicolae Pop

Fomco Group, un business care se clădește constant. De 15 ani.

Stefana Muresan

Leave a Comment