Agricultura Antreprenori Cluj Lideri si afaceri Slider

AgroTransilvania Cluster. De la emergență la specializare inteligentă

Branduri de succes, create în Transilvania, și cum se construiește povestea din jurul unui brand au fost temele principale care au definit cea de-a doua conferință organizată de revista Transilvania Business. Ne-au încântat cu poveștile lor manageri și proprietari de afaceri din domeniile IT, energie, agricultură, curierat sau cercetare-dezvoltare. Consultanți din domeniul brandingului ne-au oferit și instrumentele uzitate în construcția unui brand, iar specialiștii în proprietate intelectuală ne-au arătat cum să ne protejăm o marcă.
 
Felix Arion, managerul AgroTransilvania Cluster, a mărturisit că România și Uniunea Europeană au forțat clusterul AgroTransilvania, înființat în 2013, să sară câteva etape, să se maturizeze și să se bată cu francezii și alte naționalități cu o experiență de 20 de ani în clustere, pe inovare și specializare inteligentă.
“În acest sens, sigur, noi în momentul de față avem ca și misiune să devenim un pol integrator, astfel încât, în domeniul agro-industrial, lumea să se refere la AgroTransilvania Cluster ca la cel mai important actor de pe piața regională”, a subliniat Felix Arion.
Clusterul are astăzi 70 de membri, pornind la începuturi cu 20, și s-a extins din Cluj spre Nord-Vestul țării și puțin din București, și anume cu organizatorul Târgului Agraria.
Ideea a fost simplă, și anume să fie creat un lanț de valoare, astfel încât micii producători să nu bântuie în căutarea pieței de desfacere. În momentul de față, AgroTransilvania Cluster are întreg lanțul de valoare, inclusiv elemente catalizatoare, cum sunt centrele de cercetare, trei universități, Primăria Cluj-Napoca, Consiliul Județean Cluj și o firmă prin intermediul căreia sunt vândute produsele micilor producători, cu două puncte de vânzare în Iulius Mall și în Polus Center.
“Am beneficiat între 2013-2015 de un proiect în valoare de aproximativ 200 de mii de euro, prin POSCCE, prin care ne-am crescut imaginea, marca și toate elementele”, a mai spus acesta.
Cum deja sublinia Felix Arion, în 2013 s-a schimbat optica, iar de la emergență, clusterul a sărit direct la specializare inteligentă și inovare, fiind implicat în mai multe proiecte cu finanțare europeană, proiecte pe PNDR etc.
Felix Arion a mai amintit de proiectul privind dezvoltarea a șapte laboratoare care să poată certifica produsele până la nivel de ADN. Proiectul este în valoare de peste 4 milioane de euro, și este dezvoltat împreună cu USAMV Cluj și INCDTIM. “Ce încercăm noi să facem este ca în momentul de față prin marca respectivă, AgroTransilvania Cluster, să garantăm în fața consumatorilor că produsele respective corespund și sunt ceea ce ne dorim, astfel încât consumatorii să nu se simtă, știu eu, înșelați de ceea ce consumă. Mai mult ne dorim să devenim un organism de certificare la nivel european”, a conchis Felix Arion.
Ligia VORO

Related posts

Radu Ștefan Oprea, ministrul MMACA: „Ne dorim o dezvoltare și dăm un impuls firmelor ca să revenim pe anumite piețe tradiționale”

redactia

Corteva Agriscience a inaugurat o nouă unitate de ambalare în Cernay, Franța

Ligia Voro

Clujul și Timișoara, cele mai eficiente orașe din România în lupta împotriva poluării

redactia

Prima sesiune a Școlii Internaționale de Programare și Robotică LOGISCOOL 

Ligia Voro

FOTO: Maurer Imobiliare a demarat lucrările pentru ansamblul Maurer Residence Târgu Mureș

redactia

Clujenii de la Fortech, câștigători în competiția pentru birourile viitorului

Nora Dumitrescu

Cum avansează lucrările pe lotul de 17,9 km, între Câmpia Turzii și Târgu Mureș

Stefana Muresan

Valer Blidar – industriaș, bancher și viticultor la Tohani. Povestea fiului ultimului luptător anticomunist răpus de Securitate

redactia

WESSLING România a lansat noua versiune a site-ului

Ligia Voro

2,2 miliarde euro din fonduri europene, pentru agricultură

Stefana Muresan

“Silicon Valley-ul Europei”, inexistent în topul global al inovării

Nora Dumitrescu

Alba: Producătorul Agra’s țintește 20 mil. de euro din mezeluri

Stefana Muresan

Centura Metropolitană a Clujului, variante de traseu. Cost final estimat – 250 milioane de euro

redactia

Accor and AXA launch a strategic partnership to offer unique medical assistance in hotels worldwide

Papuc Irina

Maramureșenii de la Taparo propun producătorilor de mobilă un material realizat din plante tehnice

Stefana Muresan

MADR: Peste 5.000 de crescători și 188 de furnizori, înregistrați în programul de susținere a raselor de porci Mangaliţa şi Bazna

Stefana Muresan

Loturile 3 şi 4 ale Autostrăzii Lugoj – Deva: lucrările vor fi finalizate la termen

Stefana Muresan

O antreprenoare din Alba rulează 8 milioane de lei cu o fabrică de asamblare a cablurilor

Stefana Muresan

Creație într-un centru de design. IRIS Design

Ligia Voro

STIRIXIS GROUP inovează în design-ul spațiilor de birouri

Ligia Voro

CFR Infrastructură a deschis zeci de șantiere în Regionala Cluj

Nora Dumitrescu

UNTOLD, sprijin pentru prima trecere de pietoni cu marcaj orizontal 3D

Ligia Voro

Hirschmann România. 10 ani de performanțe

Ligia Voro

Lucrările la sectorul 2 al DN 76 Oradea – Deva, executate în proporție de 55%

Traian Dan

Leave a Comment