Branduri de succes, create în Transilvania, și cum se construiește povestea din jurul unui brand au fost temele principale care au definit cea de-a doua conferință organizată de revista Transilvania Business. Ne-au încântat cu poveștile lor manageri și proprietari de afaceri din domeniile IT, energie, agricultură, curierat sau cercetare-dezvoltare. Consultanți din domeniul brandingului ne-au oferit și instrumentele uzitate în construcția unui brand, iar specialiștii în proprietate intelectuală ne-au arătat cum să ne protejăm o marcă.
Felix Arion, managerul AgroTransilvania Cluster, a mărturisit că România și Uniunea Europeană au forțat clusterul AgroTransilvania, înființat în 2013, să sară câteva etape, să se maturizeze și să se bată cu francezii și alte naționalități cu o experiență de 20 de ani în clustere, pe inovare și specializare inteligentă.
“În acest sens, sigur, noi în momentul de față avem ca și misiune să devenim un pol integrator, astfel încât, în domeniul agro-industrial, lumea să se refere la AgroTransilvania Cluster ca la cel mai important actor de pe piața regională”, a subliniat Felix Arion.
Clusterul are astăzi 70 de membri, pornind la începuturi cu 20, și s-a extins din Cluj spre Nord-Vestul țării și puțin din București, și anume cu organizatorul Târgului Agraria.
Ideea a fost simplă, și anume să fie creat un lanț de valoare, astfel încât micii producători să nu bântuie în căutarea pieței de desfacere. În momentul de față, AgroTransilvania Cluster are întreg lanțul de valoare, inclusiv elemente catalizatoare, cum sunt centrele de cercetare, trei universități, Primăria Cluj-Napoca, Consiliul Județean Cluj și o firmă prin intermediul căreia sunt vândute produsele micilor producători, cu două puncte de vânzare în Iulius Mall și în Polus Center.
“Am beneficiat între 2013-2015 de un proiect în valoare de aproximativ 200 de mii de euro, prin POSCCE, prin care ne-am crescut imaginea, marca și toate elementele”, a mai spus acesta.
Cum deja sublinia Felix Arion, în 2013 s-a schimbat optica, iar de la emergență, clusterul a sărit direct la specializare inteligentă și inovare, fiind implicat în mai multe proiecte cu finanțare europeană, proiecte pe PNDR etc.
Felix Arion a mai amintit de proiectul privind dezvoltarea a șapte laboratoare care să poată certifica produsele până la nivel de ADN. Proiectul este în valoare de peste 4 milioane de euro, și este dezvoltat împreună cu USAMV Cluj și INCDTIM. “Ce încercăm noi să facem este ca în momentul de față prin marca respectivă, AgroTransilvania Cluster, să garantăm în fața consumatorilor că produsele respective corespund și sunt ceea ce ne dorim, astfel încât consumatorii să nu se simtă, știu eu, înșelați de ceea ce consumă. Mai mult ne dorim să devenim un organism de certificare la nivel european”, a conchis Felix Arion.
Ligia VORO
Citește și:
STIHL a pus piatra de temelie a noii fabricii de baterii din Eurobusiness Park 1 Oradea
Investiția de 125 de milioane de euro este cea mai mare din parcurile industriale din Oradea, Stihl dorind…
29 martie 2024
Ryanair atacă Wizz la Cluj. “Ei se restrâng, noi ne extindem”
Operatorul low-cost din Irlanda a pornit ofensiva de vară asupra companiei concurente din Ungaria pe Aeroportul Internațional Avram…
29 martie 2024
BT creditează TeraPlast cu 13 milioane € ca să cumpere grupul Freiler
Holdingul TeraPlast a încheiat achiziția grupului Wolfgang Freiler, intrând în proprietatea companiilor WF Kunststoff Handels, Wolfgang Freiler &…
28 martie 2024
Consiliul Concurenței cu investigațiile pe masă în fața antreprenorilor bihoreni
Puține sunt instituțiile de stat care fac publice numele firmelor sancționate pentru diferite practici ilegale. Consiliul Concurenței este…
28 martie 2024
Liber la investiții de 175 de milioane de euro pentru DEER
Consiliul de Administrație al grupului Electrica a aprobat valoarea consolidată a planul de investiții pentru 2024, de 1,12…
28 martie 2024
De ce a venit SWISS la Cluj. “Acest oraș generează dezvoltarea României”
Sosirea SWISS International Air Lines și intrarea Aeroportului Internațional Cluj (AIAIC) în Spațiul Schengen vor contribui la creșterea…
28 martie 2024
Start cu Poliția în pole position pe DX16 Centura Oradea – Autostrada Transilvania
Joi, 28 martie 2024, în jurul orei 15:00, s-a deschis circulația pe DEx16 (Centura Oradea-A3), județul Bihor. Acest…
28 martie 2024
Clujul va avea treceri iluminate pentru pietoni pe drumurile județene
Fondurile vor fi asigurate cu ajutorul finanțării europene atrase de către instituția județeană. Consiliul Județean (CJ) Cluj a…
28 martie 2024