Agricultura Antreprenori Cluj Lideri si afaceri Slider

AgroTransilvania Cluster. De la emergență la specializare inteligentă

Branduri de succes, create în Transilvania, și cum se construiește povestea din jurul unui brand au fost temele principale care au definit cea de-a doua conferință organizată de revista Transilvania Business. Ne-au încântat cu poveștile lor manageri și proprietari de afaceri din domeniile IT, energie, agricultură, curierat sau cercetare-dezvoltare. Consultanți din domeniul brandingului ne-au oferit și instrumentele uzitate în construcția unui brand, iar specialiștii în proprietate intelectuală ne-au arătat cum să ne protejăm o marcă.
 
Felix Arion, managerul AgroTransilvania Cluster, a mărturisit că România și Uniunea Europeană au forțat clusterul AgroTransilvania, înființat în 2013, să sară câteva etape, să se maturizeze și să se bată cu francezii și alte naționalități cu o experiență de 20 de ani în clustere, pe inovare și specializare inteligentă.
“În acest sens, sigur, noi în momentul de față avem ca și misiune să devenim un pol integrator, astfel încât, în domeniul agro-industrial, lumea să se refere la AgroTransilvania Cluster ca la cel mai important actor de pe piața regională”, a subliniat Felix Arion.
Clusterul are astăzi 70 de membri, pornind la începuturi cu 20, și s-a extins din Cluj spre Nord-Vestul țării și puțin din București, și anume cu organizatorul Târgului Agraria.
Ideea a fost simplă, și anume să fie creat un lanț de valoare, astfel încât micii producători să nu bântuie în căutarea pieței de desfacere. În momentul de față, AgroTransilvania Cluster are întreg lanțul de valoare, inclusiv elemente catalizatoare, cum sunt centrele de cercetare, trei universități, Primăria Cluj-Napoca, Consiliul Județean Cluj și o firmă prin intermediul căreia sunt vândute produsele micilor producători, cu două puncte de vânzare în Iulius Mall și în Polus Center.
“Am beneficiat între 2013-2015 de un proiect în valoare de aproximativ 200 de mii de euro, prin POSCCE, prin care ne-am crescut imaginea, marca și toate elementele”, a mai spus acesta.
Cum deja sublinia Felix Arion, în 2013 s-a schimbat optica, iar de la emergență, clusterul a sărit direct la specializare inteligentă și inovare, fiind implicat în mai multe proiecte cu finanțare europeană, proiecte pe PNDR etc.
Felix Arion a mai amintit de proiectul privind dezvoltarea a șapte laboratoare care să poată certifica produsele până la nivel de ADN. Proiectul este în valoare de peste 4 milioane de euro, și este dezvoltat împreună cu USAMV Cluj și INCDTIM. “Ce încercăm noi să facem este ca în momentul de față prin marca respectivă, AgroTransilvania Cluster, să garantăm în fața consumatorilor că produsele respective corespund și sunt ceea ce ne dorim, astfel încât consumatorii să nu se simtă, știu eu, înșelați de ceea ce consumă. Mai mult ne dorim să devenim un organism de certificare la nivel european”, a conchis Felix Arion.
Ligia VORO

Related posts

S IMMO AG: positive result – despite COVID-19

Ionut Oprea

CBRE: Dezvoltarea accelerată a Clujului atrage interes și pentru zonele învecinate

Ligia Voro

351 de cereri de finanțare au fost depuse în Programul „Innotech Student”

Traian Dan

Producătorul italian de electrocasnice De’Longhi angajează 108 oameni pentru fabrica din Jucu

Stefana Muresan

Proiecte cu finanțare UE în valoare de 370 milioane de euro la Oradea

Traian Dan

CONAF propune Guvernului să ia măsuri pentru sprijinirea mediul de afaceri: acces gratuit la utilitățile publice pentru minim 90 de zile

Papuc Irina

Clujana își face rețea în Transilvania. Va deschide magazine la Sibiu și Bistrița

Nora Dumitrescu

Daimler își extinde rețeaua globală de producție remanufactură prin deschiderea unei noi facilități de remanufacturare în România

redactia

Inginerii din Cluj se mută la Brașov pentru salariile de la Autoliv

redactia

Revista Vinul.Ro apare lunar în română și engleză, cu recomandări de locuri, oameni și gusturi bune

Stefana Muresan

Ambasadorul Italiei în România: Fraternitatea româno-italiană are rădăcini adânci, istorice

Stefana Muresan

Dotări de 2,5 milioane de euro pentru Spitalul Municipal Dr. Gavril Curteanu

Traian Dan

Acord comercial semnat între Corteva Agriscience™ și Pro Farm Technologies

Ligia Voro

Residential neighbourhoods and transportation – Sibiu: the city of investors and mobility

Stefana Muresan

Exportator de viţei din Timişoara îşi face fermă de 2,6 mil. euro, fonduri europene

Stefana Muresan

Comitetul Consultativ pentru Antreprenoriat, un pas în intensificarea dialogului cu mediul de afaceri

Stefana Muresan

FOTO: Promisiuni de încă 33,5 km din Autostrada Transilvania

Ligia Voro

UBB Cluj-Napoca este prima universitate din România în Top Shanghai 2018

Stefana Muresan

Blajul, punct de referință pe harta apiculturii din Europa

Stefana Muresan

Inima.bio, primul brand Bio românesc care reprezintă mai mulţi producători locali

Stefana Muresan

Fermierii afectați de secetă pot solicita, începând de azi, ajutor de la stat

Traian Dan

Fabricile de mobilă din Ardeal și-au făcut strategia la Colibița

Nora Dumitrescu

USAMV Cluj Napoca – prima platformă on-line de consultanță agricolă din România

Stefana Muresan

Oradea licitează execuția parcării de tip park and ride din Piața Emanului Gojdu

Traian Dan

Leave a Comment