Branduri de succes, create în Transilvania, și cum se construiește povestea din jurul unui brand au fost temele principale care au definit cea de-a doua conferință organizată de revista Transilvania Business. Ne-au încântat cu poveștile lor manageri și proprietari de afaceri din domeniile IT, energie, agricultură, curierat sau cercetare-dezvoltare. Consultanți din domeniul brandingului ne-au oferit și instrumentele uzitate în construcția unui brand, iar specialiștii în proprietate intelectuală ne-au arătat cum să ne protejăm o marcă.
Felix Arion, managerul AgroTransilvania Cluster, a mărturisit că România și Uniunea Europeană au forțat clusterul AgroTransilvania, înființat în 2013, să sară câteva etape, să se maturizeze și să se bată cu francezii și alte naționalități cu o experiență de 20 de ani în clustere, pe inovare și specializare inteligentă.
“În acest sens, sigur, noi în momentul de față avem ca și misiune să devenim un pol integrator, astfel încât, în domeniul agro-industrial, lumea să se refere la AgroTransilvania Cluster ca la cel mai important actor de pe piața regională”, a subliniat Felix Arion.
Clusterul are astăzi 70 de membri, pornind la începuturi cu 20, și s-a extins din Cluj spre Nord-Vestul țării și puțin din București, și anume cu organizatorul Târgului Agraria.
Ideea a fost simplă, și anume să fie creat un lanț de valoare, astfel încât micii producători să nu bântuie în căutarea pieței de desfacere. În momentul de față, AgroTransilvania Cluster are întreg lanțul de valoare, inclusiv elemente catalizatoare, cum sunt centrele de cercetare, trei universități, Primăria Cluj-Napoca, Consiliul Județean Cluj și o firmă prin intermediul căreia sunt vândute produsele micilor producători, cu două puncte de vânzare în Iulius Mall și în Polus Center.
“Am beneficiat între 2013-2015 de un proiect în valoare de aproximativ 200 de mii de euro, prin POSCCE, prin care ne-am crescut imaginea, marca și toate elementele”, a mai spus acesta.
Cum deja sublinia Felix Arion, în 2013 s-a schimbat optica, iar de la emergență, clusterul a sărit direct la specializare inteligentă și inovare, fiind implicat în mai multe proiecte cu finanțare europeană, proiecte pe PNDR etc.
Felix Arion a mai amintit de proiectul privind dezvoltarea a șapte laboratoare care să poată certifica produsele până la nivel de ADN. Proiectul este în valoare de peste 4 milioane de euro, și este dezvoltat împreună cu USAMV Cluj și INCDTIM. “Ce încercăm noi să facem este ca în momentul de față prin marca respectivă, AgroTransilvania Cluster, să garantăm în fața consumatorilor că produsele respective corespund și sunt ceea ce ne dorim, astfel încât consumatorii să nu se simtă, știu eu, înșelați de ceea ce consumă. Mai mult ne dorim să devenim un organism de certificare la nivel european”, a conchis Felix Arion.
Ligia VORO
Citește și:
Alte 16 platforme de deșeuri vor fi construite în județul Bihor, 32 în total
În ședința ordinară de joi, 18 august, Consiliul Județean Bihor a aprobat asocierea cu 15 primării din județ…
18 august 2022
Zilele Culturii Maghiare la Oradea
Acest sfârșit de săptămână aduce în Piața Unirii și în Cetatea Oradea, o nouă ediție a evenimentului Zilele…
18 august 2022
Grupul PM alege proiectul ELI Park 3 pentru noul hub de distribuție din zona București
Grupul PM, producător şi distribuitor de produse tehnice şi accesorii pentru tâmplărie termoizolantă, își dezvolta activitatea pe piața…
18 august 2022
WDP a achiziționat Arad Business Park, tranzacție Colliers
Parcul industrial Arad Business Park, cu o suprafață totală de aproximativ 42.000 metri pătrați, a fost achiziționat de…
18 august 2022
CBRE: Aproximativ 500.000 mp de spații logistice au fost închiriate în prima jumătate a anului 2022
Aproximativ jumătate de milion de mp de spații logistice au fost închiriate la nivel de țară în primul…
18 august 2022
EXPO REAL: Exhibitor number up 50 percent
Over 1,900 exhibitors registered Innovative solutions concentrated in Hall A3 Overarching topics: ESG, housing, interest rate policy, climate…
18 august 2022
Sameday, noul chiriaș Business Park Ștefănești
Globalworth și CATTED anunță un nou chiriaș pentru proiectul Business Park Ștefănești. Sameday, unul dintre liderii pieței de…
18 august 2022
Școala de vară: logistică și supply chain
ARILOG (Asociația Română de Logistică) organizează, în perioada 16 – 25 august 2022, Școala de Vară ARILOG, un…
18 august 2022
Zi de Zi știri ecoomice:
VIDEO: Dani Oțil, impresionat de ”Cocoșul de Aur” din Târgu Mureș
Îndrăgitul om de televiziune Dani Oțil, […]
17 august 2022
Atelier nou de producție peleți, în Crăciunești
Conducerea societății Hardy Market & Drink […]
16 august 2022
Evoluția acțiunilor Romgaz la BVB, în Semestrul I 2022
În Semestrul I al exercițiului financiar 2022, […]
15 august 2022
Despăgubiri pentru zboruri anulate sau întârziate. Noutăți de pe piața operatorilor aerieni
Cum cei mai multi fie sunteti deja in concediu […]
14 august 2022
Romgaz, bilanț fabulos pentru Semestrul I 2022. Cine conduce sucursalele mureșene
Conducerea Societății Naționale de Gaze […]
14 august 2022
Licitație pentru mai multe spații comerciale din piețele târgumureșene
SC Administrator Imobile și Piețe SRL scoate […]
14 august 2022
Fabrică de înghețată, de vânzare în Sângeorgiu de Mureș
Corpul Executorilor Bancari BRD a demarat, în […]
13 august 2022