Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Asociația Crișana. Să mâncăm gustos și sănătos.

Branduri de succes, create în Transilvania, și cum se construiește povestea din jurul unui brand au fost temele principale care au definit cea de-a doua conferință organizată de revista Transilvania Business. Ne-au încântat cu poveștile lor manageri și proprietari de afaceri din domeniile IT, energie, agricultură, curierat sau cercetare-dezvoltare. Consultanți din domeniul brandingului ne-au oferit și instrumentele uzitate în construcția unui brand, iar specialiștii în proprietate intelectuală ne-au arătat cum să ne protejăm o marcă.
 
Dorin Popa, președintele Asociaţiei pentru Cercetarea şi Promovarea Produselor Agroalimentare Crişana, ne-a oferit un alt model de asociere în domeniul agro-industrial, prin susținerea prezentării “Dezvoltarea piețelor locale prin lanțuri scurte de aprovizionare: Comercializarea”.
“Este o inițiativă a unui grup de la Universitatea Oradea, ne-am spus să facem ceva concret pentru comunitate, să ne implicăm în zona de alimentație. Problema noastră, în general, este alimentația asupra căreia nu mai avem niciun fel de control și, de obicei, nu știm de unde mâncăm, până și în piețe sunt foarte mulți producători cu ghilimelele de rigoare, eu spun că produsele sunt aceleași, doar babele sunt altele și asta în detrimentul producătorilor locali. Avem o problemă și cu producătorii, în sensul că nu e suficient să vină la piață pentru că ei trebuie verificați, trebuie ajutați și consiliați ce să producă. Pentru asta am inițiat această asociație, care funcționează deja de un an”, a punctat Dorin Popa.
Unul dintre obiectivele asociației a fost crearea unui lanț scurt – maxim trei verigi, producător, comerciant și consumator -, iar banii să rămână acasă, la producători.
“Noi am câștigat primul proiect pe această idee de lanț scurt din România și mulțumită AgroTransilvania Cluster. Este pe partea de fructe. Vom face unul și pe legume”, a spus speakerul.
Asociația are printre preocupări și educarea consumatorului, în același timp vizează certificarea și garantarea produselor care sunt distribuite prin lanțul scurt.
“Să mâncăm sănătos și gustos. Dar ce înseamnă sănătos? Legumele și fructele, cele care sunt în supermarketuri și cărora le spunem proaspete, de fapt, cele mai multe sunt moarte, după trei zile, tot ce înseamnă sistemul enzimatic moare, avem doar resturi. Vrem să eliminăm minciuna de la raft”, a subliniat președintele asociației.
În concluzia speakerului, oamenii de business trebuie să se adune și să își rezolve problemele, și legislative și funcționale ale unei economii.
Ligia VORO







Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

AgroTransilvania Cluster. De la emergență la specializare inteligentă

Articolul următor

Povestea vinurilor din Podgoria Lechința

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Bistrița-Năsăud, Mureș, Sălaj și Cluj 2024
The Voices of Business Awards Sibiu, Alba și Hunedoara 2024
The Voices of Business Awards Bihor, Satu Mare și Maramureș 2024
Citește și:
Investiții
Infrastructură
Turism
Citeste mai mult

Crama Jelna a luat bronzul la Top Hotel Awards

Pentru a treia oară consecutiv vinarii bistrițeni se clasează pe podiumul competiției destinate industriei ospitalității din România. „Suntem…
CNIPT
Citeste mai mult

Peregrinări prin Țara de Jos a Călatei

Centrul Național de Informare și Promovare Turistică (CNIPT) Zalău va promova această zonă a județului Sălaj printr-un tur…
Educație
Citeste mai mult

KINDER EXPO în Timișoara

KINDER EXPO, târg dedicat femeilor însărcinate, bebelușilor și copiilor , va avea loc în Timișoara, între 23 și…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share