Agricultura Antreprenori Bistrița-Năsăud Cluj Investitii Mureș Slider

Povestea vinurilor din Podgoria Lechința

Branduri de succes, create în Transilvania, și cum se construiește povestea din jurul unui brand au fost temele principale care au definit cea de-a doua conferință organizată de revista Transilvania Business. Ne-au încântat cu poveștile lor manageri și proprietari de afaceri din domeniile IT, energie, agricultură, curierat sau cercetare-dezvoltare. Consultanți din domeniul brandingului ne-au oferit și instrumentele uzitate în construcția unui brand, iar specialiștii în proprietate intelectuală ne-au arătat cum să ne protejăm o marcă.
 
Povestea vinurilor îmbuteliate de către producătorii din Podgoria Lechința, întinsă în județul Bistrița-Năsăud și localitatea Batoș din județul Mureș, ne-a fost sintetizată de Ovidiu Clițan, preşedintele Steiniger Wine Club, în prezentarea “De la idee la branduri consacrate”.
Speakerul și-a început prezentarea cu considerații despre istoria viței-de-vie și a evoluției industriei vinului, ca apoi să ajungem la podgoria cea mai nordică din Podișul Transilvaniei, Lechința, unde sunt cultivate soiuri care au nevoie de un timp de coacere mai scurt, care acumulează zahărul mai rapid, în special soiuri albe, acide, de o culoare strălucitoare și luminoasă datorită acidității, cu personalitate și arome datorită ceții din depresiuni, și mineralelor, extrase din solurile calcaroase pe care au fost înființate culturile de viță-de-vie.
Potrivit lui Ovidiu Clițan, AMB Wine Company a fost prima companie serioasă care a investit în zonă, Alfred Michael Beck, investitor austriac, fermecat de aceste locuri, s-a hotărât în 2009 să cumpere 14 ha de viță de vie în Batoș, iar de atunci a ajuns la 52 ha, în Batoș – 38 ha, în Lechința – 14 ha. Producătorul vinurilor Liliac funcționează pe principiul cramă-butic, adică vinuri puține, dar vinuri de calitate. “În 2013, la Premiile de Excelență ale Vinul.ro de la București reușește să uimească pe toată lumea când Sauvignon Blanc de la Liliac obține marea medalie de aur dintre 335 de probe de vin care erau acolo, din țări precum Franța, Italia, Bulgaria, România”, a amintit președintele Steiniger Wine Club un moment important din istoria AMB Wine Company.
Crama Vie – Vin Lechința este deținută de familia lui Adrian Botiș. “În 2011, cuprins de această pasiune a vinului, dânsul locuind în localitatea Lechința, s-a hotărât să înceapă cultivarea viilor, pe 20 ha”, ne spune Ovidiu Clițan despre începuturile cramei bistrițene. Astăzi, familia Botiș deține 50 de ha de viță de vie. Prima recoltă îmbuteliată a fost în 2016, iar vinurile produse sub brandul Vie – Vin Lechința sunt deosebite, cu personalitate și vioiciune. În portofoliul cramei găsim și celebrul vin Neuburger, care este un vin alb sec, de calitate superioară, robust, cu o culoare galben-verzuie și aroma specifică. Soiul este originar din Austria și s-a format prin încrucișarea naturală a soiurilor Roter Veltliner și Sylvaner.
A treia cramă prezentată de Ovidiu Clițan îi aparține lui Octavian Harșian. Dezvoltată la Dumitra, lângă Bistrița, Crama Harșian a pornit de la 10 ha cultivate cu viță-de- vie, iar acum a ajuns la primele recolte care să poată fi îmbuteliate și prezentate. „În zonă întâlnim o situație paradoxală în materie de soiuri care pot fi cultivate cu succes. Sașii din zonă, în 1930, au trimis la Montpellier niște mostre de Pinot Gris și cu acest vin au luat premiul întâi pe Europa. Este paradoxal acest lucru pentru că soiul Pinot Gris este iubitor de soare și căldură. El merge foarte bine în zonele mai sudice, cu briză marină. Ori, în schimb, Dumitra este cam la cel mai nordic punct din țară cu vinuri bune. De ce Pinot Gris obținut la Dumitra, într-o zonă nespecifică pedo-climatic pentru acest soi, a fost considerat cel mai bun din Europa? Solul este foarte propice pentru a cultiva acest soi”, ne lămurește la rândul lui Octavian Harșian.
Ligia VORO

Related posts

NTT DATA Romania susține evoluția digitală în automotive: Autonomous Driving sau Car Connectivity

redactia

Suedezii de la Autoliv transferă în România 6 milioane de euro pentru divizia sa de Electronics

Stefana Muresan

S-a lansat Digitaliada – soluție interactivă de învățare și testare online

Traian Dan

Clusterele Transilvaniei pregătesc viitoarele abilități pentru industrie

Nora Dumitrescu

Simpozionul DAFCOCHIM AGRO 2017 – regal despre virtuţile produselor pentru protecţia plantelor

Stefana Muresan

Turda înființează o nouă companie de transport local

Nora Dumitrescu

Aeroportul Internațional Cluj se pregătește pentru zborurile intercontinentale

Stefana Muresan

CEE Investment Awards & CEO Networking Forum – LIVE & ONLINE – October 28-29

Ionut Oprea

Bistrițenii de la COMAUTOSPORT au urcat dealerul FORD din Mureș cu 50% în primul an

Stefana Muresan

Sebastian Ionescu, președintele ONJN: “Avem datoria de a asigura crearea unei piețe coerente și responsabile”

Stefana Muresan

Maramureș: Seini, primul oraş din România care îşi produce energia electrică din dejecțiile animalelor

Stefana Muresan

Comunitatea italo-română, cât o țară europeană

Stefana Muresan

Licitație deschisă pentru atribuirea a șase parcele din Parcul Industrial Tileagd

Traian Dan

Spitalele regionale, construite cu bani europeni

redactia

ECFS2019: Oportunități și amenințări emergente în domeniul serviciilor financiare

Ligia Voro

Politehniștii băimăreni au învățat cum să își facă un plan de afaceri

Nora Dumitrescu

Sălile de fitness se mută în online. Cum își gestionează afacerea un cuplu din Sibiu

Ion Surdu

Cluj: Piste de biciclete pe teritoriul a trei localități, printr-un proiect european de 200.000 de euro

Stefana Muresan

Manageri. Fermieri versus IT și Automotive

Ligia Voro

Marisiensis se amână pentru luna octombrie 2020

Ligia Voro

Pentru a sprijini tinerii fermieri în vederea achiziționării de teren, Europarlamentarul Daniel Buda propune modelul Prima Fermă

Stefana Muresan

Complexurile de sport din micile orașele ale Transilvaniei, finanțate de stat

Nora Dumitrescu

Festivalul Usturoiului, trei zile de distracție și de aventură

Stefana Muresan

Untold a făcut 1,6 milioane de euro în 30 de secunde

Nora Dumitrescu

Leave a Comment