Branduri de succes, create în Transilvania, și cum se construiește povestea din jurul unui brand au fost temele principale care au definit cea de-a doua conferință organizată de revista Transilvania Business. Ne-au încântat cu poveștile lor manageri și proprietari de afaceri din domeniile IT, energie, agricultură, curierat sau cercetare-dezvoltare. Consultanți din domeniul brandingului ne-au oferit și instrumentele uzitate în construcția unui brand, iar specialiștii în proprietate intelectuală ne-au arătat cum să ne protejăm o marcă.
Conferințele Transilvania Open 4 Business au continuat în 19 mai cu a doua conferință reunită sub tema generoasă “Creat în Transilvania – Redifining regional opportunities”.
Moderatorul conferinței Cătălin Hosu, vicepreşedinte al Asociaţiei Române de Relaţii Publice, a deschis și seria conferințelor lansându-ne întrebările “De ce comunicarea este vitală în business?” și “De ce brandurile trebuie să spună o poveste?”
Răspunsul a venit firesc, tot de la speaker: “Pentru că tuturor ne plac poveștile, pentru că poveștile au pasiune, au umor, au intrigă, eroism și pentru că vrem să fim parte din bucuria, energia, stăruința, prestigiul, eficiența, diversitatea sau experiența acelui brand, vrem să fim și noi parte din acea poveste, pentru că noi, clienții, cumpărătorii luăm decizii bazându-ne pe emoții și, apoi, folosim logica pentru a ne justifica această decizie, această alegere. Iar, dacă ne place povestea pe care ne-o spune brandul, atunci, cu siguranță, îl vom alege. Îl vom alege pentru că povestea brandului este o poveste adevărată, este o poveste care adaugă valoare produsului, pentru că ne regăsim în acea poveste, pentru că putem deveni noi eroul acelei povești, vedem altfel produsul, simțim produsul, chiar putem ajunge să iubim produsul care ne este propus”.
Cătălin Hosu consideră, de asemenea, că un brand oferă, prin povestea și prin produsul său, valori oneste, valori corecte, concrete și curate. Un brand ajunge să creeze fani, ajunge să creeze comunități.
Ni s-au derulat apoi vizual și auditiv poveștile unor branduri internaționale și românești. Coca Cola ne oferă gust – „Life tastes good” sau „Taste the feeling”, consecvență “Always Coca Cola”, sentimente – fericire, bucurie “Enjoy Coca Cola” și “Share the hapiness”. Red Bull îți dă aripi, te face să crezi că, după ce l-ai băut, dintr-un om obișnuit te transformi în Superman. Adidas, care este de aproape 100 de ani pe piață, este o firmă care a inovat încontinuu, prima firmă din lume care a produs pantofi speciali pentru sport, apoi echipament de sport la începutul anilor 60, mingi în 1970 și au îmbrăcat sportivii de performanță – Nadia Comâneci, echipele de fotbal ale Germaniei și Argentinei, au lucrat cu creatori de modă celebri Stella McCartney și Yohji Yamamoto, au inventat streetball, predator.
Natürlich este primul retailer din România care a înțeles nevoia de diversitate a clienților și a făcut-o atât pentru mobilierul pe care îl comercializează cât și pentru relația cu clientul. “Și-au ales un nume care sună nemțește, care înseamnă desigur sau bineînțeles în limba germană și care promite și prin sound-ul acesta german garanția pentru calitate și diversitatea produselor, pentru disponibilitatea și eficiența pe care o au în serviciile pentru client și în experiența de cumpărare pe care încearcă să o facă cât mai plăcută”, a menționat speakerul.
Cemacon se apropie de 50 de ani de existență, a început cu producția de cărămizi de calitate în fabrica de la Zalău. “Însă brandul lor s-a consolidat în ultima vreme când au lansat gama de cărămizi Evo Ceramic, care e o soluție ce oferă o configurație unică pentru o finalizare mai rapidă și cu costuri mai mici, e o poveste despre confort și despre eficiență termică, e povestea unui business care a înlocuit vechea linie de producție cu două linii noi, moderne, care, în prezent, produc la capacitatea maximă”, a completat Cătălin Hosu.
În esență, un brand se reduce la câteva lucruri: întotdeauna să oferi produse și servicii de valoare, de calitate și oneste și întotdeauna să demonstrezi clienților că îți pasă de ei, pentru că astfel se transmit valorile acelui brand, pentru că astfel poți să convingi clienții de ce brandul tău merită să facă parte din viața lor.
“Să creezi emoție este să spui povestea frumoasă a ceea ce oferi, prin această poveste frumoasă poți să oferi emoție sinceră, povestea brandului. O poveste bună poate crea un brand de succes, iar un brand de succes poate duce la succesul business-ului”, a concluzionat Cătălin Hosu.
Ligia VORO
Citește și:
Exit important de pe piața mezelurilor artizanale
Mangalitza Food Art, singurul producător român care realizează mezeluri maturate din carne de mangalița fără aditivi, își caută cumpărător.
31 octombrie 2025
Fuziune la nivel înalt la Cluj. Șefii expaților s-au aliat
Fondatorul Italian Business Club (IBC), Antonio Pier Francesco Patane, și președintele DWNT, Florin Sabou, au bătut palma. Proaspăt…
31 octombrie 2025
Ramada by Wyndham Oradea aniversează 15 ani de excelență în ospitalitate
Hotelul Ramada by Wyndham Oradea aniversează 15 ani de activitate, marcând un deceniu și jumătate de excelență, inovație…
31 octombrie 2025
VELTOL ENERGY pune județele Mureș și Alba pe harta cu unități industriale de stocare a energiei
VELTOL ENERGY marchează un nou moment definitoriu în tranziția energetică națională prin punerea în funcțiune a două unități…
31 octombrie 2025
Recomandare de weekend-Visit Timiș
Simple legende pentru unii, trasee de poveste pentru cei pasionați de mister și istorie. În acest weekend, de…
31 octombrie 2025
Festivalul „D’ale porcului” 2025 se mută în parcarea de la intrarea în Băile Felix
Chef Cezar Munteanu și Deți Iuga sunt capetele de afiș ale celui mai important festival-concurs de preparare tradițională…
31 octombrie 2025
Timișoara a devenit pentru o zi capitala produselor digitale – peste 650 de profesioniști s-au adunat la Prow Conference 2025 pentru a vorbi despre inovație, tehnologie și viitorul produselor.
Prow Conference 2025 s-a încheiat cu succes săptămâna trecută la Timișoara, România, atrăgând peste 650 de profesioniști din…
31 octombrie 2025
Noua strategie a Bosch, prezentată în premieră la Cluj
Dan Lăzărescu, recent numit CEO al Robert Bosch România, a inaugurat, la prima sa apariție publică, BoschLab, spațiu…
31 octombrie 2025
Investiții
COVER STORY. Guido Retter: Viziunea unui inginer care a transformat perfecțiunea în strategie de business
Guido Retter, CEO Retter Projectmanagement
29 octombrie 2025
Ungaria aduce cele mai multe firme în Bihor, Olanda cei mai mulți bani
Datele Camerei de Comerț și Industrie (CCI) Bihor arată că la 30.06.2025 în județul Bihor erau înregistrate 5.254…
27 octombrie 2025
Oradea a fost desemnată Capitala Tineretului din România 2027
Municipiul Oradea a fost desemnat ”Capitala Tineretului din România 2027”, în urma competiției naționale derulate în cadrul programului…
25 octombrie 2025
Revoluție verde la Seleuș – Arad: adio lemne, bun venit energiei verzi!
Seleuș, prima comună din România care renunță la încălzirea pe lemne. O centrală pe biogaz va asigura căldura…
24 octombrie 2025
Ionuț Țața și Iceberg+ catalizează inovația în mobilitate urbană la Timișoara prin inVest Accelerator Demo Day
Ecosistemul de inovare și business din Regiunea Vest a fost în centrul atenției pe 22 octombrie, la Timișoara,…
23 octombrie 2025
Viitorul e verde! Workshop pe energie regenerabilă la Oradea Arena
Energia verde a fost subiectul central al unui workshop desfășurat miercuri, 22 octombrie 2025, la Oradea Arena, în…
22 octombrie 2025
Locuri de muncă verzi și colaborare româno-maghiară la Oradea Arena
Aproape 700 de locuri de muncă, dintre care majoritatea în domeniul energiilor regenerabile, au fost oferite miercuri, 22…
22 octombrie 2025
S-a semnat contractul pentru construcția Drumului Expres Oar–Satu Mare
„Someș Expres” va fi construit de Construcții Erbașu și va lega municipiul Satu Mare de frontiera cu Ungaria.…
21 octombrie 2025
Infrastructură
COVER STORY. Guido Retter: Viziunea unui inginer care a transformat perfecțiunea în strategie de business
Guido Retter, CEO Retter Projectmanagement
29 octombrie 2025
Varianta finală a Drumului Expres Cluj – Dej, agreată de primarii de pe traseu
Consiliul Județean (CJ) Cluj a fost gazda unei consultări publice care a avut drept scop agrearea, de către…
29 octombrie 2025
S-a semnat contractul pentru construcția Drumului Expres Oar–Satu Mare
„Someș Expres” va fi construit de Construcții Erbașu și va lega municipiul Satu Mare de frontiera cu Ungaria.…
21 octombrie 2025
Pâncota–Buteni, drumul care deschide Aradul spre turism și investiții
Consiliul Județean Arad se pregătește să finalizeze modernizarea drumului județean Pâncota–Târnova–Buteni, una dintre cele mai importante investiții în…
21 octombrie 2025
Pasajul Oșorhei, aproape gata: o gură de oxigen pentru traficul Oradea – Cluj
Veste bună pentru șoferii care tranzitează cea mai aglomerată porțiune de drum din Bihor: lucrările la pasajul suprateran…
17 octombrie 2025
Șeful CNIR a luat pulsul lucrărilor pe lotul Chiribiș – Biharia din A3 – Transilvania
Directorul general al Companiei Naționale de Investiții Rutiere (CNIR), Gabriel Budescu și secretarul de stat în Ministerul Transporturilor…
10 octombrie 2025
Constructorii de la Aedificium deschid șantier după șantier
Proiectele în care este implicată compania clujeană de construcții sunt poziționate în județele Brașov, Hunedoara, Timiș, dar și…
9 octombrie 2025
Aeroportul Internațional Sibiu – primul aeroport din România pe care devine operațional Sistemul de Intrare/Ieșire (EES) la controlul de frontieră
Începând de duminică, 12 octombrie 2025, ora 10:30, la Aeroportul Internațional Sibiu devine operațional Sistemul de Intrare/Ieșire (EES…
9 octombrie 2025
Turism
Ramada by Wyndham Oradea aniversează 15 ani de excelență în ospitalitate
Hotelul Ramada by Wyndham Oradea aniversează 15 ani de activitate, marcând un deceniu și jumătate de excelență, inovație…
31 octombrie 2025
Recomandare de weekend-Visit Timiș
Simple legende pentru unii, trasee de poveste pentru cei pasionați de mister și istorie. În acest weekend, de…
31 octombrie 2025
Festivalul „D’ale porcului” 2025 se mută în parcarea de la intrarea în Băile Felix
Chef Cezar Munteanu și Deți Iuga sunt capetele de afiș ale celui mai important festival-concurs de preparare tradițională…
31 octombrie 2025
Comoara pierdută a Transilvaniei. Mai poate fi salvată Salina Praid?
Exploatarea sării este exclusă, însă turismul poate fi relansat dacă situația se stabilizează în zonă, concluzionează experții europeni…
29 octombrie 2025
Silicon Valea. Casele centenare care prind suflet
Investitori români stabiliți în SUA s-au alăturat unei familii de întreprinzători care în pandemie a dat confortul Clujului…
28 octombrie 2025
Oradea a fost desemnată Capitala Tineretului din România 2027
Municipiul Oradea a fost desemnat ”Capitala Tineretului din România 2027”, în urma competiției naționale derulate în cadrul programului…
25 octombrie 2025
Pâncota–Buteni, drumul care deschide Aradul spre turism și investiții
Consiliul Județean Arad se pregătește să finalizeze modernizarea drumului județean Pâncota–Târnova–Buteni, una dintre cele mai importante investiții în…
21 octombrie 2025
Hotel Mercure, cea mai importantă investiție în turism realizată în Alba Iulia după Revoluție
Construcția primului hotel afiliat internațional din orașul Marii Uniri a depășit 10,5 milioane de euro Mercure Alba Iulia,…
20 octombrie 2025
Educație
Festivalul „D’ale porcului” 2025 se mută în parcarea de la intrarea în Băile Felix
Chef Cezar Munteanu și Deți Iuga sunt capetele de afiș ale celui mai important festival-concurs de preparare tradițională…
31 octombrie 2025
Tehnologie pentru medicina viitorului, la UMF Cluj Transfer Days
Evenimentul organizat de Universitatea de Medicină și Farmacie Iuliu Hațieganu aduce în prim-plan inovația, colaborarea interuniversitară și ideile…
30 octombrie 2025
Cercetătorii Universității din Oradea – Medalia de aur la „Salonul Inovării și Cercetării UGAL INVENT” 2025
În perioada 23 – 24 octombrie 2025, la Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați, s-a desfășurat cea de-a VII-a ediție…
29 octombrie 2025
Adriana Sohodoleanu și Cosmin Dragomir lansează o nouă carte de bucate
„Sărut-mâna pentru masă! Carte de(spre) bucate” de Adriana Sohodoleanu și Cosmin Dragomir, lansată pe 3 noiembrie la București.…
29 octombrie 2025
UMF Cluj Technology Transfer Days 2025 – UMF „Iuliu Hațieganu” promovează inovația cu aplicabilitate reală în sănătate
Universitatea de Medicină și Farmacie „Iuliu Hațieganu” Cluj-Napoca organizează, în perioada 29-30 octombrie 2025, cea de-a patra ediție…
28 octombrie 2025
Cursuri digitale gratuite pentru profesioniștii din construcții și arhitectură
Proiectul „Competențe digitale pentru DEzvoltarea IMM-urilor 2.0”, derulat de Camera de Comerț și Industrie (CCI) Bihor, pregătește specialiștii…
28 octombrie 2025
Aura Cadiș, Montessori: “Finalizăm campusul în doi ani”
Zonele de echitație și sere ale megacampusului educațional de 20 milioane € – cu piscină, sală de escaladă,…
27 octombrie 2025
Cercetare UBB: știrile false influențează percepția asupra brandurilor
O echipă de cercetători de la Facultatea de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor din cadrul Universității Babeș-Bolyai a…
27 octombrie 2025



