Branduri de succes, create în Transilvania, și cum se construiește povestea din jurul unui brand au fost temele principale care au definit cea de-a doua conferință organizată de revista Transilvania Business. Ne-au încântat cu poveștile lor manageri și proprietari de afaceri din domeniile IT, energie, agricultură, curierat sau cercetare-dezvoltare. Consultanți din domeniul brandingului ne-au oferit și instrumentele uzitate în construcția unui brand, iar specialiștii în proprietate intelectuală ne-au arătat cum să ne protejăm o marcă.
Conferințele Transilvania Open 4 Business au continuat în 19 mai cu a doua conferință reunită sub tema generoasă “Creat în Transilvania – Redifining regional opportunities”.
Moderatorul conferinței Cătălin Hosu, vicepreşedinte al Asociaţiei Române de Relaţii Publice, a deschis și seria conferințelor lansându-ne întrebările “De ce comunicarea este vitală în business?” și “De ce brandurile trebuie să spună o poveste?”
Răspunsul a venit firesc, tot de la speaker: “Pentru că tuturor ne plac poveștile, pentru că poveștile au pasiune, au umor, au intrigă, eroism și pentru că vrem să fim parte din bucuria, energia, stăruința, prestigiul, eficiența, diversitatea sau experiența acelui brand, vrem să fim și noi parte din acea poveste, pentru că noi, clienții, cumpărătorii luăm decizii bazându-ne pe emoții și, apoi, folosim logica pentru a ne justifica această decizie, această alegere. Iar, dacă ne place povestea pe care ne-o spune brandul, atunci, cu siguranță, îl vom alege. Îl vom alege pentru că povestea brandului este o poveste adevărată, este o poveste care adaugă valoare produsului, pentru că ne regăsim în acea poveste, pentru că putem deveni noi eroul acelei povești, vedem altfel produsul, simțim produsul, chiar putem ajunge să iubim produsul care ne este propus”.
Cătălin Hosu consideră, de asemenea, că un brand oferă, prin povestea și prin produsul său, valori oneste, valori corecte, concrete și curate. Un brand ajunge să creeze fani, ajunge să creeze comunități.
Ni s-au derulat apoi vizual și auditiv poveștile unor branduri internaționale și românești. Coca Cola ne oferă gust – „Life tastes good” sau „Taste the feeling”, consecvență “Always Coca Cola”, sentimente – fericire, bucurie “Enjoy Coca Cola” și “Share the hapiness”. Red Bull îți dă aripi, te face să crezi că, după ce l-ai băut, dintr-un om obișnuit te transformi în Superman. Adidas, care este de aproape 100 de ani pe piață, este o firmă care a inovat încontinuu, prima firmă din lume care a produs pantofi speciali pentru sport, apoi echipament de sport la începutul anilor 60, mingi în 1970 și au îmbrăcat sportivii de performanță – Nadia Comâneci, echipele de fotbal ale Germaniei și Argentinei, au lucrat cu creatori de modă celebri Stella McCartney și Yohji Yamamoto, au inventat streetball, predator.
Natürlich este primul retailer din România care a înțeles nevoia de diversitate a clienților și a făcut-o atât pentru mobilierul pe care îl comercializează cât și pentru relația cu clientul. “Și-au ales un nume care sună nemțește, care înseamnă desigur sau bineînțeles în limba germană și care promite și prin sound-ul acesta german garanția pentru calitate și diversitatea produselor, pentru disponibilitatea și eficiența pe care o au în serviciile pentru client și în experiența de cumpărare pe care încearcă să o facă cât mai plăcută”, a menționat speakerul.
Cemacon se apropie de 50 de ani de existență, a început cu producția de cărămizi de calitate în fabrica de la Zalău. “Însă brandul lor s-a consolidat în ultima vreme când au lansat gama de cărămizi Evo Ceramic, care e o soluție ce oferă o configurație unică pentru o finalizare mai rapidă și cu costuri mai mici, e o poveste despre confort și despre eficiență termică, e povestea unui business care a înlocuit vechea linie de producție cu două linii noi, moderne, care, în prezent, produc la capacitatea maximă”, a completat Cătălin Hosu.
În esență, un brand se reduce la câteva lucruri: întotdeauna să oferi produse și servicii de valoare, de calitate și oneste și întotdeauna să demonstrezi clienților că îți pasă de ei, pentru că astfel se transmit valorile acelui brand, pentru că astfel poți să convingi clienții de ce brandul tău merită să facă parte din viața lor.
“Să creezi emoție este să spui povestea frumoasă a ceea ce oferi, prin această poveste frumoasă poți să oferi emoție sinceră, povestea brandului. O poveste bună poate crea un brand de succes, iar un brand de succes poate duce la succesul business-ului”, a concluzionat Cătălin Hosu.
Ligia VORO
Citește și:
Care este stadiul lucrărilor la Autostrada A3 Transilvania în județul Bihor
Veștile sunt încurajatoare pentru finalul anului 2025 pe cele două loturi ale Autostrăzii A 3 Transilvania: Suplacu de…
21 noiembrie 2025
Șefii ADR-urilor din Transilvania și Banat, la sfat cu vicepreședintele Comisiei Europene
Directorii generali ai structurilor Nord-Vest – Marcel Boloș, Centru – Simion Crețu, Vest – Sorin Maxim au participat,…
21 noiembrie 2025
Banca Transilvania a atras 500 milioane € la Dublin. Obligațiuni listate pe Euronext
Societatea bancară din Cluj finalizează cu succes o emisiune de tip Additional Tier 1 (AT1) prin care primește…
21 noiembrie 2025
Trafic fluidizat la ieșirea din Oradea spre Cluj: se deschide Pasajul Oșorhei
Sâmbătă, 22 noiembrie 2025, la ora 9:00, se deschide traficul pe pasajul suprateran de la ieșirea din…
21 noiembrie 2025
ARL Cluj finalizează primul pasaj rutier din Maramureș
Constructorul din grupul Strabag a primit până acum 80% din valoarea lucrării efectuate din proiectul de 12 milioane…
21 noiembrie 2025
Cum rămânem umani în era AI: Lecțiile de la „The Human Shift” Oradea
Lidership în era AI și burnout: Esența Conferinței „The Human Shift” de la Oradea. Double Tree by Hilton…
21 noiembrie 2025
Leadership și inovație în industrie: provocările pieței, AI și resursa umană
Patru lideri din companii de top, din industrii diferite, au dezbătut la The Human Shift, în cadrul unui…
21 noiembrie 2025
Bogdan Coconoiu, AnimaWings: “Clujul e perla coroanei”
Corporate Affairs Managerul companiei cu capital românesc ne-a declarat că aceasta va avea în curând o bază permanentă…
20 noiembrie 2025
Investiții
Care este stadiul lucrărilor la Autostrada A3 Transilvania în județul Bihor
Veștile sunt încurajatoare pentru finalul anului 2025 pe cele două loturi ale Autostrăzii A 3 Transilvania: Suplacu de…
21 noiembrie 2025
Trafic fluidizat la ieșirea din Oradea spre Cluj: se deschide Pasajul Oșorhei
Sâmbătă, 22 noiembrie 2025, la ora 9:00, se deschide traficul pe pasajul suprateran de la ieșirea din…
21 noiembrie 2025
Nokian Tyres Oradea, prima fabrică de anvelope din lume, cu zero emisii de CO2
Nokian Tyres a organizat, marți, 18 noiembrie, un eveniment dedicat sustenabilității și viitorului producției industriale responsabile, confirmând statutul…
18 noiembrie 2025
Knauf ridică la Huedin una dintre cele mai mare fabrici de gips-carton din Europa
Unitatea de producție presupune o investiție de 88 milioane €, o condiție esențială pusă de concernul german și…
18 noiembrie 2025
Seceta, provocarea numărul unu pentru cultivatori. Irigațiile devin obligatorii
Agricultura din România se află într-un punct de inflexiune, în care adaptarea la schimbările climatice nu mai este…
18 noiembrie 2025
De la lohn la leadership tehnologic – Regiunea Nord-Vest a României, pol al cooperării româno-germane
România a cunoscut o dezvoltare economică remarcabilă în ultimele două decenii. Totul a început treptat, odată cu demararea…
17 noiembrie 2025
Premierul Bolojan și Nokian Tyres analizează noi oportunități de dezvoltare în România
Prim-ministrul României, Ilie Bolojan, a primit luni, 17 noiembrie 2025, la Palatul Victoria, delegația Nokian Tyres condusă de…
17 noiembrie 2025
TECHconnect 2025. Lupta costului per piesă și de ce România nu poate face transferul la industria „5.0”
Diferența de cost per piesă dintre China, SUA și Europa s-a lărgit. Europa se confruntă cu fragmentare tehnologică,…
17 noiembrie 2025
Infrastructură
Care este stadiul lucrărilor la Autostrada A3 Transilvania în județul Bihor
Veștile sunt încurajatoare pentru finalul anului 2025 pe cele două loturi ale Autostrăzii A 3 Transilvania: Suplacu de…
21 noiembrie 2025
Trafic fluidizat la ieșirea din Oradea spre Cluj: se deschide Pasajul Oșorhei
Sâmbătă, 22 noiembrie 2025, la ora 9:00, se deschide traficul pe pasajul suprateran de la ieșirea din…
21 noiembrie 2025
ARL Cluj finalizează primul pasaj rutier din Maramureș
Constructorul din grupul Strabag a primit până acum 80% din valoarea lucrării efectuate din proiectul de 12 milioane…
21 noiembrie 2025
Sălăjenii vor circula pe autostradă până la Viena
Anul viitor va fi dat în trafic tronsonul Nușfalău – Borș al Autostrăzii Transilvania (A3), susține deputatul Lucian…
15 noiembrie 2025
Achizițiile publice între blocaje și soluții: practicieni și decidenți cer reforme profunde
Conferința „Achizițiile publice între lege și practică: dialog pentru eficiență și transparență”, organizată de deputata Corina Gabriela Ene…
14 noiembrie 2025
Rețele Electrice Banat investește masiv în digitalizare în Caraș-Severin
Rețele Electrice Banat, parte a grupului PPC România, a demarat un program amplu de investiții pentru modernizarea infrastructurii…
13 noiembrie 2025
PORR Construct și CJ Bihor au semnat contractul pentru pasajul rutier peste linia de tram-tren
Miercuri, 12 noiembrie 2025, la sediul Consiliului Județean Bihor, a fost semnat contractul pentru proiectarea și execuția unui…
12 noiembrie 2025
Dimex 2000 și Kareol Serv reabilitează rețeaua de apă-canal a Băii Mari
Cele două companii de construcții vor acționa pe străzile Coșbuc, Silviculturii și Anton Pann din municipiul maramureșean. În…
12 noiembrie 2025
Turism
Consorțiu pentru turismul premium în Transilvania. Miza: 350 milioane €
Complexurile Wonderland Resort și Alpin, SunRai Creasta Cocoșului și El Paradiso, alături de noua rută Via Transilvanica, sunt…
19 noiembrie 2025
Marile hoteluri ale Transilvaniei și Banatului se promovează la Barcelona
Unitățile turistice Radisson Blu, Ibis, Timișoara, Grand Napoca din aceste regiuni ale României, alături de Marriott sau Sheraton…
18 noiembrie 2025
Secretele din spatele Oradea Experience: aplicația care schimbă regulile jocului
Din greutăți, spre tehnologie: povestea tânărului care a creat aplicația Oradea Experience. Într-o lume în care poveștile de…
18 noiembrie 2025
Tinere talente în bucătărie: Magia culinară care a cucerit Festivalul „D’ale porcului”
Cea de-a doua zi a Festivalului–concurs „D’ale porcului” s-a desfășurat duminică, 16 noiembrie 2025, într-o atmosferă animată, în…
16 noiembrie 2025
Proiectele majore ale Aro Palace, dezvăluite acționarilor Transilvania Investments
Compania brașoveană Transilvania Investments a organizat Ziua Investitorului, care a avut loc la Hotelul Aro Palace. Managementul companiei…
16 noiembrie 2025
Campionii gustului tradițional, în duel la Festivalul „D’ale Porcului” 2025
Adevărații campioni la Turneul Campionilor de la Festivalul-Concurs „D’ale Porcului”, ediția a XII-a, desfășurat în 15 și 16…
15 noiembrie 2025
Operatorii din turismul românesc fac echilibristică între afaceri și politică
Foști membri ai Guvernului României dau vina pe cei actuali pentru prăbușirea acestui sector până pe ultimul loc…
14 noiembrie 2025
Pe urmele Marii Uniri, la Arad – orașul unde s-a scris istoria României moderne
Circuitul turistic al clădirilor Marii Uniri a fost recunoscut oficial drept rută cultural-turistică de către Ministerul Economiei, Digitalizării,…
13 noiembrie 2025
Educație
Cum rămânem umani în era AI: Lecțiile de la „The Human Shift” Oradea
Lidership în era AI și burnout: Esența Conferinței „The Human Shift” de la Oradea. Double Tree by Hilton…
21 noiembrie 2025
Leadership și inovație în industrie: provocările pieței, AI și resursa umană
Patru lideri din companii de top, din industrii diferite, au dezbătut la The Human Shift, în cadrul unui…
21 noiembrie 2025
Studenți și elevi din Cluj, care se formează în domeniul construcțiilor, în vizită la RIVUS
30 de studenți de la Facultatea de Construcții din cadrul Universității Tehnice Cluj-Napoca și 30 de elevi de…
20 noiembrie 2025
Tinerii softiști ai universităților din București și Cluj au luptat pentru supremație în România
Asociația Patronală a Industriei de Software și Servicii a anunțat câștigătorii Burselor ANIS, cadre universitare tinere care inovează…
20 noiembrie 2025
Secretele din spatele Oradea Experience: aplicația care schimbă regulile jocului
Din greutăți, spre tehnologie: povestea tânărului care a creat aplicația Oradea Experience. Într-o lume în care poveștile de…
18 noiembrie 2025
Rezultate bune pentru studenții orădeni la „Student Design & Manufacturing Competition 2025”
Ediția a V-a a competiției naționale dedicată studenților s-a desfășurat la Universitatea din Oradea. Universitatea din Oradea a…
17 noiembrie 2025
Tinere talente în bucătărie: Magia culinară care a cucerit Festivalul „D’ale porcului”
Cea de-a doua zi a Festivalului–concurs „D’ale porcului” s-a desfășurat duminică, 16 noiembrie 2025, într-o atmosferă animată, în…
16 noiembrie 2025
Campionii gustului tradițional, în duel la Festivalul „D’ale Porcului” 2025
Adevărații campioni la Turneul Campionilor de la Festivalul-Concurs „D’ale Porcului”, ediția a XII-a, desfășurat în 15 și 16…
15 noiembrie 2025



