Transilvania Business
Antreprenori Cluj Investitii Lideri si afaceri Slider

Creație într-un centru de design. IRIS Design

Branduri de succes, create în Transilvania, și cum se construiește povestea din jurul unui brand au fost temele principale care au definit cea de-a doua conferință organizată de revista Transilvania Business. Ne-au încântat cu poveștile lor manageri și proprietari de afaceri din domeniile IT, energie, agricultură, curierat sau cercetare-dezvoltare. Consultanți din domeniul brandingului ne-au oferit și instrumentele uzitate în construcția unui brand, iar specialiștii în proprietate intelectuală ne-au arătat cum să ne protejăm o marcă.
 
De la teorie, am trecut la practică, Emanoil Viciu, directorul general al IRIS Design Center, introducându-ne într-o temă despre care, după cum spunea, se poate vorbi trei zile – creația, pe care speakerul a tratat-o în introducere din perspectiva biblică și cea laică.
“Știm că în Geneza 23, 24 spune așa: “Dumnezeu a creat lumea după chipul și asemănarea Lui și a dat-o omului să o stăpânească cu tot ce este în ea, pâmântul, cerul, apele și vietățile”. Acest pasaj din Geneza ne transmite câteva informații foarte importante. În primul rând că Dumnezeu ne-a trasmis nouă, oamenilor, ceva din acea revelație divină a creației. Făcându-ne după chipul și asemănărea Lui, noi avem acea revelație divină a creației. A doua este că ne-a dat în stăpânire pământul cu tot ce este pe el, a stăpâni înseamnă foarte mult: responsabilitate, creativitate, dezvoltare. Acest pasaj ne arată foarte bine care este rolul nostru ca oameni pe pământ: prima dată este un rol creativ, trebuie să creăm. (…) Și acum să revenim în zona laică, unde aș dori să îl citez pe președintele Obama, care spunea așa: “Națiunile care vor investi în inovație vor fi națiunile care vor stăpâni economia mondială”. Plecând de la aceste două concluzii, putem vedea că, de fapt, creația este foarte importantă în viața noastră, dar și în economie, în dezvoltarea unei țări, a unei națiuni, a globului ș.a.m.d. și vedem acest lucru în fiecare zi”, ne-a introdus Emanoil Viciu, succint, în tema creației.
De aici ne-a purtat spre tema prezentării „Creația – motor de dezvoltare pentru România”, prin două întrebări: Unde suntem noi? Cum privim noi creația?
“În primul rând nu avem o strategie clară, națională, în dezvoltarea cercetării și învățământului în acest domeniu, în dezvoltarea creației. Nu înțelegem bine la nivelul națiunii și la nivelul conducătorilor noștri ce înseamnă acest lucru. Acest lucru se vede foarte bine dacă citim programul de dezvoltare a cercetării și a învățământului în domeniul creației până în 2020, pe care, după ce l-am citit, aș vrea să spun un singur lucru: nu comentez. De ce spun acest lucru? În primul rând, dacă ne uităm la valorile care sunt investite în cercetare și creație în lume, observăm că țări ca Statele Unite ale Americii investesc în cercetare peste 500 de miliarde de dolari, Coreea de Sud – 200 de miliarde, Japonia peste 150 de miliarde, Europa, cu Germania – peste 180 de miliarde și România care va investi în 2020 – 0,6 miliarde”, a punctat Emanoil Viciu.
A doua problemă este numărul de invenții care la nivelul României este de 1,8 invenții la 1 milion de locuitori, de zeci de ori mai puțin decât Coreea de Sud, Europa, Japonia sau Statele Unite ale Americii. România își propune ca, în 2020, 282 de cercetători să creeze o inovație, comparativ cu 43 câți sunt implicați în crearea unei inovații în Coreea de Sud.
“Dacă nici obiectivele pe care ni le propunem noi nu sunt un pic mai ambițioase, un pic mai îndreptate în direcția dezvoltării acestui segment, nici rezultate nu pot să fie spectaculoase”, a subliniat speakerul, ca apoi să ne explice ce înseamnă o firmă creativă, cum se construiește brandul ei și ce piedici întâmpină. Povestea IRIS Design Center care se creează ca brand de câțiva ani și are în momentul de față 12 produse în producție.
“E destul de greu să creezi o firmă creativă pentru că atunci când vrei să creezi o firmă creativă, investitorul și managementul trebuie să accepte conceptul de firmă creativă. Apoi trebuie să aloci resursele necesare care nu întotdeauna sunt puține pentru a dezvolta o firmă creativă. Un lucru foarte important este să creezi cultura necesară a societății de firmă creativă, crearea acestei culturi este un element extraordinar de important în care nu se vorbește foarte mult la noi în România. Trebuie ca toți angajații să accepte conceptul creativ, să îl considere acest concept creativ ca ceva care doresc să îl facă și, în acel moment, toată lumea începe să gândească mult mai mult, să facă ceva nou”, a povestit directorul general IRIS Design Center.
Într-o astfel de firmă, mai spune Emanoil Viciu, trebuie să știi povestea ei, trebuie să creezi acea poveste care să farmece angajații, să îi facă să lucreze mai mult în acest domeniu și care să devină credibilă pe piață. Apoi, trebuie să îți creezi un brand pe piață. “Noi ne-am prevăzut în firma noastră să creăm acest brand în 8 ani, mulți au zâmbit, dar eu zic că am fost foarte optimiști”, a subliniat speakerul.
Un alt element care definește o firmă creativă este adaptarea structurii organizatorice. Ultimul, dar nu ca importanță, este alocarea de resurse pentru pregătirea profesională și pentru pregătirea de profesioniști.
Printre piedicile amintite de Emanoil Viciu se numără timpul de la crearea produsului și până acesta îți aduce return de bani poate să fie destul de mare, iar această perioadă trebuie să o finanțezi, apoi sursele financiare care de cele mai multe ori depășesc previziunile inițiale și trebuie să ai în vedere tot timpul acest lucru și, nu în ultimul rând, furtul intelectual.
Ligia VORO

Comentarii

Comentarii

Related posts

Grand Rhapsody, cei mai buni în organizarea de evenimente

Transilvania Business

Halele firmelor francofone din Cluj, spațiu de lucru pentru artiștii UAD

redactia

Oferta de vânzare de acţiuni AAGES, un succes din prima zi

Stefana Muresan

Comentarii

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More