Analize Cluj Lideri si afaceri Slider

Creat în Transilvania – povești din spatele unor branduri de succes

Branduri de succes, create în Transilvania, și cum se construiește povestea din jurul unui brand au fost temele principale care au definit cea de-a doua conferință organizată de revista Transilvania Business. Ne-au încântat cu poveștile lor manageri și proprietari de afaceri din domeniile IT, energie, agricultură, curierat sau cercetare-dezvoltare. Consultanți din domeniul brandingului ne-au oferit și instrumentele uzitate în construcția unui brand, iar specialiștii în proprietate intelectuală ne-au arătat cum să ne protejăm o marcă.
 
Conferințele Transilvania Open 4 Business au continuat în 19 mai cu a doua conferință reunită sub tema generoasă “Creat în Transilvania – Redifining regional opportunities”.
Moderatorul conferinței Cătălin Hosu, vicepreşedinte al Asociaţiei Române de Relaţii Publice, a deschis și seria conferințelor lansându-ne întrebările “De ce comunicarea este vitală în business?” și “De ce brandurile trebuie să spună o poveste?”
Răspunsul a venit firesc, tot de la speaker: “Pentru că tuturor ne plac poveștile, pentru că poveștile au pasiune, au umor, au intrigă, eroism și pentru că vrem să fim parte din bucuria, energia, stăruința, prestigiul, eficiența, diversitatea sau experiența acelui brand, vrem să fim și noi parte din acea poveste, pentru că noi, clienții, cumpărătorii luăm decizii bazându-ne pe emoții și, apoi, folosim logica pentru a ne justifica această decizie, această alegere. Iar, dacă ne place povestea pe care ne-o spune brandul, atunci, cu siguranță, îl vom alege. Îl vom alege pentru că povestea brandului este o poveste adevărată, este o poveste care adaugă valoare produsului, pentru că ne regăsim în acea poveste, pentru că putem deveni noi eroul acelei povești, vedem altfel produsul, simțim produsul, chiar putem ajunge să iubim produsul care ne este propus”.
Cătălin Hosu consideră, de asemenea, că un brand oferă, prin povestea și prin produsul său, valori oneste, valori corecte, concrete și curate. Un brand ajunge să creeze fani, ajunge să creeze comunități.
Ni s-au derulat apoi vizual și auditiv poveștile unor branduri internaționale și românești. Coca Cola ne oferă gust – „Life tastes good” sau „Taste the feeling”, consecvență “Always Coca Cola”, sentimente – fericire, bucurie “Enjoy Coca Cola” și “Share the hapiness”. Red Bull îți dă aripi, te face să crezi că, după ce l-ai băut, dintr-un om obișnuit te transformi în Superman. Adidas, care este de aproape 100 de ani pe piață, este o firmă care a inovat încontinuu, prima firmă din lume care a produs pantofi speciali pentru sport, apoi echipament de sport la începutul anilor 60, mingi în 1970 și au îmbrăcat sportivii de performanță – Nadia Comâneci, echipele de fotbal ale Germaniei și Argentinei, au lucrat cu creatori de modă celebri Stella McCartney și Yohji Yamamoto, au inventat streetball, predator.
Natürlich este primul retailer din România care a înțeles nevoia de diversitate a clienților și a făcut-o atât pentru mobilierul pe care îl comercializează cât și pentru relația cu clientul. “Și-au ales un nume care sună nemțește, care înseamnă desigur sau bineînțeles în limba germană și care promite și prin sound-ul acesta german garanția pentru calitate și diversitatea produselor, pentru disponibilitatea și eficiența pe care o au în serviciile pentru client și în experiența de cumpărare pe care încearcă să o facă cât mai plăcută”, a menționat speakerul.
Cemacon se apropie de 50 de ani de existență, a început cu producția de cărămizi de calitate în fabrica de la Zalău. “Însă brandul lor s-a consolidat în ultima vreme când au lansat gama de cărămizi Evo Ceramic, care e o soluție ce oferă o configurație unică pentru o finalizare mai rapidă și cu costuri mai mici, e o poveste despre confort și despre eficiență termică, e povestea unui business care a înlocuit vechea linie de producție cu două linii noi, moderne, care, în prezent, produc la capacitatea maximă”, a completat Cătălin Hosu.
În esență, un brand se reduce la câteva lucruri: întotdeauna să oferi produse și servicii de valoare, de calitate și oneste și întotdeauna să demonstrezi clienților că îți pasă de ei, pentru că astfel se transmit valorile acelui brand, pentru că astfel poți să convingi clienții de ce brandul tău merită să facă parte din viața lor.
“Să creezi emoție este să spui povestea frumoasă a ceea ce oferi, prin această poveste frumoasă poți să oferi emoție sinceră, povestea brandului. O poveste bună poate crea un brand de succes, iar un brand de succes poate duce la succesul business-ului”, a concluzionat Cătălin Hosu.
Ligia VORO

Related posts

Criză de meseriași la Cluj. Marii producători se pun pe recrutări

Nora Dumitrescu

Nu mai avem o țară low-cost și alte concluzii la forumul franco-român

Ligia Voro

Make real estate great again

Ionut Oprea

Leave a Comment