Antreprenori Cluj Lideri si afaceri Slider

Să nu uităm de înregistrarea mărcii

Branduri de succes, create în Transilvania, și cum se construiește povestea din jurul unui brand au fost temele principale care au definit cea de-a doua conferință organizată de revista Transilvania Business. Ne-au încântat cu poveștile lor manageri și proprietari de afaceri din domeniile IT, energie, agricultură, curierat sau cercetare-dezvoltare. Consultanți din domeniul brandingului ne-au oferit și instrumentele uzitate în construcția unui brand, iar specialiștii în proprietate intelectuală ne-au arătat cum să ne protejăm o marcă.
 
Anda Vlad, consilier Proprietate Industrială, ne-a reamintit că, într-o afacere, atenția la detalii poate face diferența. “Marcă înregistrată – Elementul cheie al unei afaceri de succes” este titlul prezentării prin care speakerul ne-a introdus într-un domeniu pe care obișnuim să îl neglijăm.
“În România se înregistrează mult mai multe mărci comparativ cu ultimii 10 ani, undeva, studiile spun, între 10-12.000 de mărci pe an, dar nu suficient pentru Uniunea Europeană, pentru țările membre ale Uniunii Europene”, a spus Anda Vlad.
Marca, care poate fi verbală, figurativă sau combinată, este simbolul prin care vă recunosc clienții, marca este cea care vă distinge de concurenți și, odată înregistrându-vă marca, o puteți proteja și valorifica în același timp, a mai subliniat Anda Vlad.
În momentul în care vreți să vă înregistrați o marcă, e bine să apelați la un consilier de proprietate industrială, pentru că acesta vă poate ajuta să aflați dacă denumirea la care v-ați gândit există deja. De asemenea, e important să vă înregistrați marca pentru că o altă companie s-ar putea să o facă și să rămâneți nu doar fără marcă, dar și fără clienți, a mai subliniat speakerul.
“Unii antreprenori cred în mod eronat că sunt protejați de lege, dețin un domeniu .com sau .ro și au impresia că această denumire nu mai poate fi folosită de altcineva. Întotdeauna când intervine un conflict între un nume de domeniu și o marcă înregistrată, marca este cea care va câștiga întotdeauna, indiferent de situație. Mai sunt situațiile în care au înregistrat o firmă și cred că acest lucru le oferă un drept asupra numelui comercial confundându-l cu o marcă. Denumirea firmei se înregistrează la Oficiul Registrul Comerțului, iar marca se înregistrează la Oficiul de Stat pentru Invenții și Mărci, sunt două instituții total diferite”, a mai explicat consilierul în proprietate industrială.
O marcă este protejată timp de 10 ani conform legislației românești.
Opțiuni la îndemâna titularului unei mărci înregistrate, pentru a reduce riscul unor litigii cauzate de încălcarea mărcii, sunt: monitorizarea mărcii, notificări de încetare și protecția mărcilor pe internet.
Ligia VORO

Related posts

Comisia Europeană, încrezătoare în rezultatele summitului UE de la Sibiu

Stefana Muresan

Total Business Land elaborează SF pentru Parcul Industrial Tămășeu

Traian Dan

S-a lansat Digitaliada – soluție interactivă de învățare și testare online

Traian Dan

Teraplast se extinde în Serbia

Stefana Muresan

Comunitatea bihoreană și-a desemnat laureații

Traian Dan

ELBI Electric & Lighting – 38 milioane euro, cifra de afaceri la 9 luni

Ionut Oprea

Cora, proiect mixt la Cluj: hotel, office & mall? Proiect in dezbatere.

Nora Dumitrescu

Brânza Brie, un nou produs al Fabricii de lactate Torockoi

redactia

Sibienii au cel mai mare salariu din regiune

Stefana Muresan

Dezvoltatorul Novis Plaza anunță: Corpul A – închiriat în totalitate!

Ligia Voro

Oficial ungar: Un milion de euro, investiți în calea ferată de mare viteză Cluj-Napoca-Budapesta

Stefana Muresan

Studiu PwC: Impactul COVID-19 asupra afacerilor: domeniile cel mai puternic afectate și ce măsuri trebuie luate de urgență

Papuc Irina

Oradea pe primul loc în topul pressone.ro – „Cele mai bune orașe din România”

Traian Dan

Grupul bihorean Selina îi cheamă acasă pe lucrătorii români din străinătate

Traian Dan

Only a few days left until SEE Property Forum (21 March 2019)

Stefana Muresan

Principalele investiții anunțate pentru 2019. De la fabrica de aliaje pentru avioane Airbus și Boeing la realizarea unei unități pentru producerea de componente pentru sistemul de suspensii auto

redactia

Timișorenii de la Casa Rusu deschid la Cluj cel mai mare magazin al reţelei, investiție de 1 mil. euro

redactia

Together for great business – Automotive Expo 2018

Ligia Voro

ASA CONS a bugetat 500.000 de euro pentru investiţii în fabrica de la Turda

Stefana Muresan

Jeffrey Sachs, cel mai bun profesor de economie din lume, laudă direcțiile de dezvoltare ale Clujului

Stefana Muresan

Plățile electronice, încurajate cu premii de către Mastercard și Smiley

Traian Dan

Electrogrup Infrastructure, ofertă publică de acţiuni pe BVB

redactia

PRIA Fire Safety in Buildings, joi – 28 mai, LIVE, începând cu 11: 30

Papuc Irina

SAP investește în accesul la tehnologiile IoT

Nicolae Pop

Leave a Comment