Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Să nu uităm de înregistrarea mărcii

Branduri de succes, create în Transilvania, și cum se construiește povestea din jurul unui brand au fost temele principale care au definit cea de-a doua conferință organizată de revista Transilvania Business. Ne-au încântat cu poveștile lor manageri și proprietari de afaceri din domeniile IT, energie, agricultură, curierat sau cercetare-dezvoltare. Consultanți din domeniul brandingului ne-au oferit și instrumentele uzitate în construcția unui brand, iar specialiștii în proprietate intelectuală ne-au arătat cum să ne protejăm o marcă.
 
Anda Vlad, consilier Proprietate Industrială, ne-a reamintit că, într-o afacere, atenția la detalii poate face diferența. “Marcă înregistrată – Elementul cheie al unei afaceri de succes” este titlul prezentării prin care speakerul ne-a introdus într-un domeniu pe care obișnuim să îl neglijăm.
“În România se înregistrează mult mai multe mărci comparativ cu ultimii 10 ani, undeva, studiile spun, între 10-12.000 de mărci pe an, dar nu suficient pentru Uniunea Europeană, pentru țările membre ale Uniunii Europene”, a spus Anda Vlad.
Marca, care poate fi verbală, figurativă sau combinată, este simbolul prin care vă recunosc clienții, marca este cea care vă distinge de concurenți și, odată înregistrându-vă marca, o puteți proteja și valorifica în același timp, a mai subliniat Anda Vlad.
În momentul în care vreți să vă înregistrați o marcă, e bine să apelați la un consilier de proprietate industrială, pentru că acesta vă poate ajuta să aflați dacă denumirea la care v-ați gândit există deja. De asemenea, e important să vă înregistrați marca pentru că o altă companie s-ar putea să o facă și să rămâneți nu doar fără marcă, dar și fără clienți, a mai subliniat speakerul.
“Unii antreprenori cred în mod eronat că sunt protejați de lege, dețin un domeniu .com sau .ro și au impresia că această denumire nu mai poate fi folosită de altcineva. Întotdeauna când intervine un conflict între un nume de domeniu și o marcă înregistrată, marca este cea care va câștiga întotdeauna, indiferent de situație. Mai sunt situațiile în care au înregistrat o firmă și cred că acest lucru le oferă un drept asupra numelui comercial confundându-l cu o marcă. Denumirea firmei se înregistrează la Oficiul Registrul Comerțului, iar marca se înregistrează la Oficiul de Stat pentru Invenții și Mărci, sunt două instituții total diferite”, a mai explicat consilierul în proprietate industrială.
O marcă este protejată timp de 10 ani conform legislației românești.
Opțiuni la îndemâna titularului unei mărci înregistrate, pentru a reduce riscul unor litigii cauzate de încălcarea mărcii, sunt: monitorizarea mărcii, notificări de încetare și protecția mărcilor pe internet.
Ligia VORO

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

De la EBS la NTT DATA. Propria rețetă de succes

Articolul următor

Transformare digitală pentru Electric Plus, una dintre cele mai profitabile companii românești

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share