Consiliul Judetean Cluj a depus în vederea evaluării, prin intermediul sistemului electronic national MySMIS 2014, proiectul ”Îmbunătătirea infrastructurii rutiere de importantă regională – Traseu Regional Transilvania Nord, Drumul Bistritei, prin modernizarea DJ 172A (km 33+000 – km 39+452), DJ 161G (km 0+000 la km 18+406) si DJ 161 (intersectia DN 16) – Gădălin – Bontida – DN 1C (km 0+000 – km 16+933,100)”.
Proiectul reabilitării acestor sectoare de drum judetean reprezintă cel de-al treilea de acest gen ce se intentionează a fi implementat în cadrul programului strategic vizând modernizarea infrastructurii rutiere a Traseului Regional Transilvania de Nord după ce, în intervalul mai-iunie 2017, Consiliul Judetean a depus spre finantare proiectele vizând reabilitarea a altor 62 de km de drumuri judetene, respectiv DJ 108K (limita Judet Bihor – Baraj Drăgan) si DJ 764B (Baraj Drăgan – intersectie DN1) – sectoare incluse în „Drumul Apusenilor” si DJ 109 – Răscruci – Borsa – Aschileu – limită jud. Sălaj – primul sector de drum judetean cuprins în Drumul Bistritei.
„Îmbucurător e faptul că înaintăm rapid spre obtinerea finantării europene pentru întregul traseu al Drumului Bistritei din judetul Cluj, în lungime de aproximativ 83 de km. În mod evident, marele avantaj al finantării nerambursabile a acestui traseu este că ne va permite să economisim sume importante de bani din bugetul judetului, sume pe care le vom directiona spre reabilitarea si modernizarea unor noi drumuri judetene ”, a declarat presedintele Consiliului Judetean Cluj, Alin Tise.
Obiectivul general al proiectului îl reprezintă cresterea gradului de accesibilitate a zonei rurale din partea de est a judetului Cluj, traversată de către „Drumul Bistritei”, prin cresterea portantei, a vitezei si a sigurantei rutiere a sectoarelor de drum DJ 172A, DJ 161G si DJ 161, intensificarea legăturilor de cooperare economică având în vedere proximitatea retelei de transport TEN-T, reducerea consumului de carburant si, implicit, a noxelor rezultate, respectiv facilitarea accesului la monumentele istorice, culturale si de agrement din zonă.
În mod concret, proiectul va finanta o serie de lucrări de modernizare si reabilitare care vor avea rolul de a creste nivelul de trai al celor peste 16.000 de locuitori din cele sase comune riverane, respectiv asterneri de covoare asfaltice pe întreaga lungime a sectoarelor vizate, construirea a aproximativ 16.600 mp de trotuare, amenajarea a 32 de statii de autobuz, edificarea de ziduri de sprijin în zonele cu risc de alunecare, montarea a circa 2.500 m de parapeti metalici, numeroase parcări si treceri de pietoni.
În ceea ce priveste sursele de finantare ale acestei noi investitii în valoare totală de 130.315.300,52 lei, acestea se constituie din asistenta financiară nerambursabilă solicitată, în cuantum de 127.300.650,72 lei, respectiv din contributia proprie a Consiliului Judetean Cluj în valoare de 3.014.649,80 lei. Cheltuielile neeligibile ale proiectului, finantate din bugetul Consiliului Judetean Cluj, sunt în cuantum de 416.677,31 lei si reprezintă costul lucrărilor de amenajare a unei treceri la nivel cu calea ferată aflată pe traseul vizat.
Amintim în acest context faptul că cele trei sectoare de drum judetean, în lungime totală de aproximativ 42 de km, traversează un număr de sase comune din estul judetului Cluj, respectiv Bontida, Căianu, Geaca, Jucu, Pălatca si Taga. Astfel, nu mai putin de 16.032 persoane, cât numără locuitorii acestor comune conform ultimului recensământ, la care se adaugă cei 1.699 de elevi din scolile din zonă, dar si celelalte categorii de persoane care tranzitează zilnic drumurile judetene DJ161, DJ161G si DJ172A vor beneficia de cele mai bune conditii de confort si sigurantă. Trebuie amintit în acest sens faptul că, potrivit unui studiu efectuat în 2016 de Centrul de Studii Tehnice Rutiere si Informatică – CESTRIN, peste 2.100 de vehicule tranzitează zilnic zona, un număr deloc de neglijat având în vedere amplasamentul acestor drumuri.
Citește și:
Consilierul de stat László Borbély: Peste 600 milioane de euro, bani nerambursabili, vor fi puși la dispoziție pentru proiecte privind solurile sustenabile
Departamentul pentru Dezvoltare Durabilă din Guvernul României și Institutul pentru Cercetări în Economie Circulară și Mediu „Ernest Lupan”…
26 aprilie 2024
Rebrenduire pentru Hotelul Coroana de Aur din Bistrița: Grand Hotel Coroana
Fostul Hotel Coroana de Aur din municipiul Bistrița își schimbă nu doar aspectul, ci și numele, devenind Grand…
26 aprilie 2024
Un pod pietonal și ciclist va traversa Crișul Repede în zona Hotelului Hilton
În ultimii 13 ani în Oradea au fost construite patru poduri peste Crișul Repede destinate circulației auto: Podul…
25 aprilie 2024
Co-fondatorul Shazam, Dhiraj Mukherjee, speaker principal la Bucharest Tech Week
Pionier al industriei tech, Mukherjee va prezenta noi perspective despre reinventarea afacerilor în cadrul Bucharest Tech Week 2024, care…
25 aprilie 2024
Cinci echipe studențești, calificate în finala Digital AgriChallenge
Concursul național destinat studenților a ajuns la final, iar după etapa de selecție, jurizarea va avea loc la…
25 aprilie 2024
Clujul se asociază cu opt localități pentru trenul metropolitan
10 milioane de euro urmează să fie alocați din bugetul județului pentru materializarea obiectivului de investiții. Consiliul Județean…
25 aprilie 2024
Ambasadorul Finlandei în România laudă Oradea pentru dezvoltare
Primarul Oradiei, Florin Birta, și președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, au primit joi, 25 aprilie 2024, vizita…
25 aprilie 2024
DEER predă energetica viitoarelor generații
3.000 de elevi din ciclul primar de învățământ învață despre energie în cadrul proiectului educativ. Distribuție Energie Electrică…
25 aprilie 2024