Cluj Infrastructura Ultimele stiri

Noi sectoare de drumuri propuse pentru finantare europeană de CJ Cluj

Consiliul Judetean Cluj a depus în vederea evaluării, prin intermediul sistemului electronic national MySMIS 2014, proiectul ”Îmbunătătirea infrastructurii rutiere de importantă regională – Traseu Regional Transilvania Nord, Drumul Bistritei, prin modernizarea DJ 172A (km 33+000 – km 39+452), DJ 161G (km 0+000 la km 18+406) si DJ 161 (intersectia DN 16) – Gădălin – Bontida – DN 1C (km 0+000 – km 16+933,100)”.
Proiectul reabilitării acestor sectoare de drum judetean reprezintă cel de-al treilea de acest gen ce se intentionează a fi implementat în cadrul programului strategic vizând modernizarea infrastructurii rutiere a Traseului Regional Transilvania de Nord după ce, în intervalul mai-iunie 2017, Consiliul Judetean a depus spre finantare proiectele vizând reabilitarea a altor 62 de km de drumuri judetene, respectiv DJ 108K (limita Judet Bihor – Baraj Drăgan) si DJ 764B (Baraj Drăgan – intersectie DN1) – sectoare incluse în „Drumul Apusenilor” si DJ 109 – Răscruci – Borsa – Aschileu – limită jud. Sălaj – primul sector de drum judetean cuprins în Drumul Bistritei.
„Îmbucurător e faptul că înaintăm rapid spre obtinerea finantării europene pentru întregul traseu al Drumului Bistritei din judetul Cluj, în lungime de aproximativ 83 de km. În mod evident, marele avantaj al finantării nerambursabile a acestui traseu este că ne va permite să economisim sume importante de bani din bugetul judetului, sume pe care le vom directiona spre reabilitarea si modernizarea unor noi drumuri judetene ”, a declarat presedintele Consiliului Judetean Cluj, Alin Tise.
Obiectivul general al proiectului îl reprezintă cresterea gradului de accesibilitate a zonei rurale din partea de est a judetului Cluj, traversată de către „Drumul Bistritei”, prin cresterea portantei, a vitezei si a sigurantei rutiere a sectoarelor de drum DJ 172A, DJ 161G si DJ 161, intensificarea legăturilor de cooperare economică având în vedere proximitatea retelei de transport TEN-T, reducerea consumului de carburant si, implicit, a noxelor rezultate, respectiv facilitarea accesului la monumentele istorice, culturale si de agrement din zonă.
În mod concret, proiectul va finanta o serie de lucrări de modernizare si reabilitare care vor avea rolul de a creste nivelul de trai al celor peste 16.000 de locuitori din cele sase comune riverane, respectiv asterneri de covoare asfaltice pe întreaga lungime a sectoarelor vizate, construirea a aproximativ 16.600 mp de trotuare, amenajarea a 32 de statii de autobuz, edificarea de ziduri de sprijin în zonele cu risc de alunecare, montarea a circa 2.500 m de parapeti metalici, numeroase parcări si treceri de pietoni.
În ceea ce priveste sursele de finantare ale acestei noi investitii în valoare totală de 130.315.300,52 lei, acestea se constituie din asistenta financiară nerambursabilă solicitată, în cuantum de 127.300.650,72 lei, respectiv din contributia proprie a Consiliului Judetean Cluj în valoare de 3.014.649,80 lei. Cheltuielile neeligibile ale proiectului, finantate din bugetul Consiliului Judetean Cluj, sunt în cuantum de 416.677,31 lei si reprezintă costul lucrărilor de amenajare a unei treceri la nivel cu calea ferată aflată pe traseul vizat.
Amintim în acest context faptul că cele trei sectoare de drum judetean, în lungime totală de aproximativ 42 de km, traversează un număr de sase comune din estul judetului Cluj, respectiv Bontida, Căianu, Geaca, Jucu, Pălatca si Taga. Astfel, nu mai putin de 16.032 persoane, cât numără locuitorii acestor comune conform ultimului recensământ, la care se adaugă cei 1.699 de elevi din scolile din zonă, dar si celelalte categorii de persoane care tranzitează zilnic drumurile judetene DJ161, DJ161G si DJ172A vor beneficia de cele mai bune conditii de confort si sigurantă. Trebuie amintit în acest sens faptul că, potrivit unui studiu efectuat în 2016 de Centrul de Studii Tehnice Rutiere si Informatică – CESTRIN, peste 2.100 de vehicule tranzitează zilnic zona, un număr deloc de neglijat având în vedere amplasamentul acestor drumuri.

Related posts

CNAIR: S-a semnat contractul cu italienii de la Tirrena Scavi pentru proiectarea şi execuţia variantei de ocolire sud a Timișoarei, contract de 58 de mil. euro fără TVA

redactia

Sorin Radu, rectorul Universității „Lucian Blaga” din Sibiu: „Universitatea trebuie să se adapteze rapid la nevoile pieței”

Ion Surdu

Producția Târnava Sighișoara, direcționată către echipamente medicale

Ligia Voro

De la stabil, la negativ. Scăderea ratingului de țară pentru România: ce avem și ce urmează

Papuc Irina

Centura Oradea – Autostrada A3 are SF finalizat

redactia

Kozma Mónika, propuneri de proiecte pentru revitalizarea economiei județului Mureș

Ligia Voro

Bistrița: Sanovil a început construcția celei mai mari investiții private din regiune în domeniul sănătății

Stefana Muresan

S-au finalizat lucrările la clădirea ambulatoriului Spitalului Militar Oradea

Traian Dan

Stațiunea Borșa va avea pârtie olimpică și telegondolă de 100 milioane lei

Nora Dumitrescu

Regina Maria deschide în decembrie primul spital privat cu servicii integrate din Transilvania. Investiție de 15 mil. euro

redactia

Asociația Națională a Evaluatorilor Autorizați din România are un nou președinte

Papuc Irina

Harghita: Locurile de cazare ocupate pentru vizita Papei Francisc. Sunt așteptate un milion de persoane

redactia

TAROM, aproape de imposibilitatea finanțării activității curente. Guvernul a aprobat un ajutor de 195 milioane lei

Papuc Irina

Kinstellar advises a joint venture between Resolution Property and Zeus Capital Management on the acquisition of Floreasca Park, one of the largest transactions closed in Romania in 2020

Papuc Irina

Zborurile Wizz de Londra, suspendate pe două aeroporturi din Ardeal

Nora Dumitrescu

Cererea de finanţare de 1,9 mld. lei pentru construcţia Autostrăzii Sebeş-Turda-Faza II, semnată

Stefana Muresan

Puma – al doilea SUV produs de americanii de la Ford la Craiova

redactia

Noii membri în Consiliul Director al AHK

Ligia Voro

Zonă rezidențială şi de servicii în zona fabricii de zahăr din Arad

redactia

Trameco SA şi Drumuri Bihor SA, printre constructorii celor două tronsoane ale Autostrăzii Borş – Suplacu de Barcău

redactia

UTI și Eldiclau vor construi terminalul II de la Aeroportul Oradea

Stefana Muresan

Comandantul Florin Susanu, director general provizoriu al companiei TAROM

Stefana Muresan

Mediul de afaceri chinez, studiat la Sibiu

Papuc Irina

Pe unde va trece centura metropolitană a Clujului

Nora Dumitrescu

Leave a Comment