Publicaţia britanică The Guardian a publicat miercuri un articol despre bicicletele Pegas, în care vorbeşte despre transformarea ”vestigiilor” din era comunistă în vehicule de secol 21, o marcă reînviată în 2012, dar care păstrează elemente ale anilor 1960.
În România comunistă, aproape toţi copiii aveau o bicicletă Pegas. ”Într-o ţară ruptă de lumea înconjurătoare, bicicletele fabricate de compania deţinută de stat reprezentau tot ceea ce ştiau oamenii. După sfârşitul violent al lui Nicolae Ceauşescu, în 1989, lucrurile s-au schimbat”.
Mărci străine au invadat ţara, iar românii au uitat de Pegas, împreună cu alte ”vestigii” ale erei comuniste. Compania şi-a închis linia de producţie în 2001.
Unsprezece ani mai târziu, patru tineri au luat decizia de a recrea bicicletele copilăriei lor şi au adaptat designul la secolul 21. Ideea le-a venit după ce unul dintre ei căuta înlocuitor pentru bicicleta de import care îi fusese furată.
Prin aceste biciclete, spune unul dintre cofondatorii companiei, Andrei Botescu, sunt înviate amintiri din copilărie.
Echipa a păstrat anumite elemente de design ale bicicletelor din anii ’60 şi ’70, inclusiv şaua de tip ”banană” şi coarnele în stil chopper. Publicul ţintă: persoane cu vârste cuprinse între 30 şi 40 de ani.
În primul an de la relansare, au fost vândute 500 de biciclete Pegas. Numărul s-a dublat în fiecare an. În 2016, compania a vândut 10.000 de unităţi, lucru favorizat şi de cumpărarea de către eMag a majorităţii acţiunilor. Anul acesta, Pegas speră să vândă 20.000 de biciclete.
Sunt şi mulţi care îşi aduc în atelierul companiei bicicletele vechi pentru a fi restaurate. Au valoare sentimentală, mai spune Botescu, şi nu le pasă prea mult de preţul pe care îl plătesc.
Compania are acum 23 de angajaţi, dintre care patru sunt designeri. ”Ca să lucrezi aici trebuie să fi avut un Pegas când erai copil”, spune directorul de marketing.
Bicicletele Pegas erau realizate într-o fabrică aflată în centrul ţării care producea, de asemenea, arme. Jurnaliştii The Guardian fac referire şi la o glumă care apăruse la vremea respectivă: un muncitor fura componente pentru a-i construi fiului său o bicicletă şi oricât le-ar fi asamblat făcea o puşcă.
Noua echipă Pegas s-a bazat, iniţial, pentru componente pe fabricanţi străini, însă acum compania vrea să instaleze utilaje de producţie la Zărneşti, oraşul în care bicicletele originale erau produse.
Multe dintre bicicletele noi Pegas au fost cumpărate de românii care trăiesc în străinătate, însă acum compania vizează clienţi de alte naţionalităţi.
Citește și:
20 de ani pentru o groapă
Diriguitorii Spitalului Regional de Urgență (SRU) Cluj vor să construiască la foc automat, în patru ani, un obiectiv…
18 mai 2024
Oradea are aeroport nou. S-a inaugurat noul terminal al Aeroportului Oradea
Un terminal la cele mai înalte standarde, de două ori și jumătate mai mare decât vechiul terminal, și…
18 mai 2024
Festivalul Creației și Artelor Iarmaroc la Sat în Parcul Etnografic Cluj
Mai mult de 50 de creatori adunați într-un singur loc au pornit Iarmaroc la sat, un festival ce…
18 mai 2024
PORR Construct a finalizat Centura Sântandrei cu trei luni mai devreme
Vineri, 17 mai, s-a semnat procesul verbal de dare în circulație a Centurii Sântandrei. Traficul rutier va fi…
18 mai 2024
Marii constructori și-au căutat angajați la „Bursa Locurilor de Muncă” de la Oradea
Selina, Construcții Erbașu, Webuild Oradea și Dumexim au avut o ofertă consistentă de locuri de muncă pentru sectorul…
17 mai 2024
Animawings începe operarea zborurile Cluj – București
Aeroportul Internaţional Avram Iancu Cluj (AIAIC) a anunţat debutul curselor spre Bucureşti operate în premieră de compania aeriană…
17 mai 2024
Porsche pregătește “o investiție de proporții” la Cluj. Cum va arăta noul centru
Complexul cu showroom de prezentare și service va fi amplasat în zona aeroportului, inaugurarea fiind programată pentru anul…
17 mai 2024
Biopharma Plasma investește 37 mil. euro în Eurobusiness Park I Oradea
Societatea Biopharma Plasma companie subsidiară Biopharma Plasma Limited din Ucraina, intenționează să construiască in Oradea, în Parcul Industrial…
17 mai 2024