Auto Industrie Ultimele stiri

Lecții de condus pentru mașini: Continental învață vehiculele să parcheze independent

– Continental utilizează tehnologia automată de conducere pentru a oferi mașinilor o “memorie” pentru procedurile de parcare recurente.
– Prin intermediul Trained Parking șoferii pot să învețe mașinile să parcheze în anumite situații de retina.
– După ce a învățat să parcheze, vehiculul poate efectua independent proceduri de parcare la simpla atingere a unui buton.
În mod normal, oamenii sunt cei care trebuie să învețe cum să-și parcheze mașinile – și cu siguranță nu este cea mai populară sarcină printre șoferi. Prin urmare, compania de tehnologie Continental a dezvoltat o soluție care poate cel puțin să scutească șoferii de rutina parcării frecvente și repetitive. Noua funcție Trained Parking înregistrează și stochează secvența unei proceduri de parcare. Când trebuie să lase iar autoturismul în același loc, șoferul conduce mașina până unde a început înregistrarea și, la atingerea unui buton, vehiculul efectuează independent procedura de parcare învățată anterior.
În România, o echipă Continental din Iași lucreaza la dezvoltarea de sistem: realizează algoritmi și acoperă implementarea software a acestei tehnologii.
„Procedurile de parcare, cum ar fi din fața casei în garaj, arată cât de eficientă este deja automatizarea în vehiculele existente“, a explicat Alfred Eckert, șeful departamentului Advanced Technology din cadrul diviziei Chassis & Safety din Continental. „Când vine vorba de repetarea proceselor, automatizarea este deja imbatabila din punct de vedere al fiabilitatii. În plus, tehnologia devine din ce în ce mai performantă în ceea ce privește detectarea și reacția în cazul situațiilor schimbătoare“, a adăugat acesta.
Pentru funcția de Trained Parking, Continental utilizează senzori deja disponibili în mașină, cum ar fi camerele și radarele, pentru a detecta împrejurimile. „Trained Parking este, prin urmare, un bun exemplu al modului în care tehnologia senzorilor în vehicule poate avea în mod eficient multiple întrebuințări”, a spus Eckert. Când se învață, adică prima dată când treseul este condus manual, sistemul generează o hartă precisă a împrejurimilor din datele senzorului și apoi stochează această hartă. Când vehiculul se află în zona acoperită de hartă, acesta poate determina poziția sa precisă și poate conduce în mod automat pe ruta învățată. Șoferul poate ieși din autovehicul înainte de activarea procedurii de parcare, deoarece parcarea autoturismelor nu are nevoie de asistență pentru șofer. În acest fel, funcția Trained Parking nu numai că îl scutește pe conducătorul auto de o rutină obișnuită ci permite, de asemenea, parcarea mașinilor în spații strâmte, în garaj, fără ca șoferul să fie nevoit să se streseze pentru a ieși.
Realizare mai convenabilă a parcării pe traseele utilizate frecvent
Funcția Trained Parking va fi disponibilă în două versiuni. Varianta care va fi prezentată ca parte a noii lumi a mobilității la Salonul Auto de la Frankfurt este parțial automatizată și necesită încă supravegherea șoferului. Funcționează astfel: funcția este activă numai atâta timp cât conducătorul auto continuă să apese un buton pe o cheie sau pe un telefon mobil. Acest lucru este de așteptat să fie în producția de serie în 2020. Următorul pas de dezvoltare este versiunea complet automatizată, care nu necesită supravegherea șoferului.
Folosind Trained Parking, mașina înregistrează la 360 de grade împrejurimile utilizând senzorii standard instalați în vehicul. Aceștia includ radare cu rază scurtă de acțiune și camere de supraveghere înconjurătoare, dar pot fi utilizate și alte tehnologii de senzori, precum LiDAR. „Pe de o parte, camera oferă cea mai largă gamă de posibilități de monitorizare a mediului înconjurător, dar este și mai sensibilă la influențele mediului. Acest lucru este în special motivul pentru care combinația cu un al doilea tip de senzor este necesară pentru o variantă complet automatizată“, a declarat Benedikt Lattke, lider de proiect pentru sistemele de asistență pentru șoferi și automatizare în departamentul Advanced Technology al diviziei Chassis & Safety.
Dacă șoferii doresc să-și instruiască mașinile cum să parcheze, ei activează modul de învățare. Vehiculul începe apoi să înregistreze poziția și secvența procedurii de parcare pe o hartă a împrejurimilor. „Data viitoare când șoferul dorește să-și parcheze mașina în același loc, autoturismul își verifică poziția folosind această hartă și repetă procedura de parcare învățată“, spune Lattke. În funcție de cantitatea de memorie disponibilă, un sistem de parcare instruit poate stoca mai multe trasee, fiecare având o lungime de până la câteva sute de metri. Procedura de parcare poate fi de asemenea inversată pentru ca mașina să iasă din spațiul de parcare.
Modificările din mediul înconjurător sunt detectate
În mod natural, vehiculul are o privire de anvamblu la toate cele 360 de grade ale mediului înconjurător în timpul fiecărei parcări. Dacă se detectează un obstacol, cum ar fi un coș de gunoi uitat pe traseu, vehiculul îl va ocoli, dacă este posibil. În cazul obiectelor în mișcare, cum ar fi jocul pentru copii, vehiculul se va opri. Acesta va continua cu parcarea numai dupa ce în jurul său nu mai sunt obstacole.

Related posts

Aradul vrea să acceseze fonduri europene de 48 mil. euro pentru dezvoltarea transportului public

redactia

Un hipermarket din Cluj devine producător de energie

Nora Dumitrescu

GastroArt continuă seria de conferințe dedicate Zilei Naționale a Gastronomiei și Vinului

Ligia Voro

Record de vizitatori la Castelul Corvinilor, în 2017

Stefana Muresan

KUKA Robotics și oamenii care lucrează în industria de robotică și automatizare în România

redactia

Antreprenorii maramureșeni, descinderi în serie la spitale

Nora Dumitrescu

Așteptările companiilor germane sunt tot mai reduse, conform sondajului AHK

Ligia Voro

Aeroportul Internațional Timișoara, investiții de 10 milioane de euro în domeniul securității, din fonduri europene

redactia

Topul firmelor, organizat de CCIAT, la cea de-a 24-a ediție

Stefana Muresan

Antreprenorul Mircea Bulboacă din Sibiu, afaceri de 100 de mil. euro cu constructorul CON-A

Stefana Muresan

MADR: Pe contul deschis la BNR au intrat peste 91 de milioane de euro pentru plata subvențiilor APIA

Ion Surdu

Județul Alba, cea mai spectaculoasă creștere economică din România în ultimii trei ani

Stefana Muresan

Festivalurile Untold și Neversea se vor organiza în 2021

Nora Dumitrescu

FOTO: Zile spectacol la Oradea, a fost celebrat fenomenul Art Nouveau

Ligia Voro

Mass Mutual închiriază spații de birouri în Record Park, proiectul atingând o rată de închiere de 94%

Ion Surdu

Fabrica de componente pentru electrocasnice Miele din Brașov, afaceri de 59 mil. euro

Stefana Muresan

ELECTRICA SA, membru al ARIR

Ligia Voro

Fondurile europene schimbă Sănătatea din România

Papuc Irina

Maramureșul iese pe pierdere în 2020. Investiții în drumuri și deșeuri

Nora Dumitrescu

Muzeul Etnografic din Cluj va deveni multisenzorial cu bani din nordul Europei

Nora Dumitrescu

Două aplicații informatice din Cluj, selectate pentru competiția globală NASA

Nora Dumitrescu

The 6th MYS Superyacht Awards Ceremony

Ionut Oprea

CBRE: Piața spațiilor de birouri din București atinge cel mai scăzut nivel al ratei de neocupare din istoria recentă

redactia

Reprofilare totală la Taparo: cumpără linii de echipamente medicale

Nora Dumitrescu

Leave a Comment