Auto Industrie Ultimele stiri

Lecții de condus pentru mașini: Continental învață vehiculele să parcheze independent

– Continental utilizează tehnologia automată de conducere pentru a oferi mașinilor o “memorie” pentru procedurile de parcare recurente.
– Prin intermediul Trained Parking șoferii pot să învețe mașinile să parcheze în anumite situații de retina.
– După ce a învățat să parcheze, vehiculul poate efectua independent proceduri de parcare la simpla atingere a unui buton.
În mod normal, oamenii sunt cei care trebuie să învețe cum să-și parcheze mașinile – și cu siguranță nu este cea mai populară sarcină printre șoferi. Prin urmare, compania de tehnologie Continental a dezvoltat o soluție care poate cel puțin să scutească șoferii de rutina parcării frecvente și repetitive. Noua funcție Trained Parking înregistrează și stochează secvența unei proceduri de parcare. Când trebuie să lase iar autoturismul în același loc, șoferul conduce mașina până unde a început înregistrarea și, la atingerea unui buton, vehiculul efectuează independent procedura de parcare învățată anterior.
În România, o echipă Continental din Iași lucreaza la dezvoltarea de sistem: realizează algoritmi și acoperă implementarea software a acestei tehnologii.
„Procedurile de parcare, cum ar fi din fața casei în garaj, arată cât de eficientă este deja automatizarea în vehiculele existente“, a explicat Alfred Eckert, șeful departamentului Advanced Technology din cadrul diviziei Chassis & Safety din Continental. „Când vine vorba de repetarea proceselor, automatizarea este deja imbatabila din punct de vedere al fiabilitatii. În plus, tehnologia devine din ce în ce mai performantă în ceea ce privește detectarea și reacția în cazul situațiilor schimbătoare“, a adăugat acesta.
Pentru funcția de Trained Parking, Continental utilizează senzori deja disponibili în mașină, cum ar fi camerele și radarele, pentru a detecta împrejurimile. „Trained Parking este, prin urmare, un bun exemplu al modului în care tehnologia senzorilor în vehicule poate avea în mod eficient multiple întrebuințări”, a spus Eckert. Când se învață, adică prima dată când treseul este condus manual, sistemul generează o hartă precisă a împrejurimilor din datele senzorului și apoi stochează această hartă. Când vehiculul se află în zona acoperită de hartă, acesta poate determina poziția sa precisă și poate conduce în mod automat pe ruta învățată. Șoferul poate ieși din autovehicul înainte de activarea procedurii de parcare, deoarece parcarea autoturismelor nu are nevoie de asistență pentru șofer. În acest fel, funcția Trained Parking nu numai că îl scutește pe conducătorul auto de o rutină obișnuită ci permite, de asemenea, parcarea mașinilor în spații strâmte, în garaj, fără ca șoferul să fie nevoit să se streseze pentru a ieși.
Realizare mai convenabilă a parcării pe traseele utilizate frecvent
Funcția Trained Parking va fi disponibilă în două versiuni. Varianta care va fi prezentată ca parte a noii lumi a mobilității la Salonul Auto de la Frankfurt este parțial automatizată și necesită încă supravegherea șoferului. Funcționează astfel: funcția este activă numai atâta timp cât conducătorul auto continuă să apese un buton pe o cheie sau pe un telefon mobil. Acest lucru este de așteptat să fie în producția de serie în 2020. Următorul pas de dezvoltare este versiunea complet automatizată, care nu necesită supravegherea șoferului.
Folosind Trained Parking, mașina înregistrează la 360 de grade împrejurimile utilizând senzorii standard instalați în vehicul. Aceștia includ radare cu rază scurtă de acțiune și camere de supraveghere înconjurătoare, dar pot fi utilizate și alte tehnologii de senzori, precum LiDAR. „Pe de o parte, camera oferă cea mai largă gamă de posibilități de monitorizare a mediului înconjurător, dar este și mai sensibilă la influențele mediului. Acest lucru este în special motivul pentru care combinația cu un al doilea tip de senzor este necesară pentru o variantă complet automatizată“, a declarat Benedikt Lattke, lider de proiect pentru sistemele de asistență pentru șoferi și automatizare în departamentul Advanced Technology al diviziei Chassis & Safety.
Dacă șoferii doresc să-și instruiască mașinile cum să parcheze, ei activează modul de învățare. Vehiculul începe apoi să înregistreze poziția și secvența procedurii de parcare pe o hartă a împrejurimilor. „Data viitoare când șoferul dorește să-și parcheze mașina în același loc, autoturismul își verifică poziția folosind această hartă și repetă procedura de parcare învățată“, spune Lattke. În funcție de cantitatea de memorie disponibilă, un sistem de parcare instruit poate stoca mai multe trasee, fiecare având o lungime de până la câteva sute de metri. Procedura de parcare poate fi de asemenea inversată pentru ca mașina să iasă din spațiul de parcare.
Modificările din mediul înconjurător sunt detectate
În mod natural, vehiculul are o privire de anvamblu la toate cele 360 de grade ale mediului înconjurător în timpul fiecărei parcări. Dacă se detectează un obstacol, cum ar fi un coș de gunoi uitat pe traseu, vehiculul îl va ocoli, dacă este posibil. În cazul obiectelor în mișcare, cum ar fi jocul pentru copii, vehiculul se va opri. Acesta va continua cu parcarea numai dupa ce în jurul său nu mai sunt obstacole.

Related posts

Sibiu: Peste 14 milioane de lei, fonduri europene, pentru dezvoltarea stațiunii balneoclimaterice Bazna

redactia

POZITIV TB: Raluca Voivozeanu – CEO Priaevents: “Comunicarea trebuie să continue”

Ligia Voro

We are more than work! – Falk Pruscha, fost CEO al Star Transmission şi Star Assembly, ne împărtăşeşte impresiile experienţei sale în România

redactia

EIT Digital își extinde rețeaua în România, Techcelerator se alătură

Ligia Voro

Trei orașe din Transilvania-Banat, împânzite de lockere de colete

Nora Dumitrescu

Două dintre facultățile Universității de Vest din Timișoara se extind. Construcții și dotări în valoare de 4 milioane de euro

redactia

Bosch construieşte o fabrică la Simeria; investiție de aproximativ 110 mil. euro și peste 700 de locuri de muncă create

Stefana Muresan

Investiții feroviare de peste 700 milioane euro între Simeria și Arad

redactia

Brașov: Vânzarea Rom Paper, estimată la 4,2 – 6,5 milioane de euro

Stefana Muresan

Fomco Group, un business care se clădește constant. De 15 ani.

Stefana Muresan

Comisarul european Corina Creţu, la Cluj, apel la Ministerul Transporturilor să pregătească proiecte mature pentru finanţare europeană

redactia

Summit pentru simplificarea accesării fondurilor structurale

Ligia Voro

Afacere din pielărie. Un antreprenor din Brașov confecționează accesorii din piei exotice și are clienți din India și America

Ion Surdu

Un investitor din Arabia Saudită a cumpărat fosta cooperativă zootehnică din Biled

Stefana Muresan

Plafonul alocat ajutoarelor naţionale tranzitorii în sectoarele vegetal şi zootehnic depășește 268 milioane de euro (proiect)

redactia

Noaptea Albă a Galeriilor, a patra oară la Târgu Mureș

Ligia Voro

Au fost desemnați finaliştii competiţiei E.ON Energy Globe Award România 2017

Ligia Voro

Salariul mediu net în construcţii a crescut cu 43%

Stefana Muresan

Guvernul de la Chişinău, măsuri pentru a facilita intrarea pe piaţa locală a investitorilor străini

redactia

Kromberg & Schubert recrutează 100 de oameni pentru fabrica din Nădab, Arad

Stefana Muresan

Banca Transilvania a bătut palma cu APIA

Nora Dumitrescu

Hotelul Radisson Blu din Braşov, finalizat în 2019; Grupul Rezidor analizează extinderea în Cluj şi Timişoara

Stefana Muresan

Compania de Apă Someș a introdus restricții la ghișee

Nora Dumitrescu

Mihai Daraban (CCIR): Creștere economică cu efecte imediate

redactia

Leave a Comment