– Continental utilizează tehnologia automată de conducere pentru a oferi mașinilor o “memorie” pentru procedurile de parcare recurente.
– Prin intermediul Trained Parking șoferii pot să învețe mașinile să parcheze în anumite situații de retina.
– După ce a învățat să parcheze, vehiculul poate efectua independent proceduri de parcare la simpla atingere a unui buton.
În mod normal, oamenii sunt cei care trebuie să învețe cum să-și parcheze mașinile – și cu siguranță nu este cea mai populară sarcină printre șoferi. Prin urmare, compania de tehnologie Continental a dezvoltat o soluție care poate cel puțin să scutească șoferii de rutina parcării frecvente și repetitive. Noua funcție Trained Parking înregistrează și stochează secvența unei proceduri de parcare. Când trebuie să lase iar autoturismul în același loc, șoferul conduce mașina până unde a început înregistrarea și, la atingerea unui buton, vehiculul efectuează independent procedura de parcare învățată anterior.
În România, o echipă Continental din Iași lucreaza la dezvoltarea de sistem: realizează algoritmi și acoperă implementarea software a acestei tehnologii.
„Procedurile de parcare, cum ar fi din fața casei în garaj, arată cât de eficientă este deja automatizarea în vehiculele existente“, a explicat Alfred Eckert, șeful departamentului Advanced Technology din cadrul diviziei Chassis & Safety din Continental. „Când vine vorba de repetarea proceselor, automatizarea este deja imbatabila din punct de vedere al fiabilitatii. În plus, tehnologia devine din ce în ce mai performantă în ceea ce privește detectarea și reacția în cazul situațiilor schimbătoare“, a adăugat acesta.
Pentru funcția de Trained Parking, Continental utilizează senzori deja disponibili în mașină, cum ar fi camerele și radarele, pentru a detecta împrejurimile. „Trained Parking este, prin urmare, un bun exemplu al modului în care tehnologia senzorilor în vehicule poate avea în mod eficient multiple întrebuințări”, a spus Eckert. Când se învață, adică prima dată când treseul este condus manual, sistemul generează o hartă precisă a împrejurimilor din datele senzorului și apoi stochează această hartă. Când vehiculul se află în zona acoperită de hartă, acesta poate determina poziția sa precisă și poate conduce în mod automat pe ruta învățată. Șoferul poate ieși din autovehicul înainte de activarea procedurii de parcare, deoarece parcarea autoturismelor nu are nevoie de asistență pentru șofer. În acest fel, funcția Trained Parking nu numai că îl scutește pe conducătorul auto de o rutină obișnuită ci permite, de asemenea, parcarea mașinilor în spații strâmte, în garaj, fără ca șoferul să fie nevoit să se streseze pentru a ieși.
Realizare mai convenabilă a parcării pe traseele utilizate frecvent
Funcția Trained Parking va fi disponibilă în două versiuni. Varianta care va fi prezentată ca parte a noii lumi a mobilității la Salonul Auto de la Frankfurt este parțial automatizată și necesită încă supravegherea șoferului. Funcționează astfel: funcția este activă numai atâta timp cât conducătorul auto continuă să apese un buton pe o cheie sau pe un telefon mobil. Acest lucru este de așteptat să fie în producția de serie în 2020. Următorul pas de dezvoltare este versiunea complet automatizată, care nu necesită supravegherea șoferului.
Folosind Trained Parking, mașina înregistrează la 360 de grade împrejurimile utilizând senzorii standard instalați în vehicul. Aceștia includ radare cu rază scurtă de acțiune și camere de supraveghere înconjurătoare, dar pot fi utilizate și alte tehnologii de senzori, precum LiDAR. „Pe de o parte, camera oferă cea mai largă gamă de posibilități de monitorizare a mediului înconjurător, dar este și mai sensibilă la influențele mediului. Acest lucru este în special motivul pentru care combinația cu un al doilea tip de senzor este necesară pentru o variantă complet automatizată“, a declarat Benedikt Lattke, lider de proiect pentru sistemele de asistență pentru șoferi și automatizare în departamentul Advanced Technology al diviziei Chassis & Safety.
Dacă șoferii doresc să-și instruiască mașinile cum să parcheze, ei activează modul de învățare. Vehiculul începe apoi să înregistreze poziția și secvența procedurii de parcare pe o hartă a împrejurimilor. „Data viitoare când șoferul dorește să-și parcheze mașina în același loc, autoturismul își verifică poziția folosind această hartă și repetă procedura de parcare învățată“, spune Lattke. În funcție de cantitatea de memorie disponibilă, un sistem de parcare instruit poate stoca mai multe trasee, fiecare având o lungime de până la câteva sute de metri. Procedura de parcare poate fi de asemenea inversată pentru ca mașina să iasă din spațiul de parcare.
Modificările din mediul înconjurător sunt detectate
În mod natural, vehiculul are o privire de anvamblu la toate cele 360 de grade ale mediului înconjurător în timpul fiecărei parcări. Dacă se detectează un obstacol, cum ar fi un coș de gunoi uitat pe traseu, vehiculul îl va ocoli, dacă este posibil. În cazul obiectelor în mișcare, cum ar fi jocul pentru copii, vehiculul se va opri. Acesta va continua cu parcarea numai dupa ce în jurul său nu mai sunt obstacole.
Citește și:
Oradea trece la iluminat public pe LED
Oradea va eficientiza energetic sistemul de iluminat public până la finalul anului 2025. În momentul de față Oradea…
30 noiembrie 2023
Bosch Cluj: Un deceniu de inovație și excelență
Amplasate în inima Transilvaniei, cele două facilități Bosch au devenit piloni strategici de inovație și producție. Din 2013,…
29 noiembrie 2023
De Ziua Națională, patru trenuri ale CFR vor purta numele unor personalități
Vineri, 1 decembrie 2023, România sărbătorește 105 de ani de la Marea Unire a tuturor provinciilor istorice sub…
29 noiembrie 2023
Pădure urbană, parc aventura și plajă pe malul stâng al Crișului Repede
Toate acestea, și multe altele, fac parte dintr-un concept ecologic și sustenabil al municipalității orădene pentru revitalizarea teritoriilor…
29 noiembrie 2023
Regenerare urbană de 22 de milioane de euro a Cartierului Nufărul I Oradea
Consilierii locali au aprobat în cadrul ședinței de miercuri, 29 noiembrie 2023, Planul Urbanistic Zonal de regenerare urbană…
29 noiembrie 2023
Fermierii campioni la floarea-soarelui din vestul țării
Într-un an dificil, cu secetă pedologică severă, producțiile de floarea-soarelui la nivel național nu au fost cele scontate…
29 noiembrie 2023
Centura Beclean se inaugurează de Ziua Națională
Varianta de ocolire a orașului din Bistrița-Năsăud va fi dată în folosință chiar de 1 Decembrie. “Comisia de…
29 noiembrie 2023
Industria se redresează la Cluj, comerțul internațional e pe tobogan
Cifrele din mediul industrial arată mai bine în județ la începutul toamnei, însă balanța comercială se înclină în…
29 noiembrie 2023
Zi de Zi știri economice:
