Auto Industrie Ultimele stiri

Lecții de condus pentru mașini: Continental învață vehiculele să parcheze independent

– Continental utilizează tehnologia automată de conducere pentru a oferi mașinilor o “memorie” pentru procedurile de parcare recurente.
– Prin intermediul Trained Parking șoferii pot să învețe mașinile să parcheze în anumite situații de retina.
– După ce a învățat să parcheze, vehiculul poate efectua independent proceduri de parcare la simpla atingere a unui buton.
În mod normal, oamenii sunt cei care trebuie să învețe cum să-și parcheze mașinile – și cu siguranță nu este cea mai populară sarcină printre șoferi. Prin urmare, compania de tehnologie Continental a dezvoltat o soluție care poate cel puțin să scutească șoferii de rutina parcării frecvente și repetitive. Noua funcție Trained Parking înregistrează și stochează secvența unei proceduri de parcare. Când trebuie să lase iar autoturismul în același loc, șoferul conduce mașina până unde a început înregistrarea și, la atingerea unui buton, vehiculul efectuează independent procedura de parcare învățată anterior.
În România, o echipă Continental din Iași lucreaza la dezvoltarea de sistem: realizează algoritmi și acoperă implementarea software a acestei tehnologii.
„Procedurile de parcare, cum ar fi din fața casei în garaj, arată cât de eficientă este deja automatizarea în vehiculele existente“, a explicat Alfred Eckert, șeful departamentului Advanced Technology din cadrul diviziei Chassis & Safety din Continental. „Când vine vorba de repetarea proceselor, automatizarea este deja imbatabila din punct de vedere al fiabilitatii. În plus, tehnologia devine din ce în ce mai performantă în ceea ce privește detectarea și reacția în cazul situațiilor schimbătoare“, a adăugat acesta.
Pentru funcția de Trained Parking, Continental utilizează senzori deja disponibili în mașină, cum ar fi camerele și radarele, pentru a detecta împrejurimile. „Trained Parking este, prin urmare, un bun exemplu al modului în care tehnologia senzorilor în vehicule poate avea în mod eficient multiple întrebuințări”, a spus Eckert. Când se învață, adică prima dată când treseul este condus manual, sistemul generează o hartă precisă a împrejurimilor din datele senzorului și apoi stochează această hartă. Când vehiculul se află în zona acoperită de hartă, acesta poate determina poziția sa precisă și poate conduce în mod automat pe ruta învățată. Șoferul poate ieși din autovehicul înainte de activarea procedurii de parcare, deoarece parcarea autoturismelor nu are nevoie de asistență pentru șofer. În acest fel, funcția Trained Parking nu numai că îl scutește pe conducătorul auto de o rutină obișnuită ci permite, de asemenea, parcarea mașinilor în spații strâmte, în garaj, fără ca șoferul să fie nevoit să se streseze pentru a ieși.
Realizare mai convenabilă a parcării pe traseele utilizate frecvent
Funcția Trained Parking va fi disponibilă în două versiuni. Varianta care va fi prezentată ca parte a noii lumi a mobilității la Salonul Auto de la Frankfurt este parțial automatizată și necesită încă supravegherea șoferului. Funcționează astfel: funcția este activă numai atâta timp cât conducătorul auto continuă să apese un buton pe o cheie sau pe un telefon mobil. Acest lucru este de așteptat să fie în producția de serie în 2020. Următorul pas de dezvoltare este versiunea complet automatizată, care nu necesită supravegherea șoferului.
Folosind Trained Parking, mașina înregistrează la 360 de grade împrejurimile utilizând senzorii standard instalați în vehicul. Aceștia includ radare cu rază scurtă de acțiune și camere de supraveghere înconjurătoare, dar pot fi utilizate și alte tehnologii de senzori, precum LiDAR. „Pe de o parte, camera oferă cea mai largă gamă de posibilități de monitorizare a mediului înconjurător, dar este și mai sensibilă la influențele mediului. Acest lucru este în special motivul pentru care combinația cu un al doilea tip de senzor este necesară pentru o variantă complet automatizată“, a declarat Benedikt Lattke, lider de proiect pentru sistemele de asistență pentru șoferi și automatizare în departamentul Advanced Technology al diviziei Chassis & Safety.
Dacă șoferii doresc să-și instruiască mașinile cum să parcheze, ei activează modul de învățare. Vehiculul începe apoi să înregistreze poziția și secvența procedurii de parcare pe o hartă a împrejurimilor. „Data viitoare când șoferul dorește să-și parcheze mașina în același loc, autoturismul își verifică poziția folosind această hartă și repetă procedura de parcare învățată“, spune Lattke. În funcție de cantitatea de memorie disponibilă, un sistem de parcare instruit poate stoca mai multe trasee, fiecare având o lungime de până la câteva sute de metri. Procedura de parcare poate fi de asemenea inversată pentru ca mașina să iasă din spațiul de parcare.
Modificările din mediul înconjurător sunt detectate
În mod natural, vehiculul are o privire de anvamblu la toate cele 360 de grade ale mediului înconjurător în timpul fiecărei parcări. Dacă se detectează un obstacol, cum ar fi un coș de gunoi uitat pe traseu, vehiculul îl va ocoli, dacă este posibil. În cazul obiectelor în mișcare, cum ar fi jocul pentru copii, vehiculul se va opri. Acesta va continua cu parcarea numai dupa ce în jurul său nu mai sunt obstacole.

Related posts

Oradea va avea fântână arteziană muzicală cu jocuri de lumini

Traian Dan

FUTURE: Programul dedicat studenților – angajaților – profesorilor se lansează oficial la Cluj-Napoca

Stefana Muresan

Premiu internaţional pentru industria SPA din România

Stefana Muresan

Concurs de proiecte pentru amenajarea spațiului de deasupra Digi-parcării

Traian Dan

Alătură-te revoluției verzi!: Hidroelectrica a lansat noi oferte de furnizare a energiei electrice

Ligia Voro

România va avea standuri în acest an la târgurile internaționale de turism

Papuc Irina

Automobile Bavaria Group deschide un centru pentru marca Volkswagen, în Baia Mare

redactia

Spitalul Județean de Urgență Deva, în Programul național de tratare a accidentelor vasculare ischemice

redactia

16 staţii de încărcare a vehiculelor electrice la Oradea

Traian Dan

Hidrocentrala de la Tarniţa, cuprinsă în Strategia energetică a României

Stefana Muresan

Companiile de nivel național ale Albei produc 3 miliarde de euro

redactia

Sibiu: Nicolae Burprich-Damian, cel mai mare dezvoltator din Cartierul Arhitecților (Cisnădie), nou proiect imobiliar

redactia

Cluj: Alocare de 23 mil. lei pentru infrastrutura Tetarom V

Stefana Muresan

Ultimul mohican al marii industrii clujene

Stefana Muresan

APIA: Ajutor de 16 euro/hectar pentru culturile amplasate pe teren arabil

Stefana Muresan

Vasile Vita: ”Creștere de 20 % pentru Vitacom în primele luni ale anului”

Ionel Albu

Burleanu, numit de UEFA în grupul de lucru dedicat strategiei comerciale

Ligia Voro

Acoperire 5G în Cluj-Napoca și Mamaia, cu Vodafone

Ligia Voro

Cel mai puternic motor Dacia din istorie, dezvoltat împreună cu Mercedes, disponibil din februarie

redactia

TAROM, serviciu de autofacturare pentru clienții care cumpără bilete online

Stefana Muresan

Emerging Europe Property Forum – London 2016

Transilvania Business

TeraPlast și-a dublat cifra de afaceri în primul trimestru al anului 2018

Stefana Muresan

Grupul de spitale și clinici Acibadem, unul dintre cele mai performante din Turcia și din lume, punct de lucru la Cluj

Stefana Muresan

Teraplast Bistriţa şi-a dublat afacerile în primele nouă luni din 2018

redactia

Leave a Comment