Infrastructura Satu-Mare

O autostradă Halmeu (Satu Mare) – Cluj-Napoca, în planurile regimului comunist

Regimul communist avea în plan construirea a 3.200 de kilometri de autostradă în Româia, printre acestea fiind şi o autostradă Satu Mare – Cluj, potrivit unei hărţi a institutului de proiectare IPTANA obţinută de Libertatea. Conform acesteia, autostrada lega vama Halmeu de oraşul Dej şi Cluj. Astfel, sătmărenii puteau ajunge pe autostradă din Livada sau de la Seini.
Până la Revoluția din 1989, România nu ajunsese decât la 113 kilometri, iar după încă 27 de ani sunt de abia 747 de kilometri de autostradă.
În planurile guvernanţilor de după Revoluţie nu s-a pus niciodată problema construirii unei autostrăzi Satu Mare – Cluj, acest traseu fiind amenajat drept un drum european. Pe site-ul Ministerului Transporturilor acesta are acum denumirea de Someș Express, un drum expres de 1,7 miliarde de euro fără TVA, care trebuie terminat în perioada 2028-2032.
Sursa foto: Iptana

Related posts

CFR Infrastructură a deschis zeci de șantiere în Regionala Cluj

Nora Dumitrescu

Marile investiții din Ardeal, în planul de relansare economică a țării

Nora Dumitrescu

O delegaţie a Fondului suveran de investiţii din Qatar, la București

Ligia Voro

Cursă regulată Cluj-Budapesta, de anul viitor

Stefana Muresan

Vizită europeană la Aeroportul Internațional Iași

Transilvania Business

Compania de Apă Someș va extinde rețeaua de apă-canal în zona Gherla

Nora Dumitrescu

CFR Călători suplimentează capacitatea trenurilor pentru vizita Papei

Stefana Muresan

Noi autobuze electrice pe străzile Clujului

Stefana Muresan

Proiectele mari ale Clujului costă 1,5 miliarde de euro

redactia

Autostrada Turda – Aiud va fi funcţională în acest an

Stefana Muresan

CNAIR, licitație pentru modernizarea Transfăgărășanului

Stefana Muresan

Stațiunea Borșa va avea pârtie olimpică și telegondolă de 100 milioane lei

Nora Dumitrescu

LOT va conecta Cluj-Napoca cu Polonia și întreaga lume

Transilvania Business

P3 oferă clienților săi oportunitatea de a aduce forță de muncă cu trenul în parcul de pe A1

Papuc Irina

12 constructori, in cursa pentru centura Timisoarei

Stefana Muresan

În primăvară va începe construcţia Uzinei BMW de la Debrecen

Traian Dan

Câștigătorul Sibiu-Boița, desemnat, sunt pregătite modificări la legislație

Ligia Voro

Cluj: Plan de amenajare a teritoriului cu sprijin acordat de Banca Mondială

Stefana Muresan

CJ Sibiu caută constructor pentru modernizarea unui drum de 35 km. Contract de peste 17 mil. euro

Stefana Muresan

Va începe reevaluarea studiului de fezabilitate pentru Tîrgu Mureş – Târgu Neamţ

redactia

Contractul pentru un nou lot al Autostrăzii de Centură București, semnat de CNAIR

Stefana Muresan

Construcții SA Sibiu, Eldiclau SRL Craiova, UTI Grup, Porr Construct SRL București și asocierea Hidroconstrucția și AGAT Prodex SRL – ofertă pentru construția noului terminal al aeroportului din Timișoara

Stefana Muresan

Noi exproprieri pentru Autostrada Transilvania, Secțiunea 2A Ogra-Câmpia Turzii

Ligia Voro

Studiul de fezabilitate pentru Complexul Sportiv de la Oradea, aprobat de CL

Traian Dan

Leave a Comment