Auto Energie Investitii Ultimele stiri

40 de noi statii de reincarcare pentru masini electrice, prin implicarea BMW, Nissan, MOL si E.ON

Romania va avea, pana la final de 2020, inca 40 de noi statii de reincarcare pentru masini electrice, de putere mare (50 kW), prin implicarea directa a companiilor BMW, Nissan, MOL si E.ON. In prezent sunt 16 statii de 50 kW functionale in Romania, iar daca le includem si pe cele de 22 kW deja vorbim de circa 130 de statii la nivel national deja functionale, anunță hotnews.ro.
Prima statie de reincarcare pentru masini electrice de 50 kW a fost instalata la sediul BMW Group din Bucuresti in 2016, iar in circa un an s-a ajuns la 16 astfel de statii prin investii ale unor companii precum Lidl, Kaufland si Renovatio.
La nivel regional, BMW Group si Nissan sunt implicate in proiectul NEXT-E, care presupune o retea de statii de mare putere in Europa de Est, reiese dintr-un comunicat de presa al BMW Group.
In Romania si in regiune BMW comercializeaza modelul electric BMW i3, iar Nissan va aduce in tara si in regiune modelul Nissan Leaf (generatia a doua) incepand cu 2018.
La 23 iunie 2017, Comisia Europeana a anuntat ca proiectul NEXT-E a fost selectat pentru finantare prin programul sau Connecting Europe Facility (CEF). Prin proiectul NEXT-E vor fi montate 222 de statii multistandard de incarcare rapida (50 kW) si 30 de statii de incarcare ultrarapida (150-350 kW) de-a lungul Retelei Principale si a numeroaselor Coridoare Principale TEN-T, creandu-se astfel o infrastructura extinsa pentru incarcarea automobilelor electrice (EV) in Republica Ceha, Slovacia, Ungaria, Slovenia, Croatia si Romania.
Pentru Romania sunt planificate 40 de statii de incarcare rapida (50 kW).
Proiectul NEXT-E reprezinta un model bun de cooperare unica a patru grupuri principale din domeniile energiei care si-au unit fortele cu producatorii de automobile. Consortiul consta din companiile E.ON Group (Zapadoslovenska energetika in Slovacia, E.ON Republica Ceha, E.ON Ungaria, E.ON Romania), companiile MOL Group (reprezentate de subsidiarele din cele sase tari participante), Hrvatska elektroprivreda in Croatia, PETROL (in Slovenia si Croatia) si producatorii de automobile BMW si Nissan, prin reprezentantele locale.
Activitatile proiectului au inceput deja in 2017 prin lansarea activitatilor internationale multianuale planificate sa se incheie la 31 decembrie 2020.
Interesul pentru electromobilitate este mare din partea unora dintre producatorii auto, iar cifrele de vanzari incep sa arate bine. In Romania BMW este lider de vanzari in piata de masini electrice, cu 23 de masini i3 livrate in prima jumatate a anului 2017 si inca 23 de masini electrificate (hibride sau hibride reincarbile la priza – mai avansate).
In ceea ce priveste marca Nissan, chiar daca pana acum japonezii n-au comercializat oficial in Romania modelul 100% electric Leaf (cel mai bine vandut automobil electric din lume), a doua generatie a masinii va fi disponibila inclusiv pe piata romaneasca si este asteptata in showroom-uri in prima parte a anului 2018. Chiar si fara sa fie vandut oficial, cativa clienti si-au cumparat Nissan Leaf din alte tari si le-au adus in Romania.
Alte marci care vand oficial masini 100% electrice in Romania sunt Renault, smart, Kia, Volkswagen, Mitsubishi si Mercedes-Benz.

Related posts

Mobila de Sălaj vrea să spargă blocada Bruxelles – Washington. „Rușii ne consideră cei mai buni din lume”

Stefana Muresan

CTP: Personalizarea este cheia dezvoltării unui parc industrial de succes

redactia

Se înființează Registrul Laptelui

redactia

Leave a Comment