Agricultura Antreprenori Industrie Mureș Reportaj Ultimele stiri

Trei produse montane certificate, în portofoliul Mirdatod

La un an după ce “Telemeaua de Ibăneşti” a devenit primul produs românesc inclus de Comisia Europeană în registrul european al produselor cu “denumire de origine protejată”, echipa societăţii Mirdatod Produs SRL din Ibăneşti “recidivează” cu un alt succes, respectiv cu obţinerea primelor trei certificate montane din România pentru tot atâtea produse: caşcaval montan, smântână montană şi urdă montană. Prezent sâmbătă, 2 septembrie, cu un stand de produse în zona Sălii de Manej a Depozitului de Armăsari din Târgu-Mureş, unde a avut loc expoziţia organizată cu ocazia Zilei Naţionale a Bălţatei, reprezentantul SC Mirdatod Produs SRL din Ibăneşti, Nicu Aurel Bumb, ne-a acordat un scurt interviu pe această temă.
Reporter: Cu ce ocazie la Târgu-Mureş?
Nicu Aurel Bumb: Participăm la cea de-a doua ediţie a Zilei Bălţatei Româneşti şi suntem mândri că suntem invitaţi cu un stand de produse lactate. Suntem regina produselor lactate din România, cu prima brânză înregistrată la nivel european, respectiv Telemeaua de Ibăneşti cu Saramură de Orşova. Am venit la acest eveniment cu o gamă variată de produse, cum ar fi caşcaval, caşcaval afumat, brânză de burduf, smântână, ruladă afumată cu boia şi piper.
Rep.: Ce noutăţi aveţi în privinţa portofoliului de produse?
N.A.B.: În urmă cu aproximativ o lună şi jumătate am primit primele trei certificate montane din România, pentru caşcaval montan, smântână montană şi urdă montană.
Rep.: Ce calităţi au aceste trei produse montane?
N.A.B.: Toată trasabilitatea, de la furcă la furculiţă, de la ce mănâncă animalul în zona unde creşte, respectiv o zonă montană defavorizată, şi procesarea se face doar în zona montană defavorizată. Astfel, calitatea produsului este de zece ori mai bună comparativ cu un produs similar din altă zonă, deoarece zonele defavorizate au o floră spontană deosebită care oferă calităţi superioare produsului finit. Consumatorul va şti tot timpul că de exemplu caşcavalul cu smântâna şi urda respectivă se va fabrica din acel arial geografic bine delimitat.
Rep.: Ce urmează?
N.A.B.: Pe viitor ne dorim să realizăm un caiet de sarcini pentru a certifica la nivel european cu indicaţie geografică protejată, primul produs pe care îl pregătim în acest sens fiind un caşcaval din zona Gurghiului numit „Poiana Narciselor”.
Rep.: Despre piaţa de desfacere ce ne puteţi spune?
N.A.B.: Produsele noastre ajung în toată ţara, în supermarketuri.
Rep.: Faceţi faţă cererii?
N.A.B.: În momentul de faţă da, facem faţă, şi sperăm ca în viitor să ne mărim producţia, să putem oferi clienţilor mai multe produse de calitate. Singura problemă pe care o avem în momentul de faţă se referă la consumatorul român, care nu cumpără mult şi cumpără prost, din care un sfert se aruncă. Se ştie, există produse aduse din străinătate, despre care se afirmă că sunt de top dar în realitate au zero lapte. Mai bine să cumpărăm produse româneşti, iar astfel rămân banii în ţară, ceea ce este un sprijin pentru producători, care creează locuri de muncă pentru copii noştri. De mici trebuie să ne educăm copii să mănânce sănătos, să mănânce şi să se îmbrace româneşte, şi atunci la 18 ani vor avea în România un loc de muncă, astfel încât să poată să trăiască liniştiţi, ei şi familiile lor.
Rep.: Cum colaboraţi cu fermierii locali?
N.A.B.: Avem o colaborare de lungă durată, de mai bine de 20 de ani. Avem peste 1.000 de producători de la care valorificăm lapte, iar în momentul de faţă procesăm zilnic 43.000 de litri de lapte. Vara am avut chiar 60.000 de litri de lapte. Colectăm laptele de la producătorii din zonă, este o sursă foarte importantă de venit pentru ei, pentru mulţi dintre ei, laptele este singura sursă de venit o dată la 30 de zile. Certificarea pe care am făcut-o nu am făcut-o doar pentru noi, n-am făcut-o doar pentru comuna Ibăneşti şi pentru satele aparţinătoare, pentru ţară, ci am făcut-o şi pentru producătorii care ne valorifică lapte, astfel încât să aibă în continuare de unde să îşi ia salariul şi să ducă o viaţă decentă la ţară.
Rep.: Câte locuri de muncă asiguraţi, în afară de cei 1.000 de producători cu care aveţi încheiate contracte?
N.A.B.: În prezent, în unitatea noastră de producţie avem 120 de angajaţi.
Rep.: Sub ce slogan vă comercializaţi produsele?
N.A.B.: Sloganul nostru este „Nicio zi din cele şapte fără produse lactate de Ibăneşti, pe care le guşti şi nu te mai opreşti! Poftă bună!”
A consemnat Alex TOTH

Related posts

Promovare în cadrul CBRE România: Andrei Jerca preia funcția de Head of Industrial Services

Ligia Voro

Zona Plopiș vrea să atragă turiștii în Sălaj

Nora Dumitrescu

Cities of Tomorrow. New waves of urban migration

Transilvania Business

Milionarul român care a lucrat cel mai mare pământ din Europa cumpără teren în vestul țării cu banii de pe Insula Mare a Brăilei

redactia

Laboratoarele de analize medicale, business de succes în România. Profitul a crescut de 6 ori în ultimii 8 ani – analiză Frames

Papuc Irina

Primăria Cluj-Napoca va accesa un credit de 400 de milioane de lei pentru susţinerea unor investiţii

Stefana Muresan

Aeroportul Internaţional “Avram Iancu” Cluj anunță reluarea zborurilor către Viena

Stefana Muresan

Primăria Timișoara caută proiectant pentru maternitatea de 20 de milioane de euro

Stefana Muresan

VGP sees further growth potential in Romania

Ionut Oprea

Studiu Unlock: Companiile se reîntorc în oraș

Ionut Oprea

Mall-urile Zalăului, închise în weekend

Nora Dumitrescu

Sustainalytics s-a mutat în Unirii View din București

Ligia Voro

Omul de afaceri Ștefan Gadola, Consul Onorific al Kazahstanului la Cluj-Napoca

Stefana Muresan

DTZ Echinox: 2016, an cu livrari record

Ionut Oprea

Fundația Noi Orizonturi organizează Ziua Națională IMPACT

Nicolae Pop

Un antreprenor din Iaşi a adunat 50 de producători din zona Moldovei pe o platformă care sprijină mărcile locale

redactia

[Enjoy Transylvania!] The Story of Wine (5) The Boieru de la Ciumbrud vineyard

Transilvania Business

Jidvei: 49 de medalii de aur, argint și bronz la 10 competiții internaționale

Ligia Voro

Contract pentru finalizarea unui lot din Autostrada Transilvania, constructor Tirrena Scavi

Stefana Muresan

Corina Cretu: Romania beneficiaza de fonduri UE de 30,8 miliarde de euro, din care a accesat 7,9 miliarde

redactia

La Oradea și Marghita se pot face teste COVID – 19

Traian Dan

Companiile E.ON din România contribuie cu încă 500.000 de lei la eforturile de combatere a pandemiei COVID-19

Ligia Voro

Cu aproape 2.000 de angajați, Siemens – venituri de 160 mil. euro în 2016

Stefana Muresan

Vasile Vita: ”Creștere de 20 % pentru Vitacom în primele luni ale anului”

A. I.

Leave a Comment